La Marmotte 2013
Hoi,
Ik heb een vraagje over de afdaling van de Col du Glandon.
In mijn leeftijdscategorie 50-59 kom je voor goud in aanmerking als er niet langer dan negen uur over doet.
Is dat nu inclusief of exclusief de afdaling van de Col du Glandon?
M.a.w. heb ik het goed begrepen dat de tijdregistratie tijden de afdaling van de Col du Glandon wordt stil gezet?
Groet,
Frank
Ik heb een vraagje over de afdaling van de Col du Glandon.
In mijn leeftijdscategorie 50-59 kom je voor goud in aanmerking als er niet langer dan negen uur over doet.
Is dat nu inclusief of exclusief de afdaling van de Col du Glandon?
M.a.w. heb ik het goed begrepen dat de tijdregistratie tijden de afdaling van de Col du Glandon wordt stil gezet?
Groet,
Frank
-
- Forum-lid
- Berichten: 241
- Lid geworden op: 19 okt 2011 00:03
- Locatie: Almere
Ik ga zondag naar Allemont. Mijn medische verklaring is goed gekeurd via alpedhuezfietsreizen . Daar ben ik blij mee want ik krijg totaal geen reactie op al mijn maatjes, en dat zijn er inmiddels al wat. Ze zullen wel druk zijn.
Dat wordt dan maar zonder volgsysteem. De BB heeft sowieso moeite om lang een batterij te waarderen.havana schreef:Het vreet wel accu. Ik vraag me af of 8-10 haalbaar is zonder battery pack.
Bij Apple is het makkelijk want daar heb je de app waar is mijn iphone.
Afzien is de kunst om je protesterende organen in slaap te wiegen... onamihs stal die van P.Winnen.
Niemand de Marmotte gereden? Waar blijven de verhalen?
Verkeerde forum?havana schreef:Niemand de Marmotte gereden? Waar blijven de verhalen?
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40095
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Mag een DNF ook?havana schreef:Niemand de Marmotte gereden? Waar blijven de verhalen?
Less is bore
Ik heb hem gereden. De hele Trophee de L'Oisans zelfs. Mooi weekje achter de rug.
Vaujany: 15de, tot km 100 in de kopgroep gezeten en pas moeten lossen op de klim naar Villard Reculas. Mooie maar zware cyclo. Zwaartepunt is de klim vanuit Allemont, via Villard Reculas, Alpe 'dHuez naar top Sarenne. En ook al even de afaling van de Sarenne kunnen bekijken. Tony Martin heeft gelijk, gevaarlijke afdaling, soort van lappendeken van 4 soorten asfalt, waaronder een grindvariant.
Prix de Rousses: tocht door stromende regen via top Alpe 'd Huez, Villard Reculas en Vaujany weer omhoog. Uiteindelijk 19de. Afdalen en regen, een combinatie waar ik geen liefhebber van ben.
La Marmotte: geen bevoorrechtigd startnr meer kunnen krijgen (blijkbaar iets niet slim aangepakt, want heel veel anderen was het wel gelukt), dus rond plekje 1700 gestart. Helaas op de Glandon een leegloper, waardoor ik vier keer van de fiets ben moeten springen om de achterband bij te pompen. Na stopzetten tijd op top Glandon de binnenband vervangen. De hele dag alleen moeten rijden, maar wel naar tevredenheid (op een dipje op de laatste 5km van de Galibier na). Zelfs Alpe d'Huez ging nog in een uur omhoog. Uiteindelijk 70ste in 6u55m (6u24m zonder afdaling).
Tevreden over de organisatie. Route uitstekend beveiligd, veel wegen afgezet en voldoende drinkposten. Werd wel een beetje kriegelig van alle privé-bevoorradingen. Groepjes waarin ik reed werden gevolgd door motoren en auto's die op klimmen soms om de vier bochten stonden/ stopten.
Grimpee: en op zondag nog 1 keer de Alpe omhoog. Hartslag wilde niet echt meer omhoog. Uiteindelijk in 51m50 tot boven.
Vaujany: 15de, tot km 100 in de kopgroep gezeten en pas moeten lossen op de klim naar Villard Reculas. Mooie maar zware cyclo. Zwaartepunt is de klim vanuit Allemont, via Villard Reculas, Alpe 'dHuez naar top Sarenne. En ook al even de afaling van de Sarenne kunnen bekijken. Tony Martin heeft gelijk, gevaarlijke afdaling, soort van lappendeken van 4 soorten asfalt, waaronder een grindvariant.
Prix de Rousses: tocht door stromende regen via top Alpe 'd Huez, Villard Reculas en Vaujany weer omhoog. Uiteindelijk 19de. Afdalen en regen, een combinatie waar ik geen liefhebber van ben.
