Pagina 29 van 35
Re: Focus
Geplaatst: 18 mei 2019 19:07
door ronner
.
Re: Focus
Geplaatst: 18 mei 2019 21:33
door DeeJeeEric
Avvocato schreef: ↑18 mei 2019 17:18
Nieuwe wielen zitten er op, erg blij:
Hij is nu halve kilo afgevallen, nog even nadenken wat ik er verder nog aan ga doen.
Geweldige fiets, veel plezier met je nieuwe wielen!
Re: Focus
Geplaatst: 18 mei 2019 22:11
door hotrod
Avvocato schreef: ↑18 mei 2019 17:18
Nieuwe wielen zitten er op, erg blij:
Hij is nu halve kilo afgevallen, nog even nadenken wat ik er verder nog aan ga doen.
Ziet er goed uit! Heb je er ook maar nieuwe bandjes opgelegd?
Re: Focus
Geplaatst: 19 mei 2019 06:00
door Avvocato
Dank.
Ja, bandjes gematcht met de naaf
Re: Focus
Geplaatst: 03 aug 2019 10:35
door Avvocato
Zo, klaar voor Alpenbrevet
Alles nagekeken, stuurpen afgezaagd, 11-32 er op én een SRM/Miche Attiva cranck met powermeter
Re: Focus
Geplaatst: 03 aug 2019 11:11
door Kornuit
Avvocato schreef: ↑03 aug 2019 10:35
Zo, klaar voor Alpenbrevet
Alles nagekeken, stuurpen afgezaagd, 11-32 er op én een SRM/Miche Attiva cranck met powermeter
Ik zou er toch altijd wel een 5mm spacer boven de stuurpen laten ivm volledige klemming.
Re: Focus
Geplaatst: 03 aug 2019 11:35
door Ernie C.
Dat is vooral voor mensen die niet goed recht kunnen zagen. Als je goed meet en recht zaagt heb je aan 2mm speling genoeg en dan zie ik geen enkel risico. Het is enkel voor de verkoopbaarheid van je fiets wel handig om een beetje ruimte te laten om wat hoger te kunnen zitten.
Re: Focus
Geplaatst: 07 mar 2020 07:20
door Kevindecon
Heeft iemand de focus izalco max 9.7 axs / di2? Wat zijn jullie ervaringen met deze fiets?
Re: Focus
Geplaatst: 13 jan 2021 12:45
door loeh
Zojuist aangekonding de Focus Atlas. Wat vinden jullie ervan? Ziet er wat mij betreft wel uit als een goede prijs/kwaliteit gravelbike. Voor als je niet in het race spectrum kijkt.
Re: Focus
Geplaatst: 13 jan 2021 13:28
door RKN
Ik vind dat Focus sowieso wel leuke fietsen maakt, met ook vaak nog wel frisse kleurtjes.
Ik snap het gamma alleen niet zo goed meer;
Voorheen was het volgens mij;
Izalco (racebak)
Cayo (iets relaxtere racer)
Marex (Cyclocrosser)
Paralane (comuter / gravel)
Dat ze met die Cayo gekapt zijn vond ik altijd een beetje raar; de Izalco zal voor de meeste mensen toch iets agressief zijn qua geometrie.
Nu komt er naast de Paralane dus nog de Atlas die voor gravel gedoe ingezet kan worden.
Is het dan zo dat die Paralane nu meer als straatgeoriënteerd comfortmodel gezien moet worden (waarmee je af en toe de weg af kunt) en de Atlas vooral voor onverhard is?
Re: Focus
Geplaatst: 13 jan 2021 13:41
door loeh
Dat denk ik inderdaad, ze zeggen zelf bij de Paralane.
- A road bike for all eventualities
En bij de Atlas
- Fast gravel bike for adventures and bikepacking
Maar er zit inderdaad een groot verschil tussen de Izalco en de Paralane.
Re: Focus
Geplaatst: 13 jan 2021 17:43
door Ernie C.
In de paralane passen geen brede banden. In veel endurancemodellen past tegenwoordig hetzelfde. Ik vind die herpositionering dus wel logisch.
De Izalco is ook geen 100% aero fiets. Een allround model ertussen lijkt mij dus ook een beetje zinloos.