Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Thomas Dekker

eelcoz

eelcoz 01 jul 2009 20:52

danoontje schreef:1 ding wat ik niet snap, op 24 december 2007 betrapt op doping....

Hij zat in ieder geval goed geprepareerd onder de boom..

Er wordt toch ook wel gebruikt om harder te kunnen trainen, of niet? Bij Rasmussen (schuldig of niet) ging de discussie Mexico/Italie ook over een periode waarin hij geen wedstrijden reed. Vandaar ook de out-of-competition controles.

53x11
Forum-lid HC

Gebruikersavatar 53x11 01 jul 2009 21:00

BALEN!!! Was eigenlijk wel een fan van T Dekker. Maak mij niet wijs dat Rabo hier niets vanaf wist trouwens. Overigens speelt het betreffende doping lab wel een heel erg smerig spelletje door het nieuws nu naar buiten te brengen. Blijkbaar is publiciteit belangrijker dan integriteit...
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

BonoCross
Forum-lid

BonoCross 01 jul 2009 21:06

Geer schreef:[Tuurlijk gaan we hier kilometers over doorschrijven...daarom is dit een forum! The King of Pop dood en Thomas Dekker aan de epo, in een week...nog even en ik moet hulp gaan zoeken!

Haha hier nog één :D!
Canyon Ultimate CF SL 2016

meca1
Forum-lid

meca1 01 jul 2009 21:16

EINDELIJK gepakt jammer weer een geval juist voor de tourstart

joukebuissink
Forum-lid

joukebuissink 01 jul 2009 21:31

10-07-09

Rabobank stopt sponsering wielerploeg n.a.v. structureel dopinggebruik.

perik
Forum-lid

perik 01 jul 2009 21:34

Wil je me niet zo laten schrikken!

:)

janw.f.
Forum-lid

janw.f. 01 jul 2009 21:41

Wel een beetje eens met robbehobber, gewoon slotje erop, aangezien ik betwijfel of het wel tot vruchtbare discussies hier kan leiden....

Kwam desondanks onlangs een paar aardige krantenartikelen tegen m.b.t. het min of meer twijfelachtig handelen van dopinglaboratoria, rechteloosheid van sporters (of wat deze case betreft, wielrenners in het bijzonder), privacy aspecten, omgekeerde wereld t.a.v. bewijslast etc. etc. O ja, gesjoemel met bewijslast, hebben we ook al eens gehad…

b.v. deze "Dopinglaboratoria zijn niet gericht op verbetering" De Tour de France is bijna een metafoor voor doping. En voor Klaas Faber de afspiegeling van een wereld waarin het schort aan zuivere wetenschap en deugdelijke regelgeving....

Let wel in deze, hè, dat Thomas Dekker nog niets hierover gezegd heeft, en ook nog niet veroordeeld is, maar blijkbaar is hij voor velen - en dat betreur ik uitermate - al schuldig, en kan het vizier waardoor de verschillende media kijkt, weer eens volledig en onnodig op 'de zaken rondom de wielersport' gefocusseerd worden, in plaats van waar wij liefhebbers zo op zitten te wachten: het wielrennen, de sport an sich .. jammer, jammer.

Voor zover de discussie een kritische richting krijgt kan ik dat alleen maar aanmoedigen... en hoop ik in de komende tijd zo hier en daar ook weer eens van me te laten horen.

p.s. mocht het daadwerkelijk ook bewezen zijn dat Thomas doping heeft gebruikt, dan ben ik uiteraard zeer teleurgesteld in hem! Zou jammer zijn, was best wel fan van hem. Doe niet aan idolatrie overigens....

perik
Forum-lid

perik 01 jul 2009 21:46

Tsja, je kunt er nu nog wel aan gaan vasthouden vasthouden dat hij nog niet veroordeeld is maar dat is met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid een kwestie van tijd denk ik. Al die berichten over verdachte bloedwaarden, en dan deze positieve test..
Zou een veroordeling het einde van zijn carriere zijn? Zelfs zonder dopingperikelen was een gebrek aan motivatie (en daarmee training) al zijn grootste vijand, dus ik betwijfel of we hem nog terug gaan zien.

janw.f.
Forum-lid

janw.f. 01 jul 2009 21:46

perik schreef:Wil je me niet zo laten schrikken!

:)

Ja idd, was gelijk nieuwspagina's aan het aflopen, kreeg bijna een hartverzakking! ;)
dat zou wat zijn zeg,
alhoewel, wilde ik lange tijd geleden niet mijn rabotenue verbranden na.v. die Rasmussenaffaire? Zit me eigenlijk nog steeds dwars....

bazz
Forum-lid

bazz 01 jul 2009 21:46

Weer eentje die van zijn voetstuk valt

neos
Forum-lid

neos 01 jul 2009 21:47

jammer als we zo doorgaan wordt de tour bijna zeker nog eens gewonnen door een fransman.
De rest die iets beter zijn worden net zolang na gecheckd totdat ze iets vinden om ze een hak te zetten.
Ja het hoord niet dat doping gebruik maar de commerie is eigenlijk de grote schuldige .
Ze maken alle sporten kapot totaan paarden dressuur toe.
Daarom pleit ik voor geen reclame in de sport en dus zonder die leuke shirtje waar wij als tour rijders veel geld voor op de balie leggen.
Bah Bah en nog eens BAH
cornelli racing cycles Uden

Plaats reactie