Giro 2016
- daniel1975
- Forum-lid HC
Viel mij ook op dat ie zo graatmager was.
Less is bore
Ben jij spion gezien je in Moskou woont en van Gazprom waarschijnlijk fan bent.Maruss schreef:Een glorieuze tijdrit van Kruijswijk, maar ik denk dat TLJ zich even achter hun oren krabben omdat ze 2 TTs verliezen met een marge van minder dan een seconde. Een net iets betere start of finish kan het verschil maken lijkt mij.
Addie Engels zei op Eurosport voorafgaand aan deze TT iets in de trant van: geen strategie, gewoon gaan en alles heel houden tot bovenaan. Misschien is iets meer strategie welkom.
Wel mooie outfit trouwens.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.
" alles heel houden" vond ik aardig een goede strategie, die sommigen ook wel hadden kunnen gebruikennijkie schreef:Ben jij spion gezien je in Moskou woont en van Gazprom waarschijnlijk fan bent.Maruss schreef:Een glorieuze tijdrit van Kruijswijk, maar ik denk dat TLJ zich even achter hun oren krabben omdat ze 2 TTs verliezen met een marge van minder dan een seconde. Een net iets betere start of finish kan het verschil maken lijkt mij.
Addie Engels zei op Eurosport voorafgaand aan deze TT iets in de trant van: geen strategie, gewoon gaan en alles heel houden tot bovenaan. Misschien is iets meer strategie welkom.
Wel mooie outfit trouwens.
ok, morgen rustdag, maar als hij WEL gewonnen zou hebben, zou er dan NOG meer ceremoniële vertraging zijn voor hij s' avonds in hotel is, of zou dat in de roze trui weinig uitmaken ? ( niet dat SK bewust niet gewonnen heeft, maar ieder nadeel heeft zijn voordeel?)
Ben benieuwd wat dit fantastische optreden van Kruijswijk gaat doen de komende dagen met TLJ als team. Wellicht kunnen ze zich hier aan optrekken en inspireert het om boven zichzelf uit te stijgen.
Ik ben overigens niet zo negatief over de samenstelling want met Battaglin, Roglic en ook wel Keijzer en van Emden kan Kruijswijk toch wel wat steun gaan hebben in de komende, loodzware bergetappes.
Wie weet wat Movistar en Astana nog samen gaan verzinnen, want die zullen zeker gaan samenspannen om Kruijswijk te slopen in Vuelta-achtige taferelen. Al is Kruijswijk als klimmer op dit moment wel veel sterker dan Dumoulin.
Bij Nibali staat de druk er ook fors op gezien zijn schakelfout... Wat een Giro tot nu toe zeg!
Ik ben overigens niet zo negatief over de samenstelling want met Battaglin, Roglic en ook wel Keijzer en van Emden kan Kruijswijk toch wel wat steun gaan hebben in de komende, loodzware bergetappes.
Wie weet wat Movistar en Astana nog samen gaan verzinnen, want die zullen zeker gaan samenspannen om Kruijswijk te slopen in Vuelta-achtige taferelen. Al is Kruijswijk als klimmer op dit moment wel veel sterker dan Dumoulin.
Bij Nibali staat de druk er ook fors op gezien zijn schakelfout... Wat een Giro tot nu toe zeg!
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O
- Tracing_NL
- Forum-lid
Mijn verwachting voor deze week:
Nibali gaat op de meest vreemde plekken aanvallen. Dinsdag bv al in een lastige afdaling. Donderdag ook weer zo'n kans.
Valverde zal op een aantal korte klimmetjes een aanval plaatsen met zijn bekende "km-punch". Waarna hij het verschil zal proberen te behouden in de afdaling.
Vrijdag verwacht ik geen grote problemen, zaterdag zou met steile laatste km's nog wel eens tricky kunnen zijn. Grote voordeel van het hooggebergte is dat kruiswijk daar een van de beste , zo niet de beste, klimmers is in deze Giro.
Ik verwacht van Chavez geen grote aanvallen. alhoewel hij ook op korte klimmen veel kan. Vorig jaar in de vuelta had hij echter geen goede derde week, dus ik moet nog zien of hij dit vol gaat houden.
dinsdag en donderdag zijn wat mij betreft de gevaarlijkste dagen, zeker om te controleren voor een relatief minder sterke ploeg. Ik hoop dat kruiswijk het houdt, maar ben er nog niet helemaal gerust op.
