Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

jaapieo
Forum-lid
Berichten: 3173
Lid geworden op: 19 feb 2007 19:53

jaapieo 24 jan 2011 00:44

:D gelukkig, het is dus niet de hoeveelheid alcohol in mijn bloed die mij deed vermoeden dat het hierboven geposte niet te lezen is

;)
mijn Flickr

keultje
Forum-lid
Berichten: 198
Lid geworden op: 25 nov 2010 16:06

keultje 24 jan 2011 00:48

sorry daarvoor maar in taiwan worden 90 tot 95% van de frames gemaakt en geen china dat weet ik zeker ik zit kort op dat wereldje dus

die fabriek is van giant maar daar maken ze zo als ik zei 90 a 95% van de wereld aan frames hoor

shimano:
Shimano Inc. werd in 1921 opgericht door Shozaburo Shimano in Osaka, Japan waar het hoofdkantoor nog steeds gevestigd is.

Het eerste fietsonderdeel dat Shimano in productie nam was een achtertandwiel dat vanaf 1931 ook Shimano’s eerste export product was. Vanaf midden jaren 50 van de vorige eeuw breidt het Shimano programma zich uit met een derailleur en een 3 versnellingsnaaf. In 1960 start Shimano met het zogenaamde koudsmeden, een productiemethode die zeer belangrijk zal worden voor het bedrijf omdat de hoogwaardige kwaliteit van de Shimano onderdelen onder andere uit dit proces voort komt. De export van Shimano neemt explosief toe en in 1965 en 1972 worden respectievelijk Shimano American en Shimano Europe opgericht. Ook worden de eerste fabrieken buiten Japan geopend in Singapore. In 1973 ziet de eerste volledige Dura-Ace groep het levenslicht en in hetzelfde jaar wordt Shimano Inc. een beursgenoteerde onderneming. Vanaf begin jaren 80 groeit Shimano steeds harder door de introductie van de mountainbike en de vooruitstrevende rol die het bedrijf speelt bij de ontwikkeling hiervan. In 1984 zet Shimano de markt voor racefiets onderdelen op zijn kop met de ontwikkeling van geïndexeerd schakelen (SIS), om dit nog eens over te doen in 1990 met de introductie van STI, het inmiddels bekende systeem van geïntegreerd remmen en schakelen. Ongeveer gelijk hiermee komt Shimano met Uniglide en later Hyperglide. Dit is een aanpassing van de tanden van de cassette waardoor het schakelen soepeler verloopt.

Ondertussen gaan de ontwikkelingen op product gebied onverminderd voort en introduceert en innoveert Shimano verder met onder andere XTR mountainbike componenten (1991) en Nexus versnellingsnaven. Tevens opent Shimano fabrieken in Maleisië, China, Italië en de Tsjechische Republiek.

maar de minder als sora dus de goedkoopste van goedkoopste prul wordt china gemaakt maar neem aan dat we het hier met shimano 105,ultegra en dura ace hebben
giant is goed

Livio Livius
Forum-lid HC
Berichten: 5547
Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10

Livio Livius 24 jan 2011 00:52

Keultje schreef:.....

shimano:
Shimano Inc. werd in 1921 opgericht door Shozaburo Shimano in Osaka, Japan waar het hoofdkantoor nog steeds gevestigd is.

Het eerste fietsonderdeel dat Shimano in productie nam was een achtertandwiel dat vanaf 1931 ook Shimano’s eerste export product was. Vanaf midden jaren 50 van de vorige eeuw breidt het Shimano programma zich uit met een derailleur en een 3 versnellingsnaaf. In 1960 start Shimano met het zogenaamde koudsmeden, een productiemethode die zeer belangrijk zal worden voor het bedrijf omdat de hoogwaardige kwaliteit van de Shimano onderdelen onder andere uit dit proces voort komt. De export van Shimano neemt explosief toe en in 1965 en 1972 worden respectievelijk Shimano American en Shimano Europe opgericht. Ook worden de eerste fabrieken buiten Japan geopend in Singapore. In 1973 ziet de eerste volledige Dura-Ace groep het levenslicht en in hetzelfde jaar wordt Shimano Inc. een beursgenoteerde onderneming. Vanaf begin jaren 80 groeit Shimano steeds harder door de introductie van de mountainbike en de vooruitstrevende rol die het bedrijf speelt bij de ontwikkeling hiervan. In 1984 zet Shimano de markt voor racefiets onderdelen op zijn kop met de ontwikkeling van geïndexeerd schakelen (SIS), om dit nog eens over te doen in 1990 met de introductie van STI, het inmiddels bekende systeem van geïntegreerd remmen en schakelen. Ongeveer gelijk hiermee komt Shimano met Uniglide en later Hyperglide. Dit is een aanpassing van de tanden van de cassette waardoor het schakelen soepeler verloopt.

Ondertussen gaan de ontwikkelingen op product gebied onverminderd voort en introduceert en innoveert Shimano verder met onder andere XTR mountainbike componenten (1991) en Nexus versnellingsnaven. Tevens opent Shimano fabrieken in Maleisië, China, Italië en de Tsjechische Republiek.
......


Graag OT en geen wikipedia :rolleye:
What makes the boat go faster?

jaapieo
Forum-lid
Berichten: 3173
Lid geworden op: 19 feb 2007 19:53

jaapieo 24 jan 2011 00:54

Het middelste stuk ging lekker, helaas knipwerk... als je nou je sluitende stukje tekst ook op die manier schrijft begrijpen we wellicht allemaal waar het over gaat, of is dit lastig?

