Alles over vakanties op én met de fiets

La Marmotte 2013

frank63
Forum-lid
Berichten: 34
Lid geworden op: 31 dec 2010 15:02

frank63 26 jun 2013 21:54

Hoi,

Ik heb een vraagje over de afdaling van de Col du Glandon.
In mijn leeftijdscategorie 50-59 kom je voor goud in aanmerking als er niet langer dan negen uur over doet.
Is dat nu inclusief of exclusief de afdaling van de Col du Glandon?
M.a.w. heb ik het goed begrepen dat de tijdregistratie tijden de afdaling van de Col du Glandon wordt stil gezet?

Groet,
Frank

janthemaster
Forum-lid
Berichten: 241
Lid geworden op: 19 okt 2011 00:03
Locatie: Almere

janthemaster 26 jun 2013 22:48

Ik ga zondag naar Allemont. Mijn medische verklaring is goed gekeurd via alpedhuezfietsreizen . Daar ben ik blij mee want ik krijg totaal geen reactie op al mijn maatjes, en dat zijn er inmiddels al wat. Ze zullen wel druk zijn.

Peter94
Forum-lid
Berichten: 294
Lid geworden op: 12 apr 2011 23:01

Peter94 26 jun 2013 23:06

@frank63 De tijd waarop de medaille berekent wordt is exclusief de Col du Glandon. De tijd wordt dus stilgezet bovenop de Glandon tot en met de afdaling hiervan.

Tracing
Forum-lid
Berichten: 54
Lid geworden op: 11 mar 2013 12:22

Tracing 27 jun 2013 08:16

@ frank63 , zie enkele pagina's terug op dit draadje, heb exact dezelfde vraag gesteld , Havana heeft hem precies beantwoord. Op pagina 1 staat in zijn post ook nog een link naar oude limieten (verschil 36 minuten)

Gebruikersavatar
MarcFaFo
Forum-lid
Berichten: 1543
Lid geworden op: 30 sep 2012 20:39

Gebruikersavatar MarcFaFo 27 jun 2013 17:51

havana schreef:Het vreet wel accu. Ik vraag me af of 8-10 haalbaar is zonder battery pack.
Dat wordt dan maar zonder volgsysteem. De BB heeft sowieso moeite om lang een batterij te waarderen.
Bij Apple is het makkelijk want daar heb je de app waar is mijn iphone.
Afzien is de kunst om je protesterende organen in slaap te wiegen... onamihs stal die van P.Winnen.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27872
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 08 jul 2013 07:05

Niemand de Marmotte gereden? Waar blijven de verhalen?

Gebruikersavatar
Herman_N
Forum-lid
Berichten: 1701
Lid geworden op: 24 jun 2011 13:54
Locatie: Purmerend
Contact

Gebruikersavatar Herman_N 08 jul 2013 08:57

havana schreef:Niemand de Marmotte gereden? Waar blijven de verhalen?
Verkeerde forum? ;)
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39544
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 08 jul 2013 09:28

havana schreef:Niemand de Marmotte gereden? Waar blijven de verhalen?
Mag een DNF ook? ;)
Less is bore

sibon
Forum-lid
Berichten: 438
Lid geworden op: 07 mei 2007 15:16

sibon 08 jul 2013 10:20

Ik heb hem gereden. De hele Trophee de L'Oisans zelfs. Mooi weekje achter de rug.

Vaujany: 15de, tot km 100 in de kopgroep gezeten en pas moeten lossen op de klim naar Villard Reculas. Mooie maar zware cyclo. Zwaartepunt is de klim vanuit Allemont, via Villard Reculas, Alpe 'dHuez naar top Sarenne. En ook al even de afaling van de Sarenne kunnen bekijken. Tony Martin heeft gelijk, gevaarlijke afdaling, soort van lappendeken van 4 soorten asfalt, waaronder een grindvariant.

Prix de Rousses: tocht door stromende regen via top Alpe 'd Huez, Villard Reculas en Vaujany weer omhoog. Uiteindelijk 19de. Afdalen en regen, een combinatie waar ik geen liefhebber van ben.

La Marmotte: geen bevoorrechtigd startnr meer kunnen krijgen (blijkbaar iets niet slim aangepakt, want heel veel anderen was het wel gelukt), dus rond plekje 1700 gestart. Helaas op de Glandon een leegloper, waardoor ik vier keer van de fiets ben moeten springen om de achterband bij te pompen. Na stopzetten tijd op top Glandon de binnenband vervangen. De hele dag alleen moeten rijden, maar wel naar tevredenheid (op een dipje op de laatste 5km van de Galibier na). Zelfs Alpe d'Huez ging nog in een uur omhoog. Uiteindelijk 70ste in 6u55m (6u24m zonder afdaling).
Tevreden over de organisatie. Route uitstekend beveiligd, veel wegen afgezet en voldoende drinkposten. Werd wel een beetje kriegelig van alle privé-bevoorradingen. Groepjes waarin ik reed werden gevolgd door motoren en auto's die op klimmen soms om de vier bochten stonden/ stopten.

Grimpee: en op zondag nog 1 keer de Alpe omhoog. Hartslag wilde niet echt meer omhoog. Uiteindelijk in 51m50 tot boven.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27872
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 08 jul 2013 10:33

daniel1975 schreef:
havana schreef:Niemand de Marmotte gereden? Waar blijven de verhalen?
Mag een DNF ook? ;)
Ja, vertel :lol:

@ sibon

Puike prestatie, gefeliciteerd.

jeroenbiemans
Forum-lid
Berichten: 87
Lid geworden op: 30 mar 2010 15:35

jeroenbiemans 08 jul 2013 10:40

Het was mijn eerste en een schitterende ervaring !

Overal ruim de tijd genomen voor pauzes, een praatje en een fotootje en als een echte toerist geprobeerd de rit te volbrengen. Dat was ook echt nodig want de temperaturen liepen al snel op tot ruim boven de 30 graden, ik vond de omstandigheden heel zwaar. De Glandon liep ondanks dat gesmeerd, de gevreesde afdaling Glandon viel mij reuze mee (alleen zag ik wel iemand in een ambulance liggen, en de eerste paar kilometer zag ik talloze mensen met lekke banden, waarschijnlijk door overmatig/verkeerd remmen).

Het rustig aan doen en enigzinds op reserve proberen te rijden lukte me heel aardig tot een kilometer of 3 onder de top van de Galibier, daar begon mijn motortje flink te sputteren. Afdaling via de Lautaret kende ik gelukkig al en de afdaling naar de voet van de Alpe ging goed. Uiteindelijk leek ik mijn Waterloo te gaan vinden in bocht 20 van de Alpe, daar moest ik er voor het eerst ongeplanned vanaf. Het onderste deel van de Alpe leek overigens wel Mash op het einde van de middag, wat een slagveld: over het stuur hangende, min of meer gestrande renners, mannen die met rode koppen in de berm lagen, opgevers, wandelaars die tegen beter weten in met hun fiets in de hand nog 9 km naar boven wilden wandelen, stugge doorbijters die nog met 5-6km per uur naar boven probeerden te zwalken etc. Met een paar stops in verschillende bochten heb ik me in een kleine 2 uur toch nog de Alpe op gewerkt, vraag me niet hoe maar het ging nog.

Uiteindelijk vond ik mezelf terug op plaats 5435 met een tijd van 10:57, maar zoals gezegd vond ik dat helemaal niet zo van belang. Vooral trots op het feit dat ik hem uitgereden heb !

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27872
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 08 jul 2013 11:08

En terecht! Goed gedaan hoor.

Plaats reactie