Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Lightweights

fdegrove
Forum-lid
Berichten: 2991
Lid geworden op: 09 mar 2005 23:33

fdegrove 12 jan 2007 18:48

Quoten: Origineel geplaatst door Sharkman op 12 Januari 2007


Een lightweight wiel gaat in principe eeuwig mee. Zelfs de eerste prototypes van midden jaren 90 draaien nog moeiteloos hun rondjes. Ik ken een set die er 180.000 km op heeft zitten (met campa naaf) en waar het remvlak er nog uit ziet als nieuw....
Enige manier waarop een spaak bij een lightweight kapot gaat is door een val of een gebroken ketting die een spaak doorsnijdt. (velgen zijn overigens vaak wel te repareren). Ik denk dat het risico op spaakbreuk ook marginaal is en dat elk ander topwiel veel kwetsbaarder is en bij een dergelijke schade misschien nog wel te repareren is maar economisch net zo goed totall loss is (een Bora G3 is bij een spaakbreuk achter ook verloren)


Hoi,
De schrik slaat me om het hart.....Wat gebeurt er dan wel?
Ciao,
Snobisme is een dure hobby...

pietalala
Forum-lid
Berichten: 673
Lid geworden op: 26 dec 2005 11:10

pietalala 12 jan 2007 18:58

Heb ik iets gemist? Jij Boras? =)
http://www.passievoorwielrennen.forumup.nl" onclick="window.open(this.href);return false;<br>
<br>
<br>

zever
Forum-lid
Berichten: 114
Lid geworden op: 11 jan 2005 16:50

zever 26 jan 2007 22:38

Een vraagje: rijdt museeuw hier met lightweights op z'n mountainbike??



Foto is van op de noordzeecross
z4ever

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 26 jan 2007 23:01

Ja, LWs met Dugast mtb-tubes; daar reed hij eerder al mee de strandrace van De Panne. Ziet er schitterend uit!!
     
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

meeuh
Forum-lid
Berichten: 685
Lid geworden op: 14 jan 2006 12:55

meeuh 27 jan 2007 10:27

En een in be gefabrikeerd kader.

masterb
Forum-lid
Berichten: 1892
Lid geworden op: 25 aug 2006 16:34

masterb 27 jan 2007 14:41

Die wielen blijven me verbazen...
Waar zijn eigenlijk die spaken van gemaakt

Gebruikersavatar
andromeda
Forum-lid HC
Berichten: 4013
Lid geworden op: 08 sep 2005 01:53

Gebruikersavatar andromeda 27 jan 2007 14:49

carbon/kevlar
"Try not. Do or do not......there is no try"

colnagogissmio
Forum-lid
Berichten: 98
Lid geworden op: 24 jan 2007 18:12

colnagogissmio 04 feb 2007 14:32

Mave, controleposten moet je dan ook altijd voorbij rijden he. Als ik dan toch stop om een koek te graaien bijv. pak ik fiets bij zadel vast, zie je alles wat er voor/naast je fiets gebeurd, niets aan het handje. Dus wees niet bang.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24317
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 04 feb 2007 15:15

Je kan de wielen zonder logo's bestellen, dus vandaar dat je ze vaak zonder logo's ziet.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

kuiper
Forum-lid
Berichten: 2041
Lid geworden op: 13 nov 2005 15:17
Locatie: Wateringen
Contact

kuiper 04 feb 2007 16:46

Quote: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 04 Februari 2007
Je kan de wielen zonder logo's bestellen, dus vandaar dat je ze vaak zonder logo's ziet.




Dat gaat niet zo makkelijk Mark, aangezien er met Importeur gewerkt word, je heb dan met de voorraad van de importeur te maken, of je fietsenmaker moet bestellen bij de importeur vervolgens kan je een tijd wachten omdat ze zonder logo's niet op voorraad staan, de logo's zijn er zelf makkelijk vanaf te halen.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24317
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 04 feb 2007 16:52

Maar dat levert in het geval van Peza volgens mij nauwlijks problemen op, want die hebben nauwlijks voorraad.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Plaats reactie