Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Continental GP 4000 S

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39980
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 07 apr 2011 10:49

4jr geleden gemeten op een 100% vlakke ondergrond zeker?
Jij adviseert een mountainbike zeker ook op 5 bar?
Less is bore

materialist
Forum-lid
Berichten: 1696
Lid geworden op: 05 sep 2010 12:12

materialist 07 apr 2011 10:53

Gemeten op een wasbordrol. Kijk er es serieus naar?
Do kin der mar druk mei weze

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24317
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 07 apr 2011 11:26

Materialist schreef:Dacht ik ook maar kijk hier:

http://www.biketechreview.com/tires_old ... R_rev1.pdf

De rolweerstand blijft dalen bij hogere druk. Ik pomp ze dus maar weer op. Op zn minst is het comfort verhaal bij lagere druk omstreden

Atm komt weer terug!:)


Volgens mij is daar weinig omstredens aan. Hetgeen juist comfort geeft is met zachtere banden rijden. De rolweerstand stijgt wat, met een bredere band wordt die weer wat minder. Dan moet je het alleen bekopen met minder luchtweerstand.
In de metingen die ik heb gedaan is een behoorlijk lineair verband tussen het comfort en de druk in de banden.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

materialist
Forum-lid
Berichten: 1696
Lid geworden op: 05 sep 2010 12:12

materialist 07 apr 2011 11:40

Ik druk me niet goed uit. Ik zou nooit snelheid opgeven voor een minuscuul beetje comfort waar ik na een uur op de fiets sowieso niets meer van merk.
Verder heb ik een keer achter je gefietst en dan kan de rolweerstand niet laag genoeg zijn en ik had ook veel spijt van dat torentje. Wat comfort?
Do kin der mar druk mei weze

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 13676
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 07 apr 2011 13:14

[quote]Het idee dat je sneller bent bij hogere bandendruk is echt wel al lang achterhaald.
Bandendruk aangepast aan alle omstandigheden lijkt me een stuk verstandiger.
quote]

Dat lijkt mij ook! Fiets je altijd op biljartlaken asphalt zou ik ook op 9 bar rijden. Maar, voor de mensen die het kennen, het stuk tussen HvH en noordwijk door de duinen rijd ik liever op 6 a 6.5 bar.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39980
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 07 apr 2011 13:24

Meer speciefiek: Kijkduin-Scheveningen :)

En ik zou nooit het comfort opgeven voor 0,1 km/u gemiddeld harder.
Maar ja, er zijn ook nog steeds mensen die niet geloven dat een volgeveerde race-fully 9 vd 10x efficienter is dan een knalhard superlicht frame met stijve vork.
Less is bore

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 13676
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 07 apr 2011 13:42

Daar ben je lang (minimaal een half jaar) niet geweest dan, daar zou je nu op 15bar kunnen rijden..... :-)

materialist
Forum-lid
Berichten: 1696
Lid geworden op: 05 sep 2010 12:12

materialist 07 apr 2011 13:44

[quote="Daniel1975"]Meer speciefiek: Kijkduin-Scheveningen :)



Dat is toch waar al die wandelaars met hun golden retrievers en 6 meter lijn lopen? Je kunt net zo goed een krant meenemen als je daar gaat fietsen
Do kin der mar druk mei weze

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39980
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 07 apr 2011 13:52

wasbeer2006 schreef:Daar ben je lang (minimaal een half jaar) niet geweest dan, daar zou je nu op 15bar kunnen rijden..... :-)


Klopt; sinds ik niet meer in Delft woon is dat geen onderdeel meer van mijn vaste rondjes. Draai nu altijd het Groene Hart in, lekker die ellende rondom Den Haag overslaan.
Less is bore

m_huizinga
Forum-lid
Berichten: 80
Lid geworden op: 20 mar 2006 17:22

m_huizinga 09 apr 2011 00:50

Ik heb weer een setje GP4000S gekocht. De gehele Tour for Life mee gereden vorig jaar (1250km) en dan slijten ze als een gek door de beklimmingen. Maarja dat is niet zo vreemd, want bij mijn ketting waren de schakels ook aan het rammelen zover zaten ze al uit elkaar.
.
Al met al topbanden en vorige week voor het eerst lek gereden sinds 2 jaar. Voor mij niet anders meer.
.
Tip, wissel je voor- en achterband om zodra je een verschil in slijtage ziet. Dan doe je langer met een setje.
.
Wacht niet totdat de slijtindicatoren vlak zijn afgesleten. Zeker niet bij een lange tourtocht of race, en al helemaal niet in Limburg met al dat split op de wegen. Dan vraag je om ellende.

sensa
Forum-lid
Berichten: 52
Lid geworden op: 11 mei 2009 00:16

sensa 13 apr 2011 17:27

Heb pas extra setjes conti's bij gehaald.
Kan nog even vooruit met me huidige, maar bevallen zeer goed.
Rij ca 500km per week door polders etc.
Ook al regelmatig naar limburg gegaan voor training en dit jaar nog maar 2 keer lek gereden.

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 13676
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 14 apr 2011 15:28

FF een vraag hoe lang doen jullie ongeveer met een achterbandje?
en vervang je ze als de indicatoren (net) niet meer zichtbaar zijn?

Denk dat ik circa de 3500km ga halen is dat normaal?

Plaats reactie