Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2015

i-mac

i-mac 07 mar 2015 20:35

Ik had de intentie om vroeg op te staan, en zodra ik klaar was te vertrekken voor de Vlaamse Pijl te Brugge. Dat vroeg opstaan was geen probleem, maar zoonlief was "iets" vergeten te zeggen/vragen. Dus eerst een paar uurtjes de weg op met de auto om hem het autorijden bij te schaven. In die tijd even de boodschappen gedaan.

Omstreeks 12u00 dan maar vertrokken zonder enig idee welke richting ik zou kiezen. Aangezien er koers was in de buurt besloot ik om richting Kanegem te rijden (waar ooit de eerste Flandrien Briek Schotte woonde).

Even voorbij Kanegem een half uurtje aan de kant gestaan omdat de koers in aantocht was. Na dit oponthoud doorgereden richting Kruishoutem (de poorten van de Vlaamse Ardennen). Tussenin even halt gehouden te Zulte om een rijsttaartje te kopen. Daar was ik aan het twijfelen of ik de pijlen van de Vlaamse Pijl zou verder volgen. Ik had intussen 50km op de teller, en de klok wees al 14u:30. Toch maar verder gefietst.

±20km verder schrok ik me rot als ik de elektrische centrale van Ruien voor me zie opduiken. Ik ben bijna aan de voet van de Kwaremont. Dan maar snel links op gedraaid en nar Kruishoutem verder gereden. Op mijn rechter zijde mocht ik intussen genieten van Oudenaarde en zijn beruchte bulten (o.a. de Koppenberg).

Na een goeie 90km kwam ik weer aan in de omgeving van Zulte, en besloot ik de kortste weg naar huis te nemen. Die korte weg was uiteindelijk nog dik 45km. Ik moet wel eerlijk toegeven dat de wind op de terugweg een bondgenoot was.

Ik fietste 135km aan 27km/u. Ik mag absoluut niet klagen van mijn conditie.

Wolfhound32
Forum-lid

Gebruikersavatar Wolfhound32 07 mar 2015 20:46

JPAR schreef:Vanmiddag eindelijk weer gefietst na mijn operatie. Klein rondje van 40km. Maar wat heb ik dat gemist al die maanden. Heerlijk! En, het belangrijkste, geen centje pijn. :D
Goed nieuws. Het mooie weer komt er weer aan, dus ik zeg goede timing. ;)

JPAR
Forum-lid HC

Gebruikersavatar JPAR 07 mar 2015 21:02

Precies. :D
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

DeletedUser01
Forum-lid

DeletedUser01 07 mar 2015 21:19

En nu langzaam opbouwen?

Vandaag de Koude Spierentocht gedaan vanuit Rolde. Man, wat een wind!

Afbeelding

copyright TC Het Trapstel Groningen

Zorro
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Zorro 07 mar 2015 21:22

Je ziet er sinds afgelopen jaar october echt compleet anders uit WalterG. Welke make over show heb ik gemist?
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

ericpeters
Forum-lid HC

ericpeters 07 mar 2015 22:06

In Italië Strade Bianci, wij ook Strada Bianca ( https://www.strava.com/activities/264217804 )
Ondanks het schitterende weer lag deze er niet helemaal droog bij dus was het een beetje Grigio in plaats van Bianca.
Afbeelding

bejail
Forum-lid

Gebruikersavatar bejail 07 mar 2015 23:03

Vandaag heerlijk weer en dus maar een rondje wezen trappen.
Krimpen aan de Lek, door de Loet naar Bergambacht, Schoonhoven en vlak voor Lopik linksaf gegaan naar Polsbroekerdam en door naar Oudewater.
Daarvandaan naar Boven Haastrecht, Stein, Haastrecht, