Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Retro / oudere fietsen

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6574
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 05 jul 2013 07:58

Ernie C. schreef:Bunnahabhain

Die "zooi" van Islay is allemaal zo lekker he? Overigens vind ik dat dus echt whisky die hoort bij retro, bij kasseien, bij wind. Stoere whisky :mrgreen:

theodorocampagnolo
Forum-lid
Berichten: 718
Lid geworden op: 17 aug 2009 14:06

theodorocampagnolo 05 jul 2013 10:18

Ernie C. schreef:
Edit: tijdens het typen is er een strontvlieg in mijn Bunnahabhain geland, bwerk! Laten we het er maar op houden dat hij een prettige dood is gestorven. :mrgreen:
Ik zat an de Nardini 8-)

Alex Slok
Forum-lid
Berichten: 200
Lid geworden op: 28 mei 2013 09:51
Locatie: Rotterdam

Alex Slok 05 jul 2013 12:27

riggard schreef:Vette paintjob! En dat tricolore is mooi spul! (Wel wat meer fan van de single pivot remmen overigens)

Wat weegt jouwe nu? Mijn 63cm cadex met chorus 8 speed afmontage zit op 10,75kg (met pedalen) Dat viel me wat tegen, want mijn 63cm Batavus professional met reynolds 531 butted zit op circa 10,4 met Shimano 600 tricolore afmontage (tiagra shifters)

Wat levert de vork ongeveer op qua gewichtswinst?
Ik heb hem nog niet gewogen. Ik heb gisteren mijn Look pedalen er op gezet, dus nu is ie compleet. Ik zal dit weekend eens een BMI test voor de fiets doen :-P

De resultaten volgen :-)

Alex Slok
Forum-lid
Berichten: 200
Lid geworden op: 28 mei 2013 09:51
Locatie: Rotterdam

Alex Slok 05 jul 2013 12:35

theodorocampagnolo schreef:Jesussss Alex, die voorvork :mrgreen:

Maar wèl goed man dat je dat ding nog hebt en in ere houdt. Geloof me mensen, de wereld houdt niet op bij Pina of Bianchi 8-) Zo heeft mijn fietsmaatje met wie ik altijd in Italië ga fietsen een Giant Peleton Lite: Niks mis mee.....
In ere houden is een groot woord. Ik heb deze er pas geleden bij gekocht omdat 4 a 5 x een fiets huren in de vakantie voor mijn zoon een dure grap wordt. Hij gaat nu fietsen op mijn (minder) oude Giant FCR 1T en ik ga op deze.

Mede door deze fiets ben ik me ook meer gaan verdiepen in fietsonderdelen die wat ouder zijn. Zo kwam ik pas geleden terecht bij de fietsenmaker.nl. Die heeft veel vintage spulletjes. Ik heb gisteren ook mijn vintage Look pedalen er op gezet.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

BTW, ik hou van vette vorken :-)

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5513
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 05 jul 2013 16:50

De een noemt het vintage, de ander oude meuk...
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

theodorocampagnolo
Forum-lid
Berichten: 718
Lid geworden op: 17 aug 2009 14:06

theodorocampagnolo 05 jul 2013 17:39

thestudent schreef:De een noemt het vintage, de ander oude meuk...
Leg dat 's uit? Niet te aanmatigend a.u.b.

Cervino
Forum-lid
Berichten: 274
Lid geworden op: 14 mar 2012 14:32

Cervino 06 jul 2013 09:56

Ach, je hebt klassiek, retro en vintage en meestal zit er ouwe meuk op. :D
Jonge meuk raakt steeds meer in de ban van dit mooie spul
http://www.cima-lux.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 6083
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 06 jul 2013 10:10

Cervino schreef:Ach, je hebt klassiek, retro en vintage en meestal zit er ouwe meuk op. :D
Jonge meuk raakt steeds meer in de ban van dit mooie spul
Ach,... vintage, klassiek of oude meuk. Dat heeft vooral met smaak te maken. Wat de een als mooi klassiek beschouwt, zal de ander afdoen als oude meuk.
Live fast; die young. mijn blog

materialist
Forum-lid
Berichten: 1696
Lid geworden op: 05 sep 2010 12:12

materialist 06 jul 2013 10:48

Ik kwam als kind bij ko zieleman, Als je de winkel binnen kwam mocht je niets zeggen want hij soldeerde een frame voor de kneet.
Dat is iets anders als carbo frames door kinderen aan een ketting in een hondehok aan elkaar geplakt. Laten we het over wansmaak hebben.

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5513
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 06 jul 2013 15:26

Een mooi stalen frame met het chroom en aluminium netjes opgepoetst kan ik zeker wel waarderen. Maar die look pedalen vallen bij mij meer onder oude meuk.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6574
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 06 jul 2013 15:57

thestudent schreef:Een mooi stalen frame met het chroom en aluminium netjes opgepoetst kan ik zeker wel waarderen. Maar die look pedalen vallen bij mij meer onder oude meuk.
+1

Ik vind ook dat retro - voor wat de term waard is - ook het uitgangspunt wat bij retrotochten gehanteerd moet worden.
Dus geen klikpedalen en commandeurs op de schuine buis. 8 speed shifters vind ik ook geen retro. Dat is ouwe zooi. Te jong om retro te zijn en te oud om modern mee te rijden :mrgreen:

Die Look pedalen zijn trouwens wel echt goed lelijk :shock:

theodorocampagnolo
Forum-lid
Berichten: 718
Lid geworden op: 17 aug 2009 14:06

theodorocampagnolo 06 jul 2013 19:18

thestudent schreef: look pedalen vallen bij mij meer onder oude meuk.
Look was een van de eerste fabrikanten die met werkelijk bruikbare click pedalen op de markt kwam. Een revolutie. Shimano volgde 9 (!) jaar later met een eigen ontwerp. (Bron: http://www.speedplay.com/index.cfm?fuse ... m.clipless)
Dat Look pedalen niet moeders mooisten waren staat buiten kijf maar 't getuigd van een stuitend gebrek aan historisch besef om ze als 'oude meuk' af te doen.

Plaats reactie