La Marmotte: geen bevoorrechtigd startnr meer kunnen krijgen (blijkbaar iets niet slim aangepakt, want heel veel anderen was het wel gelukt), dus rond plekje 1700 gestart. Helaas op de Glandon een leegloper, waardoor ik vier keer van de fiets ben moeten springen om de achterband bij te pompen. Na stopzetten tijd op top Glandon de binnenband vervangen. De hele dag alleen moeten rijden, maar wel naar tevredenheid (op een dipje op de laatste 5km van de Galibier na). Zelfs Alpe d'Huez ging nog in een uur omhoog. Uiteindelijk 70ste in 6u55m (6u24m zonder afdaling).
Tevreden over de organisatie. Route uitstekend beveiligd, veel wegen afgezet en voldoende drinkposten. Werd wel een beetje kriegelig van alle privé-bevoorradingen. Groepjes waarin ik reed werden gevolgd door motoren en auto's die op klimmen soms om de vier bochten stonden/ stopten.
Grimpee: en op zondag nog 1 keer de Alpe omhoog. Hartslag wilde niet echt meer omhoog. Uiteindelijk in 51m50 tot boven.
Ja, verteldaniel1975 schreef:Mag een DNF ook?havana schreef:Niemand de Marmotte gereden? Waar blijven de verhalen?
@ sibon
Puike prestatie, gefeliciteerd.
-
- Forum-lid
- Berichten: 87
- Lid geworden op: 30 mar 2010 15:35
Het was mijn eerste en een schitterende ervaring !
Overal ruim de tijd genomen voor pauzes, een praatje en een fotootje en als een echte toerist geprobeerd de rit te volbrengen. Dat was ook echt nodig want de temperaturen liepen al snel op tot ruim boven de 30 graden, ik vond de omstandigheden heel zwaar. De Glandon liep ondanks dat gesmeerd, de gevreesde afdaling Glandon viel mij reuze mee (alleen zag ik wel iemand in een ambulance liggen, en de eerste paar kilometer zag ik talloze mensen met lekke banden, waarschijnlijk door overmatig/verkeerd remmen).
Het rustig aan doen en enigzinds op reserve proberen te rijden lukte me heel aardig tot een kilometer of 3 onder de top van de Galibier, daar begon mijn motortje flink te sputteren. Afdaling via de Lautaret kende ik gelukkig al en de afdaling naar de voet van de Alpe ging goed. Uiteindelijk leek ik mijn Waterloo te gaan vinden in bocht 20 van de Alpe, daar moest ik er voor het eerst ongeplanned vanaf. Het onderste deel van de Alpe leek overigens wel Mash op het einde van de middag, wat een slagveld: over het stuur hangende, min of meer gestrande renners, mannen die met rode koppen in de berm lagen, opgevers, wandelaars die tegen beter weten in met hun fiets in de hand nog 9 km naar boven wilden wandelen, stugge doorbijters die nog met 5-6km per uur naar boven probeerden te zwalken etc. Met een paar stops in verschillende bochten heb ik me in een kleine 2 uur toch nog de Alpe op gewerkt, vraag me niet hoe maar het ging nog.
Uiteindelijk vond ik mezelf terug op plaats 5435 met een tijd van 10:57, maar zoals gezegd vond ik dat helemaal niet zo van belang. Vooral trots op het feit dat ik hem uitgereden heb !
Overal ruim de tijd genomen voor pauzes, een praatje en een fotootje en als een echte toerist geprobeerd de rit te volbrengen. Dat was ook echt nodig want de temperaturen liepen al snel op tot ruim boven de 30 graden, ik vond de omstandigheden heel zwaar. De Glandon liep ondanks dat gesmeerd, de gevreesde afdaling Glandon viel mij reuze mee (alleen zag ik wel iemand in een ambulance liggen, en de eerste paar kilometer zag ik talloze mensen met lekke banden, waarschijnlijk door overmatig/verkeerd remmen).
Het rustig aan doen en enigzinds op reserve proberen te rijden lukte me heel aardig tot een kilometer of 3 onder de top van de Galibier, daar begon mijn motortje flink te sputteren. Afdaling via de Lautaret kende ik gelukkig al en de afdaling naar de voet van de Alpe ging goed. Uiteindelijk leek ik mijn Waterloo te gaan vinden in bocht 20 van de Alpe, daar moest ik er voor het eerst ongeplanned vanaf. Het onderste deel van de Alpe leek overigens wel Mash op het einde van de middag, wat een slagveld: over het stuur hangende, min of meer gestrande renners, mannen die met rode koppen in de berm lagen, opgevers, wandelaars die tegen beter weten in met hun fiets in de hand nog 9 km naar boven wilden wandelen, stugge doorbijters die nog met 5-6km per uur naar boven probeerden te zwalken etc. Met een paar stops in verschillende bochten heb ik me in een kleine 2 uur toch nog de Alpe op gewerkt, vraag me niet hoe maar het ging nog.
Uiteindelijk vond ik mezelf terug op plaats 5435 met een tijd van 10:57, maar zoals gezegd vond ik dat helemaal niet zo van belang. Vooral trots op het feit dat ik hem uitgereden heb !
En terecht! Goed gedaan hoor.