Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Het Stel-je-eens-voor-Topic

mr.c
Forum-lid
Berichten: 175
Lid geworden op: 15 aug 2005 00:56

mr.c 16 aug 2005 21:56

Ik wil al fietsend nog wel eens roepen, Fons red je het nog? Maar da's dan ook zoals mijn vader heet

delsol
Forum-lid
Berichten: 882
Lid geworden op: 24 jul 2005 20:31

delsol 19 aug 2005 22:31

Ik zal me ook is voorstellen mijn is Rick 36jr kom uit limburgse heerlen,begonnen met fietsen in 92 op de mountainbike ook grote wedstrijden gereden ,vooral marathons zoals de Grand raid e.d.
in 96 overgestapt op de weg voor de afwisseling,ben 2jr uit  de roulatie geweest ben recent weer begonnen met fietsen ,hoop het nog lang te doen.
vind het fietsen niet alleen leuk maar ook de technische kant ervan.
daarom doe ik meeste dingen aan ook zelf. heb net mijn bianchi zelf op gebouwd.
in de winter ik  ben van plan een mtb te bouwen.
 

gert-jan
Forum-lid
Berichten: 19
Lid geworden op: 22 jul 2004 20:51
Contact

gert-jan 19 aug 2005 22:44

Na al enige tijd (bijna een jaar... bedenk ik me...) dit forum bezocht te hebben (en ook vragen gesteld te hebben), leek het me tijd te worden om mezelf maar eens voor te stellen.
Ik ben Gert-Jan de Vries, 21 jaar, woon in Stadskanaal en ben 4e jaars informatica student aan de RijksUniversiteit Groningen. In oktober vorig jaar heb ik mijn eerste racefiets gekocht (na vele jaren geleden wel op mijn vader's racefiets gefietst te hebben, waar ik helaas al vrij snel niet meer op pastte), een Cube Peloton (model 2004: mat zwart, niet de (lelijke) glimmende zilverkleurig/zwarte van 2005).
Ik ben begonnen met wielrennen omdat ik het sowieso erg leuk vind om snel te fietsen en daarnaast werd het uitoefenen van mijn voormalige sport: badminton zo langzamerhand onmogelijk omdat ik daarmee mijn enkels, knieën en rug aardig in de vernieling heb geholpen (ik ben gewoon te fanatiek...).
Dit jaar heeft het wielervirus mij al aardig in de greep zodat ik al een aardige kilometervreter ben geworden: zodra het weer en mijn andere bezigheden (zoals de studie, werk) het toelaten zit ik het liefst iedere dag op de fiets en maak ik tochten van 90 - 110 km, waarop ik zeer zeker m'n best doe er een keurig gemiddelde van te maken (meestal zo'n 32 km/u, max: net boven 34 km/u over 65 km).
Als er bij toeval op dit forum nog enkele fanatiekelingen uit Stadskanaal en omstreken zijn, zou ik graag wat van jullie willen horen. Het lijkt me erg leuk om ook eens samen met iemand de kilometers weg te trappen in een tempo dat wat hoger ligt dan dat van de gemiddelde toerfietser (die ik onderweg tegenkom... als ik al wielrijders tegenkom).

cas_
Forum-lid
Berichten: 717
Lid geworden op: 06 jun 2005 00:49

cas_ 27 aug 2005 03:22

Zoals sommige misschien al hadden gezien ben 'k redelijk actief de laatste tijd hierzo.......heb net effe dit hele topic (alle 12 pagina's ) doorgewerkt en zal er nu zelf ook maar aan moeten geloven.....
Casper, 22, student (fysische geografie, U.v.Amsterdam), 197cm, momenteel 79 kg. Studeer/woon dus in Amsterdam, oorspronkelijk afkomstig uit Utrecht en werk daar ook nog bij een buitensportzaak (mag vast geen reclame maken... ) en fiets dus ook nog behoorlijk vaak in omg. Utrecht oost (beter fietsen dan omg. Amsterdam). Verdere interesses zijn dus o.a bergsport, schaatsen, beetje internet, hond, vrienden. 
Behoorlijk aantal jaar terug vroeg me pa, die veel reed/rijdt, of ik het niet ook eens wilde proberen, 2e handse (staat nu te koop!(Motobecane)) en wel wat gereden, uit fiets gegroeid en op de "ouwe" van me pa verder gegaan, ook uitgegroeid en toen moest ik er zelf maar een kopen. Was bijna rond maar toch niet genoeg geld. Daarmee is het wielrennen beetje weggezakt, tot 1 jaar geleden ik een fiets nodig had voor veldwerk(Luxemburg)...ouwe Koga Gran Winner/Shimi 600 gekocht. Wilde toch wat serieuzer gaan wielrennen en die Koga was wel op aan te merken dus met een mooie "regeling" (met me pa dus) een nieuwe fiets aangeschaft, Bianchi 1885/Campa Veloce. Dus al in Lux. gereden en afgelopen vak. de 1e echte bergen->Vogezen, Alpen(Barcalonette) en natuurlijk de M. ventoux (1.35.05, Bedoin). 'K rij nu deze vak. bijna iedere dag en zit duidelijk vooruitgang in, laatst snelste gem. geklokt, 36.5 over 50 km. Ben ook wel van plan om lid te worden van een wielerver. in Amsterdam en d8 er ook aan om mee te gaan doen met het NSK. Tellertje staat nu op iets van 2600 km denk ik.
Wel genoeg info dacht ik zo. Fietse allemaal!
"hooghartig als van adel, deint de perzik boven het zadel" G. Cox

rudo
Forum-lid
Berichten: 65
Lid geworden op: 01 jun 2005 15:01

rudo 27 aug 2005 03:56


postamble();
Ik hier, Rudo. Ook net dit redelijk verse postje en voorgaande aantal pagina's doorgewerkt. Schrok een beetje van de overeenkomsten met Cas....(-; Ik ben 23 jaar, studeer Sociale Geografie in Utrecht en ben als 't goed is per 1 februari geen student meer. Ik ben er nog niet uit of ik dat wel zo leuk vind. Ik heb altijd op een oude Motobecane van mijn oom gefietst, niet heel veel, maar toch wel zo'n 500 km per zomer. Ik deed het dan in de zomer om wat voetbalconditie te behouden. Anderhalf jaar geleden ging met voetbal m'n kruisband zo goed als doormidden. Sinds ruim een half jaar geleden heb ik een nieuwe kruisband in m'n knie zitten. Voetballen was dus een tijd niet mogelijk en ik heb een andere racefiets (2dehands De Rosa Vega) gekocht om m'n beenspieren (rechts was echt een spillepootje geworden) weer een beetje terug te krijgen. Al met al is het virus redelijk geincubeerd denk ik. Ik probeer nu zo'n twee tot drie keer per week flink te fietsen. Heb sinds m'n operatie zo'n 2600 km op de teller staan en er zit nog steeds flinke progressie in, al zeg ik het zelf. In het begin was het maar 20 km per keer, nu draai ik voor 100 km m'n hand niet om, het tempo blijft ook maar steeds hoger worden (kruissnelheid alleen ca 34/35 km/h). Ik kom uit Maartensdijk, onder de rook van Utrecht en woon tegenwoordig op kamers in Utrecht Oost. Verder ben ik sinds deze week een beetje aan het wennen aan het lopen op het voetbalveld een hoop ik daar binnen nu en een maand of drie weer flink aan de bak te kunnen. Verder weinig nieuws te melden. Veel lol allemaal. En als er mensen hier uit de buurt eens een stukkie willen fietsen lijkt dat me leuk.
Groet en lol,
Rudo
groetjes Rudo

Gebruikersavatar
synapse
Forum-lid
Berichten: 1244
Lid geworden op: 09 sep 2005 11:51

Gebruikersavatar synapse 17 sep 2005 15:05

Ook ik ben nieuw als forumdeelnemer en zal mij dan ook even voorstellen.
Ik ben van 1955; kocht van het met mijn eertse vakantiebaantje verdiende geld een racefiets; eigenlijk een gewone sportfiets met een stuurbocht en 10 versnellingen. Uiteindelijk de verlichting, spatbordjes en bagagedrager eraf gehaald en redelijk vaak op gefietst, hoewel voetbal toch heel lang mijn voorkeur had. Uiteindelijk, toen het voetbal te veel blessures ging opleveren, langzaam mijn oude hobby "racefietsen" weer opgepakt, de eerste jaren wat weifelend en sinds circa 5 jaar wat fanatieker, vooral omdat ik werk vond op fietsafstand (daarvoor was woonwerk per dag 140 kilometer, toch wat te ver). Ik rijd nu jaarlijks tussen de 3.500 en 4.500 kilometer op de racefiets en rond de 1.000 "kilometer" op de tacx.
Het forum is wel grappig, waarbij machogedrag, puberaal afzeiken(de fiets van Capiot) en deskundigheid elkaar afwisselen, terwijl het soms ook grappig is te lezen hoe iemands liefde voor een merk hem of haar blind maakt voor al het andere moois dat er rondrijdt.
Mijn fiets is de Cannondale Synapse, een typisch geval van liefde op het eerste gezicht, naar de winkel voor een spaakmagneetje en terugkomen met een nieuwe fiets, waarbij ik moet opmerken dat ik Cannondale tot aan de 6.13 lelijke fietsen vond maken (door de dikke schuine buizen)!
Tot nu toe bevalt hij mij erg goed, hij is heel comfotabel en stuurt erg prettig.
Naar mijn idee zeker geen stukje plastic uit china, maar een wel overdacht product, waaremee ze meteen een graantje meepikken van de carbon-hausse, waarbij ik de combinatie van "kaal" carbon en de gelakte delen erg mooi vond.
Enkele jaren voor de Sypse was ik overgestapt op de triple, terwijl ik nu een compact heb, hetgeen ik altijd een modeverschijnsel vond: oude mannen die te trots zijn voor een triple kopen een compact. Ik was dan ook bang dat ik in de Alpen moeite zou hebben om boven te komen, maar dat viel gelukkig erg mee.
 
Courir c'est mourir un peu

cascarsi
Forum-lid
Berichten: 625
Lid geworden op: 02 sep 2005 23:16

cascarsi 28 sep 2005 18:41

heeey ik ben stefan seelen 16 jaar oud woon in Oss, 1.90 m en tusse de 67 en 70 kilo. Ik ben begonnen met fietsen omdat ik met voetbal gestopt was omdat ik op zaterdag ging werken en om m'n conditie tog op peil te houde heb ik van iemand een goeikoop mtb over gekocht en de eerste weke reed in zo'n 1 a 2 x per week maar langzamer aan ging ik meer en meer fietsen en werd ik verslaafd. Dus toen heb ik veel gewerkt  en weinig geld opgemaakt en toen heb ik een nieuwe mtb gekocht. Maar Omdat ik elke dag op de mtb fietse en soms wel 300 km op de mtb fietsen (door de bos en over de weg) besloot ik om er een wielrenfiets bij te kopen. Dus ik weer veel werken en weinig opmaken en 7 weke terug toen ik terug kwam van vakantie heb ik een wielrenfiets gekocht en heb er nou al 1400 km mee gefietst. En een afgelopen zondag me eerste val ermee gemaakt (gebroke schouderblad als gevolg). Verder zit ik op schol in Den Bosch orientatiejaar defensie en werk ik bij een autopoets bedrijf.
Als er mensen zijn din omgeving oss die een keer me mee wille fietsen graag want ik moet bijna altijd alleen fietsen en  naar 120 km begint da tog wel een beetje saai te worre
pijn is een emotie<br>
emotie kun je uischakelen

bike_add1ct
Forum-lid
Berichten: 3324
Lid geworden op: 06 apr 2004 15:33

bike_add1ct 28 sep 2005 19:54

Ja en welke fietsen heb je dan?

