Op welke banden rijden onze forum leden
-
- Forum-lid
- Berichten: 73
- Lid geworden op: 11 aug 2015 09:29
- Locatie: Groningen
- Contact
En gisteravond Schwalbe One 2017 geplaatst. Van 23mm naar 25mm. Leek idd soepeler te rijden. Vergelijken blijft lastig, maar heb vanochtend hetzelfde rondje gereden als afgelopen dinsdag en donderdag. Een rondje van 29,2km welke dinsdag ging in 28,4km/u, donderdag in 28,7km/u en vanochtend in 29,6km/u. Nou heb ik dergelijke gemiddeldes nog niet gehaald op de racefiets, afgezien van het rondje van afgelopen maandag toen ik net de 30km/u niet haalde. Bijna zelfde rondje maar 3km korter toen en weinig wind. Sowieso had ik al deze moyennes nog niet gehaald en denk ik ook niet ruim 20 jaar geleden op de, toen nog niet oude, Kyoso van de Halfords.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5615
- Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41
Iets met placebo-effect en iets tussen de oren komt in mij op!
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
-
- Forum-lid
- Berichten: 73
- Lid geworden op: 11 aug 2015 09:29
- Locatie: Groningen
- Contact
colnagofreak schreef: ↑16 jul 2017 15:37 Iets met placebo-effect en iets tussen de oren komt in mij op!
Is ook heel goed mogelijk. Maar ga het de komende tijd aanzien.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13678
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Nu een paar ritjes met de michelin power competion gereden. Hiervoor schwalbe one.
Verschil voor de normale mensen, mwa weinig vallen een 0,5mm smaller, maargoed dat kan over een maand anders zijn.
Voor de bandofielen.
Band voelt rechtdoor gelijk aan, wellicht ietsje harder, qua rubber.
In de bocht is de Michelin stabieler, je verliest iets minder snelheid in de bocht en kan de fiets makkelijker in 1 beweging op zijn max leggen.
Ook in een sprint of flink aanzetten is de fiets stabieler. Hetzelfde eigenlijk met de autobanden, daar blijft een michelin ook langer in balans.
Verschil voor de normale mensen, mwa weinig vallen een 0,5mm smaller, maargoed dat kan over een maand anders zijn.
Voor de bandofielen.
Band voelt rechtdoor gelijk aan, wellicht ietsje harder, qua rubber.
In de bocht is de Michelin stabieler, je verliest iets minder snelheid in de bocht en kan de fiets makkelijker in 1 beweging op zijn max leggen.
Ook in een sprint of flink aanzetten is de fiets stabieler. Hetzelfde eigenlijk met de autobanden, daar blijft een michelin ook langer in balans.
zijn dat de Schwalbe One Evo OneStar LiteSkin V-Guard 28 ? (wat een naam zeg... )DikkieDick schreef: ↑16 jul 2017 13:26 En gisteravond Schwalbe One 2017 geplaatst. Van 23mm naar 25mm. Leek idd soepeler te rijden. Vergelijken blijft lastig, maar heb vanochtend hetzelfde rondje gereden als afgelopen dinsdag en donderdag. Een rondje van 29,2km welke dinsdag ging in 28,4km/u, donderdag in 28,7km/u en vanochtend in 29,6km/u. Nou heb ik dergelijke gemiddeldes nog niet gehaald op de racefiets, afgezien van het rondje van afgelopen maandag toen ik net de 30km/u niet haalde. Bijna zelfde rondje maar 3km korter toen en weinig wind. Sowieso had ik al deze moyennes nog niet gehaald en denk ik ook niet ruim 20 jaar geleden op de, toen nog niet oude, Kyoso van de Halfords.
-
- Forum-lid
- Berichten: 122
- Lid geworden op: 09 apr 2016 18:18
Schwalbe Marathon Plus 700x28c op m'n Cannondale Badboy
Bontrager Barbegazi 26x4.7 op m'n Trek Farley 5
Ik heb een Gazelle stadsfiets gehad met Schwalbe Marathon Plus banden. Ik heb daar jaren op gefietst en daarna mijn broertje een aantal jaar zeer intensief. In totaal hebben we met 1 paar banden 40.000km gefietst. De achterband was een slick geworden. Zat geen enkel profiel meer op. De voorband had wel nog profiel. In die 40.000km 0 lekke banden gehad.
Met m'n Cannondale heb ik met de Schwalbe Marathon Plus banden nu zo'n 2000km gereden. Geen enkel spoortje van slijtage aan het profiel en 0 lekke banden gehad.
Bontrager Barbegazi 26x4.7 op m'n Trek Farley 5
Ik heb een Gazelle stadsfiets gehad met Schwalbe Marathon Plus banden. Ik heb daar jaren op gefietst en daarna mijn broertje een aantal jaar zeer intensief. In totaal hebben we met 1 paar banden 40.000km gefietst. De achterband was een slick geworden. Zat geen enkel profiel meer op. De voorband had wel nog profiel. In die 40.000km 0 lekke banden gehad.
Met m'n Cannondale heb ik met de Schwalbe Marathon Plus banden nu zo'n 2000km gereden. Geen enkel spoortje van slijtage aan het profiel en 0 lekke banden gehad.
Cannondale Badboy SLX
Trek Farley 5
Trek Farley 5
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4290
- Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25
De Marathon's heten niet voor niets zo . Op de racefiets kies ik toch liever voor wat zachter rubber.
-
- Forum-lid
- Berichten: 73
- Lid geworden op: 11 aug 2015 09:29
- Locatie: Groningen
- Contact
Ik zou dat helaas niet durven te zeggen zo uit het hoofd. Het is bij Mantel deze https://www.mantel.com/schwalbe-one-201 ... Mjc3RhcnQz maar het restant van de lange benaming kan ik daar niet vinden.
Of het tussen de oren zit of zat weet ik niet, maar heb dus gisteravond voor het eerst bij toch redelijke wind sinds pakweg 1995 30 kilometer in een uur gefietst. Na 30,67km was het gemiddelde 30,5. En dacht bij een stuk tegenwind voor mijn gevoel rond de 27km/uur te fietsen maar toen ik checkte was dit 29km/u. Vermoed toch dat de rolweerstand een stukkie minder is dan die van de 'oude' Bontragers die standaard waren meegeleverd. A.s. zaterdag de 100km Pieter Weening Classic.
Op beide racefietsen(seizoen en winter) ......de 28mm Conti 4seasons banden. Zelden een lekke band en lekkere comfortabele banden. Mooi breed en ze slijten ook niet snel.
Op mijn lichte hybride>de Schwalbe Marathon Racer. Nog nooit lek mee gereden en rolt fijn.
De Marathon Plus(anti lekvrij) eens geprobeerd en wat een "rammelband" is dat. Elke klinker dreunt door.
Nee dan de Racer ...veel meer dempend en lekker en licht lopend.Ook al blijkt uit de testen dat de Mar.Plus ook licht rolt. Maar dat voelt absoluut niet zo.Zal ook wel weer "tussen de oren zitten". Deze 2 banden blijven het gewoon voor mij als toerfietser. Ze bevallen me het best.
Op mijn lichte hybride>de Schwalbe Marathon Racer. Nog nooit lek mee gereden en rolt fijn.
De Marathon Plus(anti lekvrij) eens geprobeerd en wat een "rammelband" is dat. Elke klinker dreunt door.
Nee dan de Racer ...veel meer dempend en lekker en licht lopend.Ook al blijkt uit de testen dat de Mar.Plus ook licht rolt. Maar dat voelt absoluut niet zo.Zal ook wel weer "tussen de oren zitten". Deze 2 banden blijven het gewoon voor mij als toerfietser. Ze bevallen me het best.
No way dat je door een bandje met iets minder rolweerstand meerdere kms. per uur sneller gaat.DikkieDick schreef: ↑18 jul 2017 09:12 Of het tussen de oren zit of zat weet ik niet, maar heb dus gisteravond voor het eerst bij toch redelijke wind sinds pakweg 1995 30 kilometer in een uur gefietst. Na 30,67km was het gemiddelde 30,5. En dacht bij een stuk tegenwind voor mijn gevoel rond de 27km/uur te fietsen maar toen ik checkte was dit 29km/u. Vermoed toch dat de rolweerstand een stukkie minder is dan die van de 'oude' Bontragers die standaard waren meegeleverd.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13678
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Inderdaad, nogmaals tussen mijn MTB ritten en race ritten zit ongeveer 2km/h verschil en dan rijd ik op de MTB gewoon met racing ralphs of wild race op 3 bar.
Grootste aandeel in dat verschil is de houding, op een MTB vang je simpelweg veel meer wind.
Mensen die er met veel spacers of een raar frame in slagen om met een krom stuur als op een stadsfiets te zitten uitgezonderd uiteraard....
Mensen die er met veel spacers of een raar frame in slagen om met een krom stuur als op een stadsfiets te zitten uitgezonderd uiteraard....
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig