Pagina 29 van 38

Geplaatst: 07 apr 2011 10:49
door daniel1975
4jr geleden gemeten op een 100% vlakke ondergrond zeker?
Jij adviseert een mountainbike zeker ook op 5 bar?

Geplaatst: 07 apr 2011 10:53
door materialist
Gemeten op een wasbordrol. Kijk er es serieus naar?

Geplaatst: 07 apr 2011 11:26
door amclassic-fan
Materialist schreef:Dacht ik ook maar kijk hier:

http://www.biketechreview.com/tires_old ... R_rev1.pdf

De rolweerstand blijft dalen bij hogere druk. Ik pomp ze dus maar weer op. Op zn minst is het comfort verhaal bij lagere druk omstreden

Atm komt weer terug!:)


Volgens mij is daar weinig omstredens aan. Hetgeen juist comfort geeft is met zachtere banden rijden. De rolweerstand stijgt wat, met een bredere band wordt die weer wat minder. Dan moet je het alleen bekopen met minder luchtweerstand.
In de metingen die ik heb gedaan is een behoorlijk lineair verband tussen het comfort en de druk in de banden.

Geplaatst: 07 apr 2011 11:40
door materialist
Ik druk me niet goed uit. Ik zou nooit snelheid opgeven voor een minuscuul beetje comfort waar ik na een uur op de fiets sowieso niets meer van merk.
Verder heb ik een keer achter je gefietst en dan kan de rolweerstand niet laag genoeg zijn en ik had ook veel spijt van dat torentje. Wat comfort?

Geplaatst: 07 apr 2011 13:14
door wasbeer2006
[quote]Het idee dat je sneller bent bij hogere bandendruk is echt wel al lang achterhaald.
Bandendruk aangepast aan alle omstandigheden lijkt me een stuk verstandiger.
quote]

Dat lijkt mij ook! Fiets je altijd op biljartlaken asphalt zou ik ook op 9 bar rijden. Maar, voor de mensen die het kennen, het stuk tussen HvH en noordwijk door de duinen rijd ik liever op 6 a 6.5 bar.

Geplaatst: 07 apr 2011 13:24
door daniel1975
Meer speciefiek: Kijkduin-Scheveningen :)

En ik zou nooit het comfort opgeven voor 0,1 km/u gemiddeld harder.
Maar ja, er zijn ook nog steeds mensen die niet geloven dat een volgeveerde race-fully 9 vd 10x efficienter is dan een knalhard superlicht frame met stijve vork.

Geplaatst: 07 apr 2011 13:42
door wasbeer2006
Daar ben je lang (minimaal een half jaar) niet geweest dan, daar zou je nu op 15bar kunnen rijden..... :-)

Geplaatst: 07 apr 2011 13:44
door materialist
[quote="Daniel1975"]Meer speciefiek: Kijkduin-Scheveningen :)



Dat is toch waar al die wandelaars met hun golden retrievers en 6 meter lijn lopen? Je kunt net zo goed een krant meenemen als je daar gaat fietsen

Geplaatst: 07 apr 2011 13:52
door daniel1975
wasbeer2006 schreef:Daar ben je lang (minimaal een half jaar) niet geweest dan, daar zou je nu op 15bar kunnen rijden..... :-)


Klopt; sinds ik niet meer in Delft woon is dat geen onderdeel meer van mijn vaste rondjes. Draai nu altijd het Groene Hart in, lekker die ellende rondom Den Haag overslaan.

Geplaatst: 09 apr 2011 00:50
door m_huizinga
Ik heb weer een setje GP4000S gekocht. De gehele Tour for Life mee gereden vorig jaar (1250km) en dan slijten ze als een gek door de beklimmingen. Maarja dat is niet zo vreemd, want bij mijn ketting waren de schakels ook aan het rammelen zover zaten ze al uit elkaar.
.
Al met al topbanden en vorige week voor het eerst lek gereden sinds 2 jaar. Voor mij niet anders meer.
.
Tip, wissel je voor- en achterband om zodra je een verschil in slijtage ziet. Dan doe je langer met een setje.
.
Wacht niet totdat de slijtindicatoren vlak zijn afgesleten. Zeker niet bij een lange tourtocht of race, en al helemaal niet in Limburg met al dat split op de wegen. Dan vraag je om ellende.

Geplaatst: 13 apr 2011 17:27
door sensa
Heb pas extra setjes conti's bij gehaald.
Kan nog even vooruit met me huidige, maar bevallen zeer goed.
Rij ca 500km per week door polders etc.
Ook al regelmatig naar limburg gegaan voor training en dit jaar nog maar 2 keer lek gereden.

Geplaatst: 14 apr 2011 15:28
door wasbeer2006
FF een vraag hoe lang doen jullie ongeveer met een achterbandje?
en vervang je ze als de indicatoren (net) niet meer zichtbaar zijn?

Denk dat ik circa de 3500km ga halen is dat normaal?