Een cascarsi racer blijkbaar?

cascarsi
Forum-lid
Berichten: 625
Lid geworden op: 02 sep 2005 23:16

cascarsi 28 sep 2005 22:03

Quoten: Origineel geplaatst door bike_add1ct op 28 September 2005

Ja en welke fietsen heb je dan? Een cascarsi racer blijkbaar?


een cascarsi mtb en een cascarsi racefiets als ik weet hoe ik foto hierop moe zette kun je u zien
pijn is een emotie<br>
emotie kun je uischakelen

silvan
Forum-lid
Berichten: 365
Lid geworden op: 29 mei 2005 18:28

silvan 29 sep 2005 18:11

Na een half jaar op het forum te hebben rondgekeken, ook maar eens tijd om mezelf voor te stellen. Ik ben Silvan, 16 jaar oud en woon in Nibbixwoud (NH).Begin vorig jaar in contact gekomen met het mtb'en, doordat we een keer met het voetbalteam naar Schoorl gingen. Het ging heel aardig, en toen gelijk maar een mtb gekocht. Een Giant terrago, een fiets waar je dus geen wonderen van mag verwachten, maar ik heb het er een jaar mee volgehouden. Begin dit jaar begon te fiets een beetje af te brokkelen, tot zelf het frame er mee op hield (scheur in de achtervork). Toen een Giant XtC frame gekocht, en ik ben nog steeds alles langzamerhand aan het upgraden.Begin dit jaar heb ik een racefiets gekocht (trek 1400), en ben ik lid geworden bij HrTc in Hoorn. Eigenlijk voornamelijk om te trainen op de weg en aan het wedstrijdritme te wennen. Ik heb als 2e jaars nieuweling alleen maar op de club gereden, dus geen officiele wegwedstrijden. Had ik achteraf wel moeten doen, want volgend jaar kan er nog niks worden gewonnen als 1e jaars junior.Dit seizoen ben ik wel begonnen met Mtb wedstrijden. In de zomer niet veel, maar laatste maanden is het drukker aan het worden (Rabotop NH). Doordat ik veel in Schoorl heb gereden kon ik gelijk goed meekomen, en kwam ik zo af en toe op het podium Afgelopen zondag zelfs 4e op het Noord Hollands kampioenschap in Den Helder.Volgend jaar hoop ik ook wat wegwedstrijden mee te pikken, en vooral veel progressie boeken op de mountainbike. Ook ben ik van plan om een paar klassiekers mee te gaan rijden, waaronder Lage land.Ik denk dat jullie nu genoeg van me weten wat fietsen betreft. Ik hoop dat ik zo af en toe wat kan bijdragen.

polly
Forum-lid
Berichten: 85
Lid geworden op: 28 sep 2005 22:59

polly 30 sep 2005 00:11

Hallo ik fiets nu zo'n twee jaar en lees al een tijd dit form. Mijn naam is Jan, ben 55 jaar, 183 m en weeg 74 kg.Ik heb altijd al gesport en altijd twee tot drie keer getraind per week. Als je ouder wordt gaan de gewrichten protesteren en dan is fietsen, schaatsen en skeeleren een goed alternatief.
Paar jaar geleden met een hybride de Izoard opgereden, toen in de bovenste haarspeldbochten wel klein stukje moeten lopen, maar was wel leuk en vooral het weer naarbeneden suizen.
In 2003 begonnen op een oude Nishiki van mijn broer. De 100km AGR toen   gereden. daarna met mooi weer blijven fietsen en skeeleren. swinters schaats ik. en o ja ik woon in Breda 5 minuten van de schaatsbaan vandaan.
In mei 2004 een nieuwe fiets gekocht. Een Bianchi ML3 met Veloce cranck en de rest Mirage. Bevalt mij heel goed, al zou het allemaal iets lichter mogen.
Verder heb ik nog de AGR 150 km gereden en tweemaal LBL 170 km. Ook de Feryn tour 150 km nog gereden, maar dat vind ik een ongezellige tocht vwb de omgeving.
Afgelopen vakantie de MV gereden in 1.54. Trainen doe ik 2 tot 3 x per week. Afstanden zijn 56, 70 en 100 km met een gemiddelde van 28 tot 30 km.
Goed het slechte weer is weer begonnen en volgende week gaat de schaatsbaan open dus het fietsen alleen nog als het echt mooi weer is en droog is.
Wie woont er in Breda? om te fietsen en schaatsen.
Fietsen,schaatsen en skeeleren. Als je maar buiten bent.

Plaats reactie