La Marmotte 2007
Ik geloof best dat het realistisch is, maar staar je er niet teveel op blind. Je zou de eerste niet zijn die het hele jaar heeft getraind en vervolgens (onterecht!) heel teleurgesteld is als hij een bepaalde limiet niet haalt.
-
- Forum-lid
Nee, dat snap ik. Maar als ik 8:32 fiets zal ik toch een paar woorden gebruiken die ik hier niet mag zeggen.
Gerhard
De Canyon maar eens omgebouwd tot werkpaard..... te beginnen in Zurich, en dan op naar de Zwitsere en Franse Alpen, om te pieken tijdens de Marmotte, hahaha.....
Ben benieuwd of ik met 9kg fiets, 18kg bagage (inclusief kar), 88kg lichaamsgewicht = totaal 115kg bovenop de passo's en cols kom..... lichtste verzetje is een 34/27. Zou dat lukken?
[img=http://farm2.static.flickr.com/1142/564 ... 176f_b.jpg]
Ben benieuwd of ik met 9kg fiets, 18kg bagage (inclusief kar), 88kg lichaamsgewicht = totaal 115kg bovenop de passo's en cols kom..... lichtste verzetje is een 34/27. Zou dat lukken?
[img=http://farm2.static.flickr.com/1142/564 ... 176f_b.jpg]
-
- Forum-lid
he auke, gaaf hoor dat extrawheel. Ben erg benieuwd naar je ervaringen ermee omdat ik zelf namelijk ook door frankrijk ga fietsen, hoewel ik zelf waarschijnlijk met mountainbike en fietstassen ga rijden.
Kun je nog wel staand op de pedalen rijden en hoe snel kan je nu rijden(in welke mate word de snelheid gedrukt door het extrawheel) Met dat verzet kom je er denk ik wel hoor gewoon lekker op je gemak omhoog karren. welke passen ga je trouwens allemaal over en welke route ga je volgen?
veel succes op je reis
groeten rein
Kun je nog wel staand op de pedalen rijden en hoe snel kan je nu rijden(in welke mate word de snelheid gedrukt door het extrawheel) Met dat verzet kom je er denk ik wel hoor gewoon lekker op je gemak omhoog karren. welke passen ga je trouwens allemaal over en welke route ga je volgen?
veel succes op je reis
groeten rein
-
- Forum-lid HC
Jammer dat het derde wiel geen Eurus is :p!
Maar heel veel succes en veilige km's met je trip.
Maar heel veel succes en veilige km's met je trip.
What makes the boat go faster?
Glandon, de Croix de Fer wordt nog aan gewerkt. Linkje: http://www.la-marmotte.info/GT/parcours/1.htm
Mijn trainingen op bikeplanner.com
[quote="HenkV"]Glandon, de Croix de Fer wordt nog aan gewerkt. Linkje: http://www.la-marmotte.info/GT/parcours/1.htm[/quote]
Die weg ligt inmiddels al jaren dicht. Is de Franse Rijkswaterstaat failliet gegaan of zo....
En waar ligt het geheim van de Marmotte? Is dat toch de Alp d'Huez? Is het een kwestie van jezelf inhouden, goed eten en drinken tot de Alp, om daar dan alle mensen met krampverschijnselen voorbij te vlammen?
Die weg ligt inmiddels al jaren dicht. Is de Franse Rijkswaterstaat failliet gegaan of zo....
En waar ligt het geheim van de Marmotte? Is dat toch de Alp d'Huez? Is het een kwestie van jezelf inhouden, goed eten en drinken tot de Alp, om daar dan alle mensen met krampverschijnselen voorbij te vlammen?
Het breekpunt ligt voor veel mensen 4 km voor de top van de Galibier. Als je de Galibier eenmaal over bent, is het een kwestie van goed eten, drinken, herstellen. Met een beetje geluk vind je een goed groepje waar je uiteraard niet teveel kopwerk doet. Eénmaal aan de voet van de Alpe is het dan aan jezelf om het af te maken. Het zal van je getraindheid afhangen wat je daar nog klaarspeelt!
[quote="havana"]Het breekpunt ligt voor veel mensen 4 km voor de top van de Galibier. Als je de Galibier eenmaal over bent, is het een kwestie van goed eten, drinken, herstellen. Met een beetje geluk vind je een goed groepje waar je uiteraard niet teveel kopwerk doet. Eénmaal aan de voet van de Alpe is het dan aan jezelf om het af te maken. Het zal van je getraindheid afhangen wat je daar nog klaarspeelt![/quote]
Ik neem aan dat een helm verplicht is, maar hoe zit het met een ligstuur? Mag je die erop houden of moet je die verplicht demonteren. Ik klim namelijk makkelijker met een ligstuur....
Ik neem aan dat een helm verplicht is, maar hoe zit het met een ligstuur? Mag je die erop houden of moet je die verplicht demonteren. Ik klim namelijk makkelijker met een ligstuur....
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Ik wist niet dat Ullrich Nederlands kon :p. Je mag gewoon met een opzet stuur rijden, maar ik zou je in de weken ervoor eens een andere klimstijl proberen aan te leren. Misschien je zadel ook wat naar achteren zetten, zodat je wat minder voor over op het voorwiel hangt. Dat laatste scheelt je nog tijd met dalen, want dan kan je later remmen.
[quote="Amclassic-fan"]Ik wist niet dat Ullrich Nederlands kon :p. Je mag gewoon met een opzet stuur rijden, maar ik zou je in de weken ervoor eens een andere klimstijl proberen aan te leren. Misschien je zadel ook wat naar achteren zetten, zodat je wat minder voor over op het voorwiel hangt. Dat laatste scheelt je nog tijd met dalen, want dan kan je later remmen.[/quote]
jawoel!
jawoel!