Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Scott

bike_add1ct
Forum-lid
Berichten: 3324
Lid geworden op: 06 apr 2004 15:33

bike_add1ct 12 mei 2006 00:23

Thanks. Mijn FM bleek een mooie Chris King balhoofdpers te hebben dus heb zelf daarmee de cups er netjes mee ingedrukt. Verder was het een eitje, moet alleen nog de derailleurs iets bijstellen.

Dacht zelf dat de cassette misschien wat aangedraaid moet worden, zal hem zo ff demonteren. Kan je dat freewheel er gewoon recht aftrekken?

Je krijgt snel nog een mailtje trouwens, was de laatste tijd nogal druk enzo...

ilko
Forum-lid
Berichten: 1237
Lid geworden op: 23 aug 2004 12:53
Locatie: Arnhem

ilko 12 mei 2006 11:36

Quoten: Origineel geplaatst door bike_add1ct op 11 Mei 2006

Thanks. Mijn FM bleek een mooie Chris King balhoofdpers te hebben dus heb zelf daarmee de cups er netjes mee ingedrukt. Verder was het een eitje, moet alleen nog de derailleurs iets bijstellen.Dacht zelf dat de cassette misschien wat aangedraaid moet worden, zal hem zo ff demonteren. Kan je dat freewheel er gewoon recht aftrekken?Je krijgt snel nog een mailtje trouwens, was de laatste tijd nogal druk enzo...

Scott werkt toch met een integrated headset? Dan hoef je toch geen cups te persen, of stel ik nu een echt heel domme vraag ??

bike_add1ct
Forum-lid
Berichten: 3324
Lid geworden op: 06 apr 2004 15:33

bike_add1ct 12 mei 2006 18:33

Semi-integrated. Frame kwam dus met losse cups die je erin moet persen, daar draaien dan de lagers in. Volledig integrated lijkt me niet fijn met een lichtgewicht carbon frame...

bike_add1ct
Forum-lid
Berichten: 3324
Lid geworden op: 06 apr 2004 15:33

bike_add1ct 12 mei 2006 23:14

Net weer even lekker lopen prutsen. Endcaps van de achternaaf er per ongeluk afgetrokken, maar dat gaf niet want nu kon er even lekker veel vet in stoppen. Het freewheel kreeg ik er maar een stukje afgetrokken, zodat ik net de vrijloop palletjes zag zitten. Ook dik in het vet gezet zodat hij nu ontzettend stil loopt. Cassette weer goed vast gezet. Daarnaast nog de derailleurwieltjes gedemonteerd en in het vet gezet (waren wat lawaaiig) en de beide derailleurs wat bijgesteld. Achterderailleur is wel leuk werk maar die voorderailleur moet ik niet zo...

Door al het gepruts geen tijd meer om de fiets uit te testen, dus dat doen we morgen maar, als het droog is.

sharkman
Forum-lid
Berichten: 2774
Lid geworden op: 03 apr 2005 23:24

sharkman 13 mei 2006 00:00

Kijk je een beetje uit..... (kijk even goed of je voorderailleur niet meer dan 1.5 mm boven het grootste blad staat en in de maximale stand de crank niet raakt..)
Scott frame is gewoon geintegreerd maar heeft losse lagercups. Reden hiervoor is dat vaste lagerbussen het risico inhouden dat een diep gat het einde van de dure frame kan betekenen, bij scott kunnen ze worden gewisseld.  (nadeel is weer dat scott geen verwisselbare derailleurhaak en achterpat heeft.

bike_add1ct
Forum-lid
Berichten: 3324
Lid geworden op: 06 apr 2004 15:33

bike_add1ct 13 mei 2006 00:54

Qua hoogte staat hij goed, maar in de uiterste stand komt hij idd net tegen de crank aan . Daar zit wel een beschermingsstickertje gelukkig. Heb zitten prutsen met de kabelbout aan de derailleur zelf en aan de draaiknop in de kabels maar uiteindelijk zonder succes. Die uiterste stand is niet nodig trouwens.

Btw, alle kransjes lopen mooi, ik krijg alleen de 12 niet helemaal ratelvrij, is dat normaal?

ilko
Forum-lid
Berichten: 1237
Lid geworden op: 23 aug 2004 12:53
Locatie: Arnhem

ilko 13 mei 2006 01:15

Quote: Origineel geplaatst door Sharkman op 12 Mei 2006
Kijk je een beetje uit..... (kijk even goed of je voorderailleur niet meer dan 1.5 mm boven het grootste blad staat en in de maximale stand de crank niet raakt..)Scott frame is gewoon geintegreerd maar heeft losse lagercups. Reden hiervoor is dat vaste lagerbussen het risico inhouden dat een diep gat het einde van de dure frame kan betekenen, bij scott kunnen ze worden gewisseld. (nadeel is weer dat scott geen verwisselbare derailleurhaak en achterpat heeft.


Dat verklaart het. Op zich erg slim, maar inderdaad niet helemaal consequent dat andere delen niet verwisselbaar zijn.

Overigens een erg mooie fiets bike_addict! Dit frame blijft toch iets om naar te streven!

Gebruikersavatar
ts-biker
Forum-lid
Berichten: 1587
Lid geworden op: 25 jan 2005 14:21
Locatie: Liedekerke
Contact

Gebruikersavatar ts-biker 25 mei 2006 00:34

Ik heb mijn CR1 wat veranderd waardoor ie weer wat zwaarder is geworden !
6,4 kg om precies te zijn !!!

santos
Forum-lid
Berichten: 207
Lid geworden op: 10 apr 2005 00:34

santos 25 mei 2006 01:00

Quoten: Origineel geplaatst door TS-Biker op 24 Mei 2006


Ik heb mijn CR1 wat veranderd waardoor ie weer wat zwaarder is geworden !
6,4 kg om precies te zijn !!!


Dat is nou echt een fiets voor mij.

bike_add1ct
Forum-lid
Berichten: 3324
Lid geworden op: 06 apr 2004 15:33

bike_add1ct 25 mei 2006 01:16

Quote: Origineel geplaatst door TS-Biker op 24 Mei 2006
Ik heb mijn CR1 wat veranderd waardoor ie weer wat zwaarder is geworden !6,4 kg om precies te zijn !!!


Dura-Ace remmetjes en DA crankstel er weer terug op? Geld nodig?

sharkman
Forum-lid
Berichten: 2774
Lid geworden op: 03 apr 2005 23:24

sharkman 25 mei 2006 10:46

Tja, de bouwvakkers moeten ook betaald worden
Prioriteiten moeten gesteld worden, maar voor mij heb je gelijk TS.

Gebruikersavatar
ts-biker
Forum-lid
Berichten: 1587
Lid geworden op: 25 jan 2005 14:21
Locatie: Liedekerke
Contact

Gebruikersavatar ts-biker 25 mei 2006 12:46

Quoten: Origineel geplaatst door Sharkman op 25 Mei 2006


Tja, de bouwvakkers moeten ook betaald worden
Prioriteiten moeten gesteld worden, maar voor mij heb je gelijk TS.

idd, & niet alleen de bouwvakkers

Plaats reactie