Jans schreef:apexrider schreef:Ik wil ook geen Garmin op mijn fiets
Overigens denk ik dat de levensduur van de batterij flink zal afnemen wanneer zo'n apparaat voldoende decibels moet produceren om de ander tijdig te kunnen waarschuwen.
Ik heb een bel én een Garmin, maar ik ben het met je eens als je geen bel wilt omdat het "geen gezicht" is, waarom dan wel een Garmin?
Met zulke uitspraken vraag ik me dan af wat er mis is met je beredenatievermogen.
Hoezo kan jij dat verschil niet inzien?
Een Garmin is een technisch trainingsdevice wat prima past bij een fiets uitrusting.
Een bel is een ontsierend ding wat veelvuldig niet op het juiste niveau presteert als eigenlijk zou moeten.
Ik snap echt niet hoe je deze twee dingen op één hoop kunt gooien.
Jouw idee doortrekkend, als je met een Garmin én een bel rijdt dan zou spiegels ook kunnen?
Laat ik er maar overop houden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - -
Ik claim altijd dat de fietsindustrie een achterlijke, achtergestelde industrie is. Dit is gewoon het zoveelste bewijs. Zij vertellen in de media dat ze zo geavanceerd bezig zijn. De grootste afzetmarkt zijn echter gewone consumenten en die hebben behoefte aan veiligheid. De industrie doet daar eigenlijk niets mee. Waar zijn de lucratieve idee van al die zichzelf in de marktprijzende fietsmerken? Waarom geen systeem ontwikkelen wat onzichtbaar (lees aerodynamisch) ingebouwd kan worden én ook echt werkt kwa volume?
Wel of geen bel is niet zo'n eenvoudige vraag.
Denken dat je met een bel ineens safe zit is complete onzin.
Als elke wielrenner nu een bel zou monteren op de fiets dan is dat geenszins een 100% oplossing. Zoals in de ervaringen van velen te lezen is werkt een bel vaak niet. Naast ontsierend is het Volume te laag. Respons van andere weggebruikers is vaak niet afdoende.
Ik kan dan ook helemaal meekomen met de reactie van NicoNB, pagina 27
Het ergste is misschien nog wel als je in de verte iemand midden op je pad ziet fietsen. Dan ruimschoots van te voren snelheid mindert en roept of belt, dan gaat de betreffende fietser omkijken over z'n schouder en zo beland deze totaal aan de linkerkant van de weg.
Nu nader je en moet je de beslissing nemen, rechts er dan maar langs? Maar als de fietser schrikt gooit die z'n stuur om en klap je op elkaar. Maar links passeren kan niet want daar rijdt hij nu.
Misschien moet er ook meer aandacht naar de respons van andere weggebruikers. De gemiddelde gewone fietser is een egoïstische weggebruiker die maar wat doet en alle regels aan z'n laars lapt. Het fietsgedrag van deze groep slaat nergens op. De fietsbel zou net als de autotoeter alleen maar gebruikt dienen te worden bij gevaar. De gemiddelde gewone fietser zou wat hoffelijker en meer anticiperend aan het verkeer moeten deelnemen. Zolang daar niks mee gedaan wordt zie ik geen oplossing.
Als ik deelneem aan gewoon verkeer op de gewone fiets of met de auto dan geef ik sporters voorrang als dat kan. Dat zou de instelling van heel Nederland moeten zijn.
Meer respect voor mensen die actief en gezond bezig zijn.
Sporters voorrang in het verkeer.