Agressie in het verkeer
Wielrenners die in groepen rijden moeten zoveel mogelijk achterelkaar rijden en niet twee aan twee zeker op smalle fietspaden. Vaak kom ik dit tegen dat men twee aan twee fietst in een groep op een smal fietspad wat agressie oproept bij tegenliggende fietsers. Vaak schud ik dan het hoofd en begrijp deze manier van provocatie niet.
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein
Albert Einstein
Dat klopt, maar ik zie precies hetzelfde bij groepen:body schreef:Wielrenners die in groepen rijden moeten zoveel mogelijk achterelkaar rijden en niet twee aan twee zeker op smalle fietspaden. Vaak kom ik dit tegen dat men twee aan twee fietst in een groep op een smal fietspad wat agressie oproept bij tegenliggende fietsers. Vaak schud ik dan het hoofd en begrijp deze manier van provocatie niet.
- Scholieren
- Bejaarden
- die teambuilding tochtjes maken op Segways, Solexen, e.d.
Die groepen kom ik regelmatig tegen en die gedragen zich zeker niet beter dan wielrenners.
ik fiets bijna altijd alleen en altijd helemaal rechts van de weg of het fietspad. Maar vanmiddag nog kwam ik 2 vrouwen tegen op het fietspad, naast elkaar fietsend en bijna over de volledige breedte. Ondanks dat ze me zeer goed aan zagen komen heb ik niets gemerkt van ook maar de minste poging om mij als tegenligger wat ruimte te geven om te passeren. Het is goed gegaan hoor maar ik had echt het idee dat ze de confrontatie opzochten. Als zoiets dan misgaat en ik raak een stuur met mijn snelheid en door mijn ligstuur compacte massa dan weet ik bijna zeker dat het mis gaat en dat vermoedelijk niet ik degene bent die valt.body schreef:Wielrenners die in groepen rijden moeten zoveel mogelijk achterelkaar rijden en niet twee aan twee zeker op smalle fietspaden. Vaak kom ik dit tegen dat men twee aan twee fietst in een groep op een smal fietspad wat agressie oproept bij tegenliggende fietsers. Vaak schud ik dan het hoofd en begrijp deze manier van provocatie niet.
Maar als zoiets ooit gebeurd en ik heb echt het idee dat iemand de confrontatie zoekt dan zal er van mijn kant ook geen charme offensief zijn hoor, dan fiets ik gewoon door, wat een ander daar ook van mag vinden.
Het is leven en laten leven en dat hoeft niet alleen voor mij te gelden maar evenzogoed voor mijn mede weggebruikers.
In het normale verkeer zie je overal wat tegenwoordig gaande is in het verkeer :
Aan de verkeerde kant fietsen , gewoon doorfietsen daar waar men geen voorrang heeft , zonder licht fietsen , door rood licht fietsen , op het trottoir fietsen . Zowel jong als oud .
Het heeft gewoon geen zin meer om mensen op te voeden , ze doen toch waar ze zin in hebben , ook al gaat dit tegen alle verkeers- cq fatsoensregels in .
Aan de verkeerde kant fietsen , gewoon doorfietsen daar waar men geen voorrang heeft , zonder licht fietsen , door rood licht fietsen , op het trottoir fietsen . Zowel jong als oud .
Het heeft gewoon geen zin meer om mensen op te voeden , ze doen toch waar ze zin in hebben , ook al gaat dit tegen alle verkeers- cq fatsoensregels in .
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.
-
- Forum-lid
Ja, je hebt helemaal gelijk. Vanmorgen kwam ik op de keersluisbrug in Vlissingen twee naast elkaar SMS'end en giehelende meiden tegen. (Op dit stukje kun je amper met tween naast elkaar). Echter het was voor hun aan de linkse kant van de weg. Ik moest volop in de remmen en gewoon stoppen. Nog harder giechelend vervolgenden ze hun weg.whocares schreef:In het normale verkeer zie je overal wat tegenwoordig gaande is in het verkeer :
Heb wijselijk besloten om niks te zeggen of te roepen. Zo'n 500 M verder kwam een jonge man zijn flat uitgerend en stak zonder te kijken over op het fietspad. Botsing was het gevolg.
Het enige wat hij zei was: "Kun je niet uitkijken"....Heb tot 10 geteld en het gebaar van vrede over de gehele wereld gedaan en ben verder gereden.
Soms kun je alleen maar hopen dat een fiestpad ondergronds ligt.
people are strange when you\'re a stranger
http://www.marcvmegroot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.marcvmegroot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Forum-lid
De sleutel voor iedereen: 'Erger je niet, verwonder je slechts'.
Dat zou het leven voor iedereen een stuk dragelijker maken.
Dat zou het leven voor iedereen een stuk dragelijker maken.
Als je Campa hebt, wil je echt nooit meer iets anders
Verwondering.... "De Bel" gisteren tijdens een vrijdagmiddagrit, was een drukke week geweest met een gehaalde deadline dus lekker de week uitfietsen... Kom ik een 2 scholieren tegemoet... zo'n 100m van te voren hoor ik ze roepen "Meneer, Meneer... heeft u een bel op de fiets..!?" Ik dacht aan een grapje, en gaf geen reactie.... bij 50m nogmaals "Meneer Meneer heeft u een bel op de fiets...?!" Tot nu toe bleef het gezellig, ik gaf weer geen reactie... bij paseren kijken ze elkaar aan en zeggen "zie je nou wel hij heeft geen bel"... daarna een scheldpartij "Vuile vieze klootzak, asociaal...!!!"
Je bent dan even verbaast dit verwacht je niet, waarbij direct de neiging om om te draaien om ze van de fiets te trappen... maar na 5 tellen wachten kan je er om lachen, waarbij je zonder gezeik je rit kan vervolgen...
Wellicht had ik eerder (vriendelijk) moeten reageren en m''n bel moeten laten horen, want die heb ik wel op m'n fiets haha.... ik heb hem trouwens bijna altijd een keer nodig bij een rit, geen gekuch of geroep.. 2x tingting en ze gaan (als je geluk hebt) aan de kant.....
Je bent dan even verbaast dit verwacht je niet, waarbij direct de neiging om om te draaien om ze van de fiets te trappen... maar na 5 tellen wachten kan je er om lachen, waarbij je zonder gezeik je rit kan vervolgen...
Wellicht had ik eerder (vriendelijk) moeten reageren en m''n bel moeten laten horen, want die heb ik wel op m'n fiets haha.... ik heb hem trouwens bijna altijd een keer nodig bij een rit, geen gekuch of geroep.. 2x tingting en ze gaan (als je geluk hebt) aan de kant.....
Als je geluk hebt ja, dat zeg je goed.
Laatst in duin een tweetal babyboomers met bierbuik op de racefiets wijd fietsend naast elkaar met een tempo van een rollator rijdende be(d)jaarde.
Ik bel 1x, ik bel 2x, roep pasè.... Krijg me daar een scheld kanonnade naar het hoofd.
Jakkerende klootzak dit en dat, dat zijn dan 'collega' fietsers, nog niet eens pubers op de fiets.
Heb ze maar vriendelijk bedankt voor het 'mogen' passeren.
Dat was mijn tweede ritje als fietser, moet blijkbaar nog veel leren
Laatst in duin een tweetal babyboomers met bierbuik op de racefiets wijd fietsend naast elkaar met een tempo van een rollator rijdende be(d)jaarde.
Ik bel 1x, ik bel 2x, roep pasè.... Krijg me daar een scheld kanonnade naar het hoofd.
Jakkerende klootzak dit en dat, dat zijn dan 'collega' fietsers, nog niet eens pubers op de fiets.
Heb ze maar vriendelijk bedankt voor het 'mogen' passeren.
Dat was mijn tweede ritje als fietser, moet blijkbaar nog veel leren
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Verkeersagressie:
kijk hier eens
=>http://www.nieuwsblad.be/article/detail ... 8_00362286
en nog
=>http://www.nieuwsblad.be/article/detail ... 0_00364385
dan valt een partijtje schelden nogal mee.
kijk hier eens
=>http://www.nieuwsblad.be/article/detail ... 8_00362286
en nog
=>http://www.nieuwsblad.be/article/detail ... 0_00364385
dan valt een partijtje schelden nogal mee.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Nee, hoor. Als je je bel had gebruikt dan hadden ze waarschijnlijk wel weer wat anders te mekkeren zoals iets van: 'Ja ja, we horen je wel. Niet zo nerveus graag. Moet je maar niet zo hard rijden' blablabla. Ze zullen nooit de fout bij zichzelf zoeken.Sluus schreef:Verwondering.... "De Bel" gisteren tijdens een vrijdagmiddagrit, was een drukke week geweest met een gehaalde deadline dus lekker de week uitfietsen... Kom ik een 2 scholieren tegemoet... zo'n 100m van te voren hoor ik ze roepen "Meneer, Meneer... heeft u een bel op de fiets..!?" Ik dacht aan een grapje, en gaf geen reactie.... bij 50m nogmaals "Meneer Meneer heeft u een bel op de fiets...?!" Tot nu toe bleef het gezellig, ik gaf weer geen reactie... bij paseren kijken ze elkaar aan en zeggen "zie je nou wel hij heeft geen bel"... daarna een scheldpartij "Vuile vieze klootzak, asociaal...!!!"
9 van de 10 keren zou een bel ook niet werken aangezien ze oordoppen in hebben met volume op 10 dan wel te druk bezig zijn met die vervloekte Smart Phones. Uitkijken ho maar!
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
bleek schreef:bij een andere groep werd mijn heteroseksualiteit in twijfel getrokken na het vragen of de scholieren aan de kant wilde
lol erg herkenbaar allemaal haha Ben zelf 18 en fiets elke dag zo'n 30km heen en weer naar school over fietspaden waar veelal jongeren fietsen. 95% van de jongeren gaan netjes aan de kant als je belt. Meiden zijn meestal wel aardig als je 'dankje' zegt dan krijg je meestal een glimlach terugTumTumTum schreef:[quote="gandalf" Als het kan rij ik dan maar over de stoep of de weg ( ben je uiteraard weer een arrogante kankah-wielrennah) maar ja je moet wat.
Het is alleen wat minder als je zo'n grote groep jongeren als tegenliggers hebt. Het wilt nog wel is gebeuren dat ze heel erg van links naar rechts zwaaien en mij bijna raken als ik langs fiets