Nibali gaat op de meest vreemde plekken aanvallen. Dinsdag bv al in een lastige afdaling. Donderdag ook weer zo'n kans.
Valverde zal op een aantal korte klimmetjes een aanval plaatsen met zijn bekende "km-punch". Waarna hij het verschil zal proberen te behouden in de afdaling.
Vrijdag verwacht ik geen grote problemen, zaterdag zou met steile laatste km's nog wel eens tricky kunnen zijn. Grote voordeel van het hooggebergte is dat kruiswijk daar een van de beste , zo niet de beste, klimmers is in deze Giro.
Ik verwacht van Chavez geen grote aanvallen. alhoewel hij ook op korte klimmen veel kan. Vorig jaar in de vuelta had hij echter geen goede derde week, dus ik moet nog zien of hij dit vol gaat houden.
dinsdag en donderdag zijn wat mij betreft de gevaarlijkste dagen, zeker om te controleren voor een relatief minder sterke ploeg. Ik hoop dat kruiswijk het houdt, maar ben er nog niet helemaal gerust op.
Ouder worden is verplicht, volwassen worden is een keuze.
- de zwarten
- Forum-lid HC
Ik denk ook dat Battaglin lang meekan, en ik denk dat er van andere ploegen ook niet zoveel meer kan komen. Astana is dit jaar beduidend zwakker dan vorig jaar, bvb., en bij Movistar klimmen ze ook niet bepaald geweldig.
Ze moeten al een hele grote aanval met Amador of Fuglsang proberen, van ver voor de finish, om TLJ als ploeg zwaar aan het werk te zetten. Indien dat niet gebeurd, dan moet Kruiswijk gewoon volgen / counteren. Gezien enkel Chavez in staat lijkt om wat druk te zetten, en mogelijks Valverde, is het allemaal nog vrij overzichtelijk.
Verschil met Dumoulin was dat Dumoulin zichzelf overtrof bergop, en dat was niet vol te houden. Bij Kruiswijk is het omgekeerd: de rest moet zich bergop overtreffen om Kruiswijk uit het roze te rijden.
Ze moeten al een hele grote aanval met Amador of Fuglsang proberen, van ver voor de finish, om TLJ als ploeg zwaar aan het werk te zetten. Indien dat niet gebeurd, dan moet Kruiswijk gewoon volgen / counteren. Gezien enkel Chavez in staat lijkt om wat druk te zetten, en mogelijks Valverde, is het allemaal nog vrij overzichtelijk.
Verschil met Dumoulin was dat Dumoulin zichzelf overtrof bergop, en dat was niet vol te houden. Bij Kruiswijk is het omgekeerd: de rest moet zich bergop overtreffen om Kruiswijk uit het roze te rijden.
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®
©®
Het ziet er heel goed uit voor Kruiswijk! En wat kijk je gelijk anders naar zo`n ronde als er een Nederlander kans heeft op de eindzege!
Ik kijk heel veel wielrennen op t.v., zomer en winter. Meestal maakt het me niet zo veel uit wie er wint, geniet vooral van de koers. Maar nu, pff ik kijk uit naar de aankomende week waarin ik ook nog eens de mazzel heb alles live te kunnen kijken door een gunstig uitvallend werkrooster.
Ik kijk heel veel wielrennen op t.v., zomer en winter. Meestal maakt het me niet zo veel uit wie er wint, geniet vooral van de koers. Maar nu, pff ik kijk uit naar de aankomende week waarin ik ook nog eens de mazzel heb alles live te kunnen kijken door een gunstig uitvallend werkrooster.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ik denk (en hoop) dat je het hier in het kort prima samenvat.de zwarten schreef:.
Kruiswijk was afgelopen weekend duidelijk de beste klimmer bij de favorieten. Amador of Fuglsang zie ik nog niet zomaar een gat slaan en dan hebben ook Orica, Tinkov en Katousha wat te verliezen dus Kruiswijk hoeft het echt niet helemaal alleen te doen.
Majka en Zakarin zullen bloed ruiken bij Valverde gezien zijn tijdverlies zaterdag, dus gaan echt ook nog wel wat proberen.
Less is bore
De vraag is dus vooral wie van de klassementsrenners gaat voor het roze en wie voor een plek op het podium. Zou wel fijn zijn als iig Valverde en Nibali vooral elkaar gaan bevechten
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?