Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Colnago

colnagoclx
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 dec 2006 19:21

colnagoclx 26 jan 2007 23:50

Vandaag mijn nieuwe Colnago CLX binnen gekregen.
Wat valt me dat gewicht mee zeg! had hem zwaarder verwacht.
Heb hem als complete fiets gekocht met Ultegra maar ga hem ombouwen
met centaur carbon groep fulcrum 5 evolution wielen en pro plt carbon stuur
en stuurpen.

martin_nl
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 31 jan 2007 15:18

martin_nl 31 jan 2007 15:26

Hallo,
Wil als beginnend fietser een Colnago aanschaffen. Wat is wijsheid ? Nieuw of gebruikt? Zijn er dealers (liefst in randstand) waar er goede gebruikte Colnago's te koop staan? En welke nieuwe modellen zijn aan te raden voor een beginner?  Alle hulp is welkom !
Martin...Colnago starter..;-)

masterb
Forum-lid
Berichten: 1892
Lid geworden op: 25 aug 2006 16:34

masterb 31 jan 2007 16:31

Quoten: Origineel geplaatst door fluffster op 24 Januari 2007


Quoten: Origineel geplaatst door coureurke01 op 24 Januari 2007


Quoten: Origineel geplaatst door ernesto op 22 Januari 2007


Quoten: Origineel geplaatst door bazz op 15 Oktober 2006


Hier nog een paar Colnago's
 





Welke kabels zijn dit? Zijn het cyclon kabels?
PS: Ik vind nergens een site waar cyclon kabels verkocht worden of waar uitgebreide uitleg staat. Ik heb ook al ondervonden dat je ze niet overal kan krijgen...

Zullen wel eerder Aktiv kabels zijn. Daar is Codagex dan ook invoerder van.


Is niet de nieuwe teamfiets van Milram?
Met Sram Force?

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 31 jan 2007 19:34

Nee want Milram rijdt gewoon met Shimano.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5606
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 31 jan 2007 19:54

Quoten: Origineel geplaatst door Martin_NL op 31 Januari 2007


Hallo,
Wil als beginnend fietser een Colnago aanschaffen. Wat is wijsheid ? Nieuw of gebruikt? Zijn er dealers (liefst in randstand) waar er goede gebruikte Colnago's te koop staan? En welke nieuwe modellen zijn aan te raden voor een beginner?  Alle hulp is welkom !


Ik heet dan wel Colnagofreak, maar waarom zou je nu als beginnend fietser een colnago willen aanschaffen?Colnago's zijn niet meteen de goedkoopste fietsen, ook 2de hands moet je er meestal nog aardig wat geld voor neertellen. Wat voor bedrag ben je ongeveer bereid uit te geven voor je fiets?
Voor de Ramaro betaal je al bijna 1300 euro en voor de active plus en de arte al gauw rond de 2000 euro. (nieuw)
In dit segment kun je fietsen aanschaffen met een betere in een hogere afmontage dan de hier genoemde colnago's.
Als beginnend fietser kan je beter eens kijken naar merken als Cube of Stevens of RedBull, misschien niet de emotie en uitstraling die je zoekt maar eerlijk is eerlijk een betere prijs/kwaliteits verhouding!!
Klinkt niet echt als een colnagofreak , maar het lijkt mij gewoon een eerlijk advies.
Zelf ben ik als beginnend fietser op een Giant gentsracer begonnen en daar was ook niets mis mee!
Wil je toch een colnago, gewoon doen!!! , maar denk even over het bovenstaande na!
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

martin_nl
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 31 jan 2007 15:18

martin_nl 01 feb 2007 10:36

Bedankt voor je antwoord. Colnago's zijn inderdaad niet de meest goedkope fietsen maar wel erg mooi vind ik. Vroeger Koga en RIH gereden maar wil nu iets anders.
Kun je adressen noemen waar goede gebruikte Colnago's worden aangeboden ? Bij voorbaat dank !
Martin...Colnago starter..;-)

pantani
Forum-lid
Berichten: 1255
Lid geworden op: 07 jan 2006 15:10

pantani 01 feb 2007 11:11

Vraagje:Hoeveel weegt de Colnago Arte eigenlijk(Afgewerkt met Ultegra en standaard wielen erin van Aksium.)
En bv.de Ridley Scandium die ik heb?
Heb gehoord dat de Zannata Carbon veel te zwaar is,dat ik deze niet mag nemen.
il magnifico

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 01 feb 2007 13:15

Dat Zannata frame is helemaal niet veel te zwaar, in jouw maatje blijft het frame zeker onder de 1300 gram. Dus misschien een klein beetje zwaarder dan de scandium die je nu hebt. Een Colnago Arte is helemaal op alle fronten een achteruitgang ten opzichte van je Ridley, minder stijf en zwaarder.
Ik heb het je al vaker gezegd, hou nu lekker gewoon die Ridley Scandium, het is een hardstikke goed frame. En als je dan toch persé wat anders wilt kopen zou ik voor de Zannata gaan en niet voor die Colnago Arte. Als je een Colnago koopt moet je het goed doen, en niet zo'n instap frame voor zoveel geld kopen. Just my $0,01
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

pantani
Forum-lid
Berichten: 1255
Lid geworden op: 07 jan 2006 15:10

pantani 01 feb 2007 13:39

Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 01 Februari 2007


Dat Zanotta frame is helemaal niet veel te zwaar, in jouw maatje blijft het frame zeker onder de 1300 gram. Dus misschien een klein beetje zwaarder dan de scandium die je nu hebt. Een Colnago Arte is helemaal op alle fronten een achteruitgang ten opzichte van je Ridley, minder stijf en zwaarder.
Ik heb het je al vaker gezegd, hou nu lekker gewoon die Ridley Scandium, het is een hardstikke goed frame. En als je dan toch persé wat anders wilt kopen zou ik voor de Zanotta gaan en niet voor die Colnago Arte. Als je een Colnago koopt moet je het goed doen, en niet zo'n instap frame voor zoveel geld kopen. Just my $0,01

Ok,bedankt.
il magnifico

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5606
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 01 feb 2007 18:02

Quoten: Origineel geplaatst door Martin_NL op 01 Februari 2007


Bedankt voor je antwoord. Colnago's zijn inderdaad niet de meest goedkope fietsen maar wel erg mooi vind ik. Vroeger Koga en RIH gereden maar wil nu iets anders.
Kun je adressen noemen waar goede gebruikte Colnago's worden aangeboden ? Bij voorbaat dank !

PliegerSport in Meerkerk heeft altijd aardig wat inruil fietsen op zijn zolder staan, maar hoeveel colnago's en jou maat?? Geen idee. Ik zou zeggen waag er eens een telefoontje aan.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5606
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 01 feb 2007 18:16

Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 01 Februari 2007


Dat Zannata frame is helemaal niet veel te zwaar, in jouw maatje blijft het frame zeker onder de 1300 gram. Dus misschien een klein beetje zwaarder dan de scandium die je nu hebt. Een Colnago Arte is helemaal op alle fronten een achteruitgang ten opzichte van je Ridley, minder stijf en zwaarder.
Ik heb het je al vaker gezegd, hou nu lekker gewoon die Ridley Scandium, het is een hardstikke goed frame. En als je dan toch persé wat anders wilt kopen zou ik voor de Zannata gaan en niet voor die Colnago Arte. Als je een Colnago koopt moet je het goed doen, en niet zo'n instap frame voor zoveel geld kopen. Just my $0,01

Ben het helemaal eens met Amclassic-fan, zou ook zeker geen instap model uit de Colnago-serie kopen. Minimaal een Dream HX met Centaur of Ultegra en ook dan blijft het nog een vrij dure fiets, maar daar kies jezelf voor!
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

timowr
Forum-lid
Berichten: 689
Lid geworden op: 11 sep 2004 17:54

timowr 01 feb 2007 20:18

Even een vraagje voor de kenners: ik zoek de naam van een Colnago frame. Stalen buizen (Columbus Brain), chroom op de balhoofdlugs, de detailleur nok op de zitbuis en op de achtervork. Hoofdkleur is wit/zwart. De voorvork is een rechte Colnago met een gelugde kroon. Weet iemand hoe dit frame heet en uit welk jaar het komt?

Plaats reactie