Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Strava: Vragen, Opmerkingen, Tips&Tricks

scepticus
Forum-lid HC

Gebruikersavatar scepticus 13 sep 2013 08:55

"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

kirby
Forum-lid

kirby 08 okt 2013 14:35

Vind de Route Builder behoorlijk fijn om mee te werken. Heb wel weinig/geen ervaring met andere, gelijkaardige online diensten maar is toch wel een stuk gebruiksvriendelijker dan BC/MS.

Wat mis ik:

- rechtstreeks naar toestel verzenden (nu .gpx downloaden en op je Garmin zetten)
- routes die je vroeger getrackt hebt inladen om te editen

jorisb
Forum-lid

jorisb 08 okt 2013 14:57

Het mogelijk gevaar voor medeweggebruikers ligt nog altijd bij jezelf, niet bij en app oid.
Niet dat ik ergens een KOM zou kunnen pakken, maar het is wel leuk om op bepaalde stukken eens te kijken hoe je het doet. Zo wilde ik laatst eens kijken hoe snel ik zou zijn op een brug, bijna boven zag ik een koppel voor me fietsen, maar er kwamen ook 2 tegenliggers aan, dan kan je 2 dingen doen, proberen of je toch een gaatje vind om doorheen te schieten, of gewoon remmen en even wachten. Uiteraard het laatste gedaan.
Maar voor Strava dienden zich net zulke situaties aan, en helaas heb ik vaak genoeg gezien hoe men toch probeert nog net door dat gaatje te schieten.
Ik vind het te makkelijk om de schuld bij een app neer te leggen

53x11
Forum-lid HC

Gebruikersavatar 53x11 08 okt 2013 15:13

daniel1975 schreef:Goed item bij EditieNL op RTL4; het gevaar van Strava voor de medeweggebruikers.
Geheel terecht als je het mij vraagt :)
De eerste keer dat TokkieTV aka EditieNL een goed item heeft moet ik nog meemaken. Totale bullshit ook weer als je het mij vraagt. Er staat 1 commentaar onder het item, en daar kan ik het alleen maar heel erg mee eens zijn:
Wat een dom en voorspelbaar item. Apps zijn niet gevaarlijk, domme mensen wel.
Maar het past natuurlijk wel weer mooi in de Nederlandse(?) neiging om de schuld en verantwoordelijkheid vooral bij anderen te leggen. Het is wachten op de eerste die een strava-verbod gaat voorstellen.

NB: ik ben sinds kort helemaal fan van Strava en in staat om bij de juiste windrichting en -kracht speciaal de fiets te pakken voor bijv. een betere klassering op het kopje-van-Bloemendaal :-P
Gaat nergens over, maar wat is er mis met een beetje lol?
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

53x11
Forum-lid HC

Gebruikersavatar 53x11 08 okt 2013 15:19

Oh ja: wat betreft Tips&Tricks
Ik heb op de ventoux ca 1m te vroeg op de stopknop van mijn Garmin gedrukt, bovenop een kleine drie kwartier gewacht op de laatste van mijn fietsgenootjes; GPS weer aangezet en aan de andere kant afgedaald. Gevolg is dat ik volgens een aantal segmenten 2u15 over de ventoux heb gedaan ipv de 1u36 die ik er werkelijk over deed. Zijn deze segmenten nog op de een of andere manier te repareren, of moet ik hiermee leren leven? ;-)
baanfiets kopen?

tieky
Forum-lid

Gebruikersavatar tieky 08 okt 2013 15:23

53x11 schreef:Oh ja: wat betreft Tips&Tricks
Ik heb op de ventoux ca 1m te vroeg op de stopknop van mijn Garmin gedrukt, bovenop een kleine drie kwartier gewacht op de laatste van mijn fietsgenootjes; GPS weer aangezet en aan de andere kant afgedaald. Gevolg is dat ik volgens een aantal segmenten 2u15 over de ventoux heb gedaan ipv de 1u36 die ik er werkelijk over deed. Zijn deze segmenten nog op de een of andere manier te repareren, of moet ik hiermee leren leven? ;-)
Mooi excuus om weer een keer terug gaan om dan wel ver genoeg door te rijden ;-)

Was me ook een keer voorgekomen in Limburg, dat ik met een groepje ging fietsen, bijna overal eerder boven was en uiteindelijk op de meeste segmenten niet eens zoveel sneller was dan de andere omdat ik te vroeg was afgestapt.
Wat ik nu nog weleens doe, is het begin en eindpunt van de klimmen in mijn Garmin inladen, dan weet ik in ieder geval zeker dat ik niet te vroeg sta te wachten.

53x11
Forum-lid HC

Gebruikersavatar 53x11 08 okt 2013 15:32

tieky schreef:(...)

Mooi excuus om weer een keer terug gaan om dan wel ver genoeg door te rijden ;-)
(...)
"Gelukkig" zijn er van het stuk Bedoin-top Ventoux ongeveer 20 segmenten die allemaal vrijwel identiek zijn en waarvan ca. de helft voor mij wel op tijd stopt... :-D
Een keertje terug gaat zeker gebeuren, maar na afgelopen vakantie voor keer 5 en 6 de Ventoux opgefietst te zijn voorlopig eerst iets anders

ik heb mezelf als doel gesteld om na mijn 40e verjaardag dit stuk nog eens in 1u25 proberen te fietsen. Een soort geanticipeerde pre-midlife-crisis zeg maar. Duurt gelukkig nog 5 jaar, op strava kunnen jullie tzt wel zien of het gelukt is :-)
baanfiets kopen?

jsprbcn
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar jsprbcn 08 okt 2013 15:44

Je moet met Strava een segment geheel en in één keer uitfietsen gezien die tijd telt (auto pauze werkt niet gezien de teller voor het segment doorloopt).
Het beste is, zoals Tieky al aangeeft, een route te maken van het segment en dit uit te fietsen. Zo weet je dat je 100% van het segment hebt gedaan en kun je ook tegen jezelf of anderen fietsen door een scherpe tijd in te laden; oftwel een "virtual partner".

Zo verbeter ik mijn persoonlijke records.
Laatst gewijzigd door jsprbcn op 08 okt 2013 16:07, 1 keer totaal gewijzigd.

nijkie
Forum-lid HC

Gebruikersavatar nijkie 08 okt 2013 16:02

Hoop dat Strava een keer segmenten gaat verwijderen die 20 maal voorkomen op hetzelfde stuk.
Als ik de Italiaanse weg in Doorwerth zie,posbank en ga zo maar door.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.

remco1b
Forum-lid

remco1b 08 okt 2013 17:06

nijkie schreef:Hoop dat Strava een keer segmenten gaat verwijderen die 20 maal voorkomen op hetzelfde stuk.
+1
B.S.U.R
Rose CRS3000 tekoop
canyon Aerroad 6.0
Canyon CF6.9
http://www.strava.com/athletes/1001097

ever
Forum-lid

Gebruikersavatar ever 08 okt 2013 17:17

53x11 schreef:
daniel1975 schreef:Goed item bij EditieNL op RTL4; het gevaar van Strava voor de medeweggebruikers.
Geheel terecht als je het mij vraagt :)
De eerste keer dat TokkieTV aka EditieNL een goed item heeft moet ik nog meemaken. Totale bullshit ook weer als je het mij vraagt. Er staat 1 commentaar onder het item, en daar kan ik het alleen maar heel erg mee eens zijn:
Wat een dom en voorspelbaar item. Apps zijn niet gevaarlijk, domme mensen wel.
Maar het past natuurlijk wel weer mooi in de Nederlandse(?) neiging om de schuld en verantwoordelijkheid vooral bij anderen te leggen. Het is wachten op de eerste die een strava-verbod gaat voorstellen.

NB: ik ben sinds kort helemaal fan van Strava en in staat om bij de juiste windrichting en -kracht speciaal de fiets te pakken voor bijv. een betere klassering op het kopje-van-Bloemendaal :-P
Gaat nergens over, maar wat is er mis met een beetje lol?
Ik ben het op zich helemaal met de strekking van je verhaal eens, echter, de wapenlobby in de VS bezigt ook altijd het argument: wapens zijn niet gevaarlijk, domme mensen wel. En dan zijn we het daar opeens helemaal niet mee eens... ;)

53x11
Forum-lid HC

Gebruikersavatar 53x11 08 okt 2013 17:19

remco1b schreef:
nijkie schreef:Hoop dat Strava een keer segmenten gaat verwijderen die 20 maal voorkomen op hetzelfde stuk.
+1
Die kun je toch zelf "flaggen"?

En om maar even optwee verschillende opmerkingen in 1 post te reageren:
ever schreef:Ik ben het op zich helemaal met de strekking van je verhaal eens, echter, de wapenlobby in de VS bezigt ook altijd het argument: wapens zijn niet gevaarlijk, domme mensen wel. En dan zijn we het daar opeens helemaal niet mee eens... ;)
Klopt, met dat verschil dat een racefiets vrijwel nooit een dodelijk wapen is, dus die vergelijking is IMHO behoorlijk scheef
baanfiets kopen?

Plaats reactie