Focus
-
- Forum-lid
Dat is vooral voor mensen die niet goed recht kunnen zagen. Als je goed meet en recht zaagt heb je aan 2mm speling genoeg en dan zie ik geen enkel risico. Het is enkel voor de verkoopbaarheid van je fiets wel handig om een beetje ruimte te laten om wat hoger te kunnen zitten.
Campagnolo Ultra Dork
-
- Forum-lid
Heeft iemand de focus izalco max 9.7 axs / di2? Wat zijn jullie ervaringen met deze fiets?
Ik vind dat Focus sowieso wel leuke fietsen maakt, met ook vaak nog wel frisse kleurtjes.
Ik snap het gamma alleen niet zo goed meer;
Voorheen was het volgens mij;
Izalco (racebak)
Cayo (iets relaxtere racer)
Marex (Cyclocrosser)
Paralane (comuter / gravel)
Dat ze met die Cayo gekapt zijn vond ik altijd een beetje raar; de Izalco zal voor de meeste mensen toch iets agressief zijn qua geometrie.
Nu komt er naast de Paralane dus nog de Atlas die voor gravel gedoe ingezet kan worden.
Is het dan zo dat die Paralane nu meer als straatgeoriënteerd comfortmodel gezien moet worden (waarmee je af en toe de weg af kunt) en de Atlas vooral voor onverhard is?
Ik snap het gamma alleen niet zo goed meer;
Voorheen was het volgens mij;
Izalco (racebak)
Cayo (iets relaxtere racer)
Marex (Cyclocrosser)
Paralane (comuter / gravel)
Dat ze met die Cayo gekapt zijn vond ik altijd een beetje raar; de Izalco zal voor de meeste mensen toch iets agressief zijn qua geometrie.
Nu komt er naast de Paralane dus nog de Atlas die voor gravel gedoe ingezet kan worden.
Is het dan zo dat die Paralane nu meer als straatgeoriënteerd comfortmodel gezien moet worden (waarmee je af en toe de weg af kunt) en de Atlas vooral voor onverhard is?
In de paralane passen geen brede banden. In veel endurancemodellen past tegenwoordig hetzelfde. Ik vind die herpositionering dus wel logisch.
De Izalco is ook geen 100% aero fiets. Een allround model ertussen lijkt mij dus ook een beetje zinloos.
De Izalco is ook geen 100% aero fiets. Een allround model ertussen lijkt mij dus ook een beetje zinloos.
Campagnolo Ultra Dork