janw.f.
01 jul 2009 21:41
Wel een beetje eens met robbehobber, gewoon slotje erop, aangezien ik betwijfel of het wel tot vruchtbare discussies hier kan leiden....
Kwam desondanks onlangs een paar aardige krantenartikelen tegen m.b.t. het min of meer twijfelachtig handelen van dopinglaboratoria, rechteloosheid van sporters (of wat deze case betreft, wielrenners in het bijzonder), privacy aspecten, omgekeerde wereld t.a.v. bewijslast etc. etc. O ja, gesjoemel met bewijslast, hebben we ook al eens gehad…
b.v. deze "Dopinglaboratoria zijn niet gericht op verbetering" De Tour de France is bijna een metafoor voor doping. En voor Klaas Faber de afspiegeling van een wereld waarin het schort aan zuivere wetenschap en deugdelijke regelgeving....
Let wel in deze, hè, dat Thomas Dekker nog niets hierover gezegd heeft, en ook nog niet veroordeeld is, maar blijkbaar is hij voor velen - en dat betreur ik uitermate - al schuldig, en kan het vizier waardoor de verschillende media kijkt, weer eens volledig en onnodig op 'de zaken rondom de wielersport' gefocusseerd worden, in plaats van waar wij liefhebbers zo op zitten te wachten: het wielrennen, de sport an sich .. jammer, jammer.
Voor zover de discussie een kritische richting krijgt kan ik dat alleen maar aanmoedigen... en hoop ik in de komende tijd zo hier en daar ook weer eens van me te laten horen.
p.s. mocht het daadwerkelijk ook bewezen zijn dat Thomas doping heeft gebruikt, dan ben ik uiteraard zeer teleurgesteld in hem! Zou jammer zijn, was best wel fan van hem. Doe niet aan idolatrie overigens....