Bora Ultra 50
Zeker een hoop extra geld, maar dan heb je in ieder geval nooit dat knagende gevoel dat er een setje wielen is dat nog net ietsje mooier is dan de jouwe. Bovendien, als je de centen eenmaal hebt uitgegeven, dan ben je het bedrag ook weer snel vergeten.
(Alhoewel ik laatst wel even moest slikken toen ik de excel-sheet met alle fietsonderdelen+prijzen weer eens onder ogen kreeg. Kan je zolangzamerhand ook bijna een redelijke 2e-hands auto van kopen )
On topic: wanneer heb je de wielen in bezit?
(Alhoewel ik laatst wel even moest slikken toen ik de excel-sheet met alle fietsonderdelen+prijzen weer eens onder ogen kreeg. Kan je zolangzamerhand ook bijna een redelijke 2e-hands auto van kopen )
On topic: wanneer heb je de wielen in bezit?
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
- monsieurpinot
- Forum-lid HC
haha, ik heb dus geen auto, en gebruik dit argument juist vaak ten positieve richting mijn fietsuitgaven ten opzichte van vrienden die er wel één hebben (een auto dát is pas duur )53x11 schreef: (Alhoewel ik laatst wel even moest slikken toen ik de excel-sheet met alle fietsonderdelen+prijzen weer eens onder ogen kreeg. Kan je zolangzamerhand ook bijna een redelijke 2e-hands auto van kopen )
- boswielrenner
- Forum-lid
Eens, maar je kan je geld maar één keer uitgeven. Daarnaast heb ik bijna nooit een knagend gevoel omdat ik altijd heel bewust een keuze maak en weet waarom ik iets wel of niet wil. De prijs is daarbij zeker niet altijd het belangrijkste. Ik heb heel bewust destijds voor de Bora One tube wielen gekozen en ik zal ook heel bewust binnenkort voor de Bora One clinchers gaan.
Neemt niet weg dat de Bora Ultra's erg mooi zijn!
Neemt niet weg dat de Bora Ultra's erg mooi zijn!
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
-
- Forum-lid HC
Een beetje FM wisselt je die Campa body toch zonder problemen voor een Shimano? (Als ik me niet vergis zijn er meer dan 20 campa/fulcrum modellen en versies waar dezelfde body op kan)
- boswielrenner
- Forum-lid
Body is het probleem niet. De bright label versie is volgens mij momenteel schaars. Wat ik niet helemaal volg waarom je een shimano body op Bora's zou willen hebben. Je zou dan eerder een Fulcrum wiel verwachten. Fulcrum zal binnenkort zeker met dezelfde wielen komen als de Bora's.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
-
- Forum-lid HC
Ik hoef geen Shimano body, Havanna zocht een Shimano body en schreef dat hij alleen maar één enkel ultra setje in die uitvoering kon krijgen.
(Alhoewel ik twijfel of ik de Maratona dit jaar niet beter met een 30 of 32 moet gaan rijden, dan zou ik, alleen voor die week, een Shimano body monteren.)
(Alhoewel ik twijfel of ik de Maratona dit jaar niet beter met een 30 of 32 moet gaan rijden, dan zou ik, alleen voor die week, een Shimano body monteren.)
- boswielrenner
- Forum-lid
Ik bedoelde jou niet Eric. Ik realiseerde me net pas dat Havanna een Bora set wil hebben met een shimano body. Vandaar mijn opmerking over Fulcrum.
Nog even geduld. Er komt vast wel een campa cassette met een 12-32 binnenkort.
Nog even geduld. Er komt vast wel een campa cassette met een 12-32 binnenkort.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Heb ze waarschijnlijk donderdag in bezit, uiterlijk vrijdag.
Waarom Shimano body? Omdat ik met SRAM rijd Nee zonder gekheid, ook als er al een Fulcrum versie was geweest had ik voor Campa gekozen omdat ik de stickers gewoon heel mooi vind. Dat hele gezeur van dat je geen Campa wielen mag monteren in een Shimano/SRAM setup vind ik nogal kortzichtig en overdreven.
Daarbij zit ik voor volgend seizoen te kijken naar een Wilier Cento Uno Air en daar staan de Bora's toch ook wel erg mooi in. En ik sluit Chorus EPS in dit kader ook niet uit. Ik zal de Shimano body dan zeker laten zitten, want dan kan ik lekker Shimano cassettes gebruiken.
Waarom Shimano body? Omdat ik met SRAM rijd Nee zonder gekheid, ook als er al een Fulcrum versie was geweest had ik voor Campa gekozen omdat ik de stickers gewoon heel mooi vind. Dat hele gezeur van dat je geen Campa wielen mag monteren in een Shimano/SRAM setup vind ik nogal kortzichtig en overdreven.
Daarbij zit ik voor volgend seizoen te kijken naar een Wilier Cento Uno Air en daar staan de Bora's toch ook wel erg mooi in. En ik sluit Chorus EPS in dit kader ook niet uit. Ik zal de Shimano body dan zeker laten zitten, want dan kan ik lekker Shimano cassettes gebruiken.
- boswielrenner
- Forum-lid
Fijn vooruitzicht Frank. Heel veel plezier met de Bora's. Ik hoop ze ook binnenkort te ontvangen. Gaaf dat je de ultra's kiest. Ik had hetzelfde gedaan als ik voor dezelfde keuze zou staan. Ik kies voor de One's. En ja de Campa Bora decals zijn erg fraai.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Hele mooie keuzes, die carbon naven zien er gewoon Top uit. Tsja doet effe pijn in de beurs maar op de lange termijn betaald zich dat uit.havana schreef:Heb ze waarschijnlijk donderdag in bezit,.....
En ik sluit Chorus EPS in dit kader ook niet uit.
Chorus EPS, prachtige groep en ook daar ga je veel plezier van hebben!!
YFood !!!
Just wondering (heb binnenkort wat geld 'over'): Gaan deze Bora's een significante verbetering zijn ten opzichte van mijn huidige wielen? Ik heb nu een setje Marchisio Super Light (27mm Scandium velgen, 4 lagers per naaf, 22/24 spaaks, 1390 gram) dat heerlijk rijdt. De Bora's zijn heel erg mooi, maar hoe zou de vergelijking met mijn huidige wielen zijn?
When I see a person on a bicycle I have hope for the future of the human race.
- H.G. Wells
- H.G. Wells
Tsja, een wiel is een wiel. Wat misschien nog het grootste verschil maakt is dat een Bora 24 mm breed is. Dat ga je echt wel merken, zeker met een 25 mm band. Maar daar hoef je geen Bora's voor te kopen, want in China kun je voor 500 euro ook een wielset kopen die lekker breed is en in de buurt komt van de 1400 gram.
Mijn ervaring met carbon wielen is verder dat het een heel mooi geluid maakt (mooier dan welk alu wiel ook) en dat het bij droog weer beter (ja, beter) remt dan alu.
Mijn ervaring met carbon wielen is verder dat het een heel mooi geluid maakt (mooier dan welk alu wiel ook) en dat het bij droog weer beter (ja, beter) remt dan alu.