Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Tour 2013

Dennis31
Forum-lid
Berichten: 149
Lid geworden op: 02 feb 2013 18:38

Dennis31 07 jul 2013 14:20

Hele mooie etappe tot nu toe. Ik snap alleen totaal niet wat die Valverde aan het doen is... In plaats van Froome proberen kapot te rijden gaat hij zelf even Richie Porte spelen....

theodorocampagnolo
Forum-lid
Berichten: 718
Lid geworden op: 17 aug 2009 14:06

theodorocampagnolo 07 jul 2013 17:25

Ehhh forumgenoten, er is een bescheiden ramp gebeurd: Ik ging zelf een stukkie fietsen en kwam nèt te laat thuis om de finale te kunnen bekijken. Iemand hier enig idee of er vanavond een samenvatting wordt uitgezonden op de NOS en zo ja, hoe laat?

Wat ik nog meegekregen heb: Laurens ten Dam 4de in 't klassement! Grandioos. Blij dat ie eindelijk zijn ding mag gaan doen.

ridley orion
Forum-lid
Berichten: 594
Lid geworden op: 12 aug 2011 20:33

ridley orion 07 jul 2013 17:54

denk dat samenvattingen om 19.00 in studio sport komt

Gebruikersavatar
sloeren
Forum-lid
Berichten: 1860
Lid geworden op: 04 mei 2012 10:43
Locatie: Krimpenerwaard

Gebruikersavatar sloeren 07 jul 2013 18:24

Volgens mij doet eurosport ook elke dag een samenvattig

Gebruikersavatar
boswielrenner
Forum-lid
Berichten: 3042
Lid geworden op: 29 nov 2004 10:08

Gebruikersavatar boswielrenner 07 jul 2013 18:53

Fantastische etappe gezien. Erg knap van de Belkin jongens en de laatste 25km van Gesink was het beste dat ik dit jaar van hem heb gezien. Jammer dat hij geen steun kreeg in de achtervolging op de twee koplopers. Die Martin is wel een slimme vogel. Knappe zege!
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5881
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 07 jul 2013 18:59

Nog een tegenvaller voor de SKY-train. ;)
Wielerupdate.nl schreef:Team Sky verliest laatkomer Kiryienka in Tour

Gepubliceerd op zondag 7 juli 2013 om 17:

Team Sky is een belangrijke pion kwijt. Vasil Kiryienka kwam zondag niet op tijd binnen in de negende rit, van Saint-Girons naar Bagnères-de-Bigorre. Dat heeft de ploeg van klassementsleider Christopher Froome via Twitter bevestigd.

Kiryienka was de enige renner die buiten de tijdslimiet aan de streep kwam. De 'bus' met alle sprinters bereikte de finish ruim 26 minuten na winnaar Dan Martin.

Kiryienka sleurde zaterdag, in de bergrit naar Ax 3 Domaines, nog lang aan kop van de groep met klassementsrenners. Hij is een belangrijke knecht van kopman Froome. Een andere knecht, Peter Kennaugh, kwam zondag hard ten val. Hij werd van zijn fiets gereden en duikelde een ravijn in, maar bereikte de finish op tijd.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39689
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 07 jul 2013 19:04

Sky bang voor extra controle? Sky te vroeg gepiekt? Sky idd koelkast kapot? Dit is wel een heel verschil met de 1e helft 2013.....
Belkin onverwacht goed bezig, respect!
Less is bore

Gebruikersavatar
mrcoffee
Forum-lid
Berichten: 2728
Lid geworden op: 11 nov 2004 10:59

Gebruikersavatar mrcoffee 07 jul 2013 20:58

daniel1975 schreef:Sky bang voor extra controle? Sky te vroeg gepiekt? Sky idd koelkast kapot? Dit is wel een heel verschil met de 1e helft 2013.....
Belkin onverwacht goed bezig, respect!
Ik was erg bang na het huzarenstukje van Sky gisteren. Geen idee wat daar aan de hand is want alleen Froome rijdt fatsoenlijk. Grote tegenvaller was Porte maar het buiten tijd raken van stoomlocomotief Kyrienka... daar snap ik niks van. Die moet ziek zijn of er is iets grondig mis met de timing of is er een kleine PDM affaire op komst (iets met bedorven kip)? ;)

Alles gaat op Froome en zoals hij rijdt hoeft die zich geen zorgen te maken. Zeker niet met een ITT die op zijn lijf geschreven is.

Wat ik niet begrijp is: wat was Valverde met zijn Moviestar mannen aan het doen?

Verder puik gereden van Belkin en Gesink kan echt wel wat zoals hij vandaag liet zien. Heerlijk.

Last but not least: Daniel Martin! Man, wat een heerlijke renner, goed en zo geslepen alsof ie het van Sean Kelly heeft geleerd.
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

elefantino
Forum-lid
Berichten: 1473
Lid geworden op: 25 sep 2012 20:58

elefantino 07 jul 2013 21:18

Ik begrijp ook niets van Sky, maar na de inspanning die ze gisteren hebben geleverd blijkt vandaag dat niets menselijks ze vreemd is. Hoewel ik nogal cynisch naar veel prestaties kijk, is dit zelfs voor mij een bemoedigend signaal, misschien dan toch....

Ik denk dat Movistar gewoon een concurrent voor het podium (Porte) aan het elimineren was. Froome staat in het geel en de top 7 wordt gecompleteerd door twee keer Movistar, twee keer Saxo en twee keer Belkin. Mocht er iets met Froome gebeuren, hebben die drie ploegen allemaal twee ijzers in het vuur (hoewel met name Ten Dam in de tijdrit wel tijd zal verliezen).

Verder Belkin fantastisch! Mollema en Ten Dam wederom super en ook Gesink vandaag hartstikke goed teruggekomen en nog stevig aan kop gesleurd de laatste 30 km. De mannen staan gewoon drie en vier na de Pyreneeen!

uninvitedguest
Forum-lid
Berichten: 1717
Lid geworden op: 05 aug 2007 14:19
Locatie: Omg. Eindhoven

uninvitedguest 07 jul 2013 21:35

+1 voor wat betreft Belkin en zeker ook voor wat betreft Gesink. Als er iemand afgezeken is hier dan ik hij het wel, maar zoals hij nu blijft knokken en sleuren om zelf beter in vorm te komen en de ploeg zoveel mogelijk te helpen vind ik bewonderenswaardig. Met een zware laatste week ben ik benieuwd wat we allemaal nog gaan zien.

Had het al in een verkeerde topic geschreven, maar ben ook benieuwd in hoeverre Sky nog iets kan. Als ik die vertrokken koppen zaterdag al van hun zag, ben ik benieuwd in hoeverre ze de tour nog 2 weken kunnen controleren. Vandaag al een beetje duidelijk geworden, met offday Porte en Kirijenka. Ik verwacht niet dat Sky de komende twee weken de Tour hun wil op kan gaan leggen.

Wordt wellicht een veel interessantere tour dan we vooraf verwacht hadden.
Doe alles wat je doet met hart en ziel.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39689
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 07 jul 2013 21:57

Ik hoop dat de twee tijdritten Ten Dam niet teveel demotiveren. In 2x 33km kun je aardig wat verliezen. Hopen dat ze in die laatste 4 ritten voor Parijs nog wat kunnen laten zien.
Less is bore

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 13540
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 07 jul 2013 22:50

Wiggens heeft vorig jaar best wel wat gekuk gehad. Met meer aanvallers had ie het minimaal veel moelijker gehad.

Als bv contador wat meer in vorm komt en ze blijven aanvallen, kan het nog erg spannend worden. Na de tijdrit weten we meer.

Met Gesink in deze rol heeft Belkin een prima ploeg om met Mollema podium te rijden. We mogen ook wel een beetje geluk hebben een keer.

Je ziet nu wel voor het eerst dat bij Mollema de spanning ook wat toeneemt in de interviews die hij geeft. Het mega relaxte is eraf.

Plaats reactie