Lightweights
Quoten: Origineel geplaatst door Sharkman op 12 Januari 2007
Een lightweight wiel gaat in principe eeuwig mee. Zelfs de eerste prototypes van midden jaren 90 draaien nog moeiteloos hun rondjes. Ik ken een set die er 180.000 km op heeft zitten (met campa naaf) en waar het remvlak er nog uit ziet als nieuw....
Enige manier waarop een spaak bij een lightweight kapot gaat is door een val of een gebroken ketting die een spaak doorsnijdt. (velgen zijn overigens vaak wel te repareren). Ik denk dat het risico op spaakbreuk ook marginaal is en dat elk ander topwiel veel kwetsbaarder is en bij een dergelijke schade misschien nog wel te repareren is maar economisch net zo goed totall loss is (een Bora G3 is bij een spaakbreuk achter ook verloren)
Hoi,
De schrik slaat me om het hart.....Wat gebeurt er dan wel?
Ciao,
Een lightweight wiel gaat in principe eeuwig mee. Zelfs de eerste prototypes van midden jaren 90 draaien nog moeiteloos hun rondjes. Ik ken een set die er 180.000 km op heeft zitten (met campa naaf) en waar het remvlak er nog uit ziet als nieuw....
Enige manier waarop een spaak bij een lightweight kapot gaat is door een val of een gebroken ketting die een spaak doorsnijdt. (velgen zijn overigens vaak wel te repareren). Ik denk dat het risico op spaakbreuk ook marginaal is en dat elk ander topwiel veel kwetsbaarder is en bij een dergelijke schade misschien nog wel te repareren is maar economisch net zo goed totall loss is (een Bora G3 is bij een spaakbreuk achter ook verloren)
Hoi,
De schrik slaat me om het hart.....Wat gebeurt er dan wel?
Ciao,
Snobisme is een dure hobby...
Heb ik iets gemist? Jij Boras? =)
http://www.passievoorwielrennen.forumup.nl" onclick="window.open(this.href);return false;<br>
<br>
<br>
<br>
<br>
Ja, LWs met Dugast mtb-tubes; daar reed hij eerder al mee de strandrace van De Panne. Ziet er schitterend uit!!
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
Die wielen blijven me verbazen...
Waar zijn eigenlijk die spaken van gemaakt
Waar zijn eigenlijk die spaken van gemaakt
-
- Forum-lid
- Berichten: 98
- Lid geworden op: 24 jan 2007 18:12
Mave, controleposten moet je dan ook altijd voorbij rijden he. Als ik dan toch stop om een koek te graaien bijv. pak ik fiets bij zadel vast, zie je alles wat er voor/naast je fiets gebeurd, niets aan het handje. Dus wees niet bang.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Quote: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 04 Februari 2007
Je kan de wielen zonder logo's bestellen, dus vandaar dat je ze vaak zonder logo's ziet.
Dat gaat niet zo makkelijk Mark, aangezien er met Importeur gewerkt word, je heb dan met de voorraad van de importeur te maken, of je fietsenmaker moet bestellen bij de importeur vervolgens kan je een tijd wachten omdat ze zonder logo's niet op voorraad staan, de logo's zijn er zelf makkelijk vanaf te halen.
Je kan de wielen zonder logo's bestellen, dus vandaar dat je ze vaak zonder logo's ziet.
Dat gaat niet zo makkelijk Mark, aangezien er met Importeur gewerkt word, je heb dan met de voorraad van de importeur te maken, of je fietsenmaker moet bestellen bij de importeur vervolgens kan je een tijd wachten omdat ze zonder logo's niet op voorraad staan, de logo's zijn er zelf makkelijk vanaf te halen.
- http://www.dewielershop.nl - http://www.kuipercarbonwielen.nl (sinds 2007!)
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende