Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Merckx

Gebruikersavatar
antoni
Forum-lid
Berichten: 510
Lid geworden op: 15 jul 2005 00:10

Gebruikersavatar antoni 14 jun 2006 00:21

Quoten: Origineel geplaatst door thunderroad op 13 Juni 2006


?? geen snelspanners
hoe werkt dit dan


Casran kenende heeft hij ze er even voor de foto ingezet, snelspaners zullen binnenkort wel volgen.
Of hij heeft ze vastgekit
Specialized Tarmac SL6 Disc
Jan Janssen Vector

stefan
Forum-lid
Berichten: 974
Lid geworden op: 06 nov 2004 15:37

stefan 14 jun 2006 00:43

Die man waar die fiets van is. Is dat niet toevallig een oud prof die de laatste weken nog al wat wedstrijden wint bij de amateurs/elite.

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 14 jun 2006 01:02

Quoten: Origineel geplaatst door Stefan op 13 Juni 2006

Die man waar die fiets van is. Is dat niet toevallig een oud prof die de laatste weken nog al wat wedstrijden wint bij de amateurs/elite.


Nee, jij bedoelt wellicht Patrick Cocquyt; maar die is het niet.
 
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

bike_add1ct
Forum-lid
Berichten: 3324
Lid geworden op: 06 apr 2004 15:33

bike_add1ct 14 jun 2006 03:47

Mooi spul hoor Pieter. Wel apart dat je eerste perse een 20 spaaks voorwiel wilde voor de extra stijfheid, en nu toch de behoorlijk slappere Obermayers steekt.

Ben benieuwd of je (op wat voor wijze dan ook) verschil in rijgedrag bemerkt.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 14 jun 2006 09:56

Die test van Tour was niet betrouwbaar omdat het geen productie modellen waren, maar prototypes van Obermayer's die nog niet klaar waren en ook niet getest mochten worden van Carbonsports..
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
ts-biker
Forum-lid
Berichten: 1587
Lid geworden op: 25 jan 2005 14:21
Locatie: Liedekerke
Contact

Gebruikersavatar ts-biker 14 jun 2006 10:35

Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 13 Juni 2006


Quoten: Origineel geplaatst door Stefan op 13 Juni 2006

Die man waar die fiets van is. Is dat niet toevallig een oud prof die de laatste weken nog al wat wedstrijden wint bij de amateurs/elite.


Nee, jij bedoelt wellicht Patrick Cocquyt; maar die is het niet.
 

't is de fiets van Il ... van op een ander forum geloof ik !

daftreks
Forum-lid
Berichten: 662
Lid geworden op: 19 sep 2005 17:31

daftreks 14 jun 2006 14:03

Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 13 Juni 2006


Quoten: Origineel geplaatst door Stefan op 13 Juni 2006

Die man waar die fiets van is. Is dat niet toevallig een oud prof die de laatste weken nog al wat wedstrijden wint bij de amateurs/elite.


Nee, jij bedoelt wellicht Patrick Cocquyt; maar die is het niet.
 

Maar waarom staat dat dan wel op de bovenbuis van die Stevens  ? Of is die fiets overgekocht?
"Courir, c\'est mourir un peu" - T. Krabbé

stefan
Forum-lid
Berichten: 974
Lid geworden op: 06 nov 2004 15:37

stefan 14 jun 2006 15:34

Er zullen wel meer mensen zijn met die achternaam en ook nog afentoe op een racefiets stappen
Ik dacht idd dat het Patrick was maar ik wou zijn naam niet gelijk hier op het forum plaatsen. Omdat jij dat ook niet doet van de eigenaar van deze fiets. Stel dat hij het wel was

Overigens lijkt het me sterk dat het prototype van de obermayer achterwiel zoveel slapper is dan de huidige versie. Het verschil tussen de standaard en obermayer in tour is toch aanzienlijk groot ook al is het een prototype. (In de tour van deze maand is het Standaard achterwiel weer getest, maar wel met een Ventoux voorwiel.)

Het Obermayer voorwiel 20spaaks in tour is daarentegen wel uberstijf dus 16 spaaks zal geen probleem zijn.

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 14 jun 2006 19:53

Quoten: Origineel geplaatst door bike_add1ct op 14 Juni 2006

Mooi spul hoor Pieter. Wel apart dat je eerste perse een 20 spaaks voorwiel wilde voor de extra stijfheid, en nu toch de behoorlijk slappere Obermayers steekt.Ben benieuwd of je (op wat voor wijze dan ook) verschil in rijgedrag bemerkt.


Ja, mijn visie is daarop lichtjes veranderd. Ik weet niet of ik, al 60kg lichter renner, een verschil in stijfheid zal merken tussen de verschillende bespakingen. En dat de Obermayers minder stijf zijn betwijfel ik toch wel... we'll see. Ik zal zeker niet nalaten dit te melden.
Daarnaast komt nog de gedachte dat ik vroeger voor 20/20 ging als wedstrijdrijder. Nu is de overweging ietsje anders: ik begin binnenkort een druk zakelijk leven, en de kans bestaat dan ook dat wielrennen op topniveau erbij inschiet... dus zo veel competitie met LWs zal er niet meer bij zijn. Ultra licht gewicht is voor mij (nog) ietsje gestegen in belang dan. Ik heb overigens ook de 12/20 Obies overwogen, maar dat setje van Lee is al iets ouder wat het minder interessant maakte.
 
Quoten: Origineel geplaatst door Daf treks op 14 Juni 2006


Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 13 Juni 2006

Nee, jij bedoelt wellicht Patrick Cocquyt; maar die is het niet.

Maar waarom staat dat dan wel op de bovenbuis van die Stevens  ? Of is die fiets overgekocht?


1. Een Vlaamse uitdrukking zegt "er zijn wel meer koeien die Blaar heten".  Cocquyt (en afgeleiden) is in België dan nog een behoorlijk populaire achternaam, zie http://www.familienamen.be/
2. Op de bovenbuis staat niet Cocquyt, maar een naam met een lettertje meer... Begint het te dagen in het Oosten?Patrick Cocquyt (wiens naam ik noem omdat deze vrij bekende renner toch niet de bezitter is), Mario Willems, Koen Beeckman en ploeggenoten rijden overigens met gesponsorde Ridley Damocles fietsen; vorig jaar met 4ZA carbon wielen, maar deze veelwinnaars hebben elk al minstens 1 paar stuk gereden... rijden nu met Ksyrium ES, ongeletterde Cosmic Carbones, etc.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

matiz
Forum-lid
Berichten: 173
Lid geworden op: 04 jun 2005 23:35

matiz 14 jun 2006 23:58

Quoten: Origineel geplaatst door Balenaar op 14 Juni 2006


Casran, laat ons weten hoe je eerste rit met de Obermayers verliep ...


Zal weinig verassend zijn denk ik. Wordt nog eens wat met die mxm van jou Casran. Ben je trouwens nog van plan om vlammen a la LJ voor je wielen te laten maken?
Matiz

Plaats reactie