Japan of china, what ever. dat snap ik eigenlijk ook wel...
Meende dat jij bedoelde (en was volgens mij niet de enige) dat het onzin zou zijn dat bijna alles in westerse landen wordt gemaakt.

Overigens stel je hier dat shimano sora en tiagra produceert in china, en de hogere kwaliteit in japan?
Bedoel je hiermee dat de kwaliteit van chinese producten minder goed zou zijn als japanse producten? Volgens mij sla je dan namelijk de plank mis...

Ciao

PS het is Jaapieo, staat volgens mij ook wel boven mijn avatar ;)
mijn Flickr

jsparie
Forum-lid
Berichten: 3096
Lid geworden op: 12 aug 2005 00:55

jsparie 24 jan 2011 00:55

Keultje als je bedoelt dat ook veel uit taiwan komt a la. Dat klopt wel, maar 90 % uit de giant fabriek lijkt me weer een beetje ovedreven als specialized, orbea, kuota, kestrel etc etc uit een andere fabriek komen. Of is die stiekem van Giant en ga je ons nu allemaal een groot geheim onthullen ??? ;-)

keultje
Forum-lid
Berichten: 198
Lid geworden op: 25 nov 2010 16:06

keultje 24 jan 2011 01:01

klopt jaap.
sora en tiagra minste van shimano he
dus dan wordt china gemaakt de rest hogere sigment in andere landen.
sommige merken maken het zelf maar hun hebbe in westerse landen bijna alles en zijn beste bedijf wat carbon en allu frames maakt he dus hun maken ze gewoon van uit een opdracht dus ik denk inderdaad 90% ongeveer
giant is goed

Livio Livius
Forum-lid HC
Berichten: 5547
Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10

Livio Livius 24 jan 2011 01:05

Keultje schreef:sommige merken maken het zelf maar hun hebbe in westerse landen bijna alles en zijn beste bedijf wat carbon en allu frames maakt he dus hun maken ze gewoon van uit een opdracht dus ik denk inderdaad 90% ongeveer


Ik haak af, begrijp er niets meer van. Zeg het niet snel en begrijp dat sommige last hebben van dyslexie maar het gebruik van hoofdletters, punten en komma's is toch niet te veel gevraagd.
What makes the boat go faster?

jsparie
Forum-lid
Berichten: 3096
Lid geworden op: 12 aug 2005 00:55

jsparie 24 jan 2011 01:07

De manier waarop je de zinnen formuleert blijft wat mij betreft toch een beetje lezen als chinees, taiwanees, japanees ..... wat jij wilt.

Natuurlijk doet Giant zijn naam alle eer aan, maar denk dat je er met 90 a 95 % toch enkele procenten naast zit...

jaapieo
Forum-lid
Berichten: 3173
Lid geworden op: 19 feb 2007 19:53

jaapieo 24 jan 2011 01:09

Vrij vertaald:

Klopt Jasper,

Sora en Tiagra zijn het minste van Shimano hé,
Dit wordt dus in China gemaakt. De rest, uit het hogere segment wordt in andere landen geproduceert.
Sommige merken maken het zelf maar giant heeft in de westerse landen bijna al het marktbezit. en ze zijn het beste bedrijf dat carbon en aluminium frames produceert.
Deze fabriek krijgt de opdrachten van andere merken binnen en dat zal dus inderdaad ongeveer 90% van de geproduceerde frames zijn ja.



En nog weet ik niet zeker of ik vertel wat jij wilt vertellen.
Volg je al een inburgeringscursus of heb je teveel gedronken?


edit,

betrap ik mezelf nog op een spellingsfout ook ;) CRAP
mijn Flickr

danny1407
Forum-lid
Berichten: 3273
Lid geworden op: 13 aug 2009 20:27

danny1407 24 jan 2011 01:10

Keultje.....Giant is een Taiwanees bedrijf, maar heeft ook een fabriek in China.

In Taiwan maken ze Giant, Scott USA, Specialized, Trek
Maar ook in China worden Giant, Specialized en Trek fietsen vervaardigd.
90% trekken ze misschien wel als je alle fietsen op 1 hoop gooit, niet alleen over racefietsen praat. (hoewel zelfs dat erg sterk lijkt)

Een voorbeeld van andere (wat grotere) producenten zijn Kinesis, Ideal en Merin.
Deze hebben allen fabrieken in zowel Taiwan als China.

Het is niet te zeggen dat high-end producten allen in 1 land gemaakt worden en mid- to low range in een ander land.
Dat een vertegenwoordiger je dat graag wijs maakt vanwege de vooroordelen ten aanzien van China is begrijpelijk.
Maar dat daadwerkelijk geloven is naief.


Dat je hier loopt te prediken dat niemand zijn eigen fiets onder handen moet nemen en dat een fm dat beter kan is wat kortzichtig.
Helemaal als je zelf leerling fietsenmakert bent bij het wereldbedrijf van de familie Rullens.
Daarnaast wordt het als ongepast gezien als je in andere topics mensen op "jou zaak" gaat wijzen als zogenaamd goed bedoeld advies voor de aanschaf van een fiets.
FacebookS3RSSite

jaapieo
Forum-lid
Berichten: 3173
Lid geworden op: 19 feb 2007 19:53

jaapieo 24 jan 2011 01:14

Weten we gelijk weer dat we bij de zaak van de familie Rullens moeten zijn voor een mooie giant ;)
mijn Flickr

keultje
Forum-lid
Berichten: 198
Lid geworden op: 25 nov 2010 16:06

keultje 24 jan 2011 01:16

.
Laatst gewijzigd door keultje op 27 nov 2012 23:37, 1 keer totaal gewijzigd.
giant is goed

Plaats reactie