Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Garmin Edge 1000

rednas
Forum-lid

rednas 05 sep 2014 21:29

ooglenz schreef:
rednas schreef:Heb ik gedaan, maar teller telt gewoon door de profielen heen.
Begin kilometerstand is bij mijn weten nergens in te vullen.
Dit kan wel, verplaats het fit bestand van de garmin naar de pc.
Rename het naar csv zodat je het kunt openen in excel.
Open het en edit de totals, zet het bestand weer in de newfiles directory.
Ik weet alleen niet meer waar het bestand precies stond......
Bestand verplaatst naar PC.
Geopend in excel, maar alleen maar rare tekens, dus hier kan ik niks mee...

rednas
Forum-lid

rednas 05 sep 2014 21:32

kas schreef:@boswielrenner,
ongevraagde tip: je kan in Strava je fietsen toevoegen en per gereden rit de juiste fiets kiezen. Helaas kan je geen begin stand opgeven, maar bij notities kan je dat er wel bijzetten. Als je dan het totaal wil zien moet je alleen ff die twee getallen bij elkaar optellen.
Niet ideaal, maar een workaround.

ongevraagde tip2: als je dan toch strava gebruikt; je garmin kan automatisch de gegevens naar Strava sturen via je smartphone (via garmin connect app bijv).
Bedankt voor deze tips, maar deze wist ik al, strava kan inderdaad bij houden hoeveel km. je maakt per fiets, hardloopschoenen, ,ketting, cassette etc..
Is inderdaad handig, maar ik vond het bij de edge 800 gewoon prettig dat je per fiets een aparte teller had, dat werkt met de 1000 schijnbaar dus niet.

rednas
Forum-lid

rednas 05 sep 2014 21:34

boswielrenner schreef:Kunnen de edge 1000 gebruikers eens checken of de sms die op de garmin binnkomt (via je telefoon) de juiste tijd en datum meekrijgen? Ik denk namelijk dat het ook een bug kan zijn inde timezone file op je garmin . Alvast bedankt.
Vandaag bij een bericht de datum: 21 nov 00

ooglenz
Forum-lid

ooglenz 08 sep 2014 19:50

rednas schreef:
kas schreef:@boswielrenner,
ongevraagde tip: je kan in Strava je fietsen toevoegen en per gereden rit de juiste fiets kiezen. Helaas kan je geen begin stand opgeven, maar bij notities kan je dat er wel bijzetten. Als je dan het totaal wil zien moet je alleen ff die twee getallen bij elkaar optellen.
Niet ideaal, maar een workaround.

ongevraagde tip2: als je dan toch strava gebruikt; je garmin kan automatisch de gegevens naar Strava sturen via je smartphone (via garmin connect app bijv).
Bedankt voor deze tips, maar deze wist ik al, strava kan inderdaad bij houden hoeveel km. je maakt per fiets, hardloopschoenen, ,ketting, cassette etc..
Is inderdaad handig, maar ik vond het bij de edge 800 gewoon prettig dat je per fiets een aparte teller had, dat werkt met de 1000 schijnbaar dus niet.
Dat kan dus wel, noem je activity profile naar je fiets en dan heb je wat je wilt. De garmin detecteert zelf op welke fiets je zit met de sensors. Op de 800 moest je dit telkens zelf selecteren. Ook de totalen per activity worden bijgehouden

rednas
Forum-lid

rednas 08 sep 2014 21:13

Dat de edge 1000 door de sensors weet op welke fiets ik rijd, wist ik niet, ga ik testen.
Ik heb inmiddels gezien dat bij geschiedenis de totalen per fiets worden bijgehouden.
Alleen de afstandsteller telt die je op 1 van de schermen kan plaatsen telt niet per fiets, maar het totaal.

ooglenz
Forum-lid

ooglenz 09 sep 2014 08:57

rednas schreef:Dat de edge 1000 door de sensors weet op welke fiets ik rijd, wist ik niet, ga ik testen.
Ik heb inmiddels gezien dat bij geschiedenis de totalen per fiets worden bijgehouden.
Alleen de afstandsteller telt die je op 1 van de schermen kan plaatsen telt niet per fiets, maar het totaal.
per activity profiel heb je ook een totaal. Als je dus bijvoorbeeld een activity noemt naar je fiets dan heb je alles wat je wilt.

Het totals.fit bestand bevat de totalen die je kunt editten als begin stand.

ooglenz
Forum-lid

ooglenz 09 sep 2014 08:59

Gebruik anders deze tool om het bestand te editten

http://garmin.kiesewetter.nl/

rednas
Forum-lid

rednas 09 sep 2014 21:09

Ik heb de profielen vernoemd naar mijn fietsen dus bij geschiedenis kan ik per fiets de totalen zien.

Als ik ga fietsen detecteert de edge niet doormiddel van de sensors op welke fiets ik rijd, dit stel ik zelf in, kleine moeite.
was wel leuk geweest als dat vanzelf ging.

Het editten van het total.fit bestand lukt mij niet,

Vandaag stond mijn afstandsteller ineens weer op 42950km???

Ik geef het op, wat profielen betreft is de edge 800 beter ,voor de rest is dit een verbetering.

boswielrenner
Forum-lid

Gebruikersavatar boswielrenner 10 sep 2014 18:16

Wie weet hoeveel data van je databundel je gebruikt als je live track gebruikt voor 3 aan 4 uur? Ik moet nieuwe databundel kiezen maar geen idee hoeveel aan te raden is.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29

ericpeters
Forum-lid HC

ericpeters 10 sep 2014 18:46

boswielrenner schreef:Wie weet hoeveel data van je databundel je gebruikt als je live track gebruikt voor 3 aan 4 uur? Ik moet nieuwe databundel kiezen maar geen idee hoeveel aan te raden is.
Bij de 810 was dat niet noemenswaardig (enkele kb, vergelijkbaar met whatsapp zonder foto's). Ik heb er de Dolomieten marathon mee gereden en kon de data nog niet vinden op de rekening en als Livetrack werkte dan werkte het ook goed bij mij. Als ik bijvoorbeeld roaming had uitgeschakeld en ik ging de grens over dan viel het signaal weg. Maar als ik dan weer terug kwam in Nederland dan kwam het signaal weer terug en werd het weggevallen stuk mooi ingevuld.
Probleem was bij de 810 dat het vaak niet werkte: als ze dan firmware uitbrachten die werkte dan waren er andere problemen of kwam Apple weer met een update en was het weer een drama.
Afbeelding

boswielrenner
Forum-lid

Gebruikersavatar boswielrenner 10 sep 2014 19:17

Wat waren de klachten? Ik heb op de edge 1000 icm mijn Sony z2 een goede live track maar soms krijgen mensen de mail om me te volgen maar zien ze me niet op de kaart of registreert live track niets
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29

ericpeters
Forum-lid HC

ericpeters 10 sep 2014 21:18

boswielrenner schreef:Wat waren de klachten? Ik heb op de edge 1000 icm mijn Sony z2 een goede live track maar soms krijgen mensen de mail om me te volgen maar zien ze me niet op de kaart of registreert live track niets
Daar heb ik toch al topics over volgeschreven..

Maar wat betreft livetrack: het ding maakte soms gewoon geen verbinding met de Iphone, ondanks uit en aan zetten van BT, opnieuw pairen. Dan had hij wel verbinding en dan kreeg je gewoon de melding "can't start livetrack" enz

Als de mail verstuurd was dan konden de ontvangers me ook altijd volgen.
Afbeelding

Plaats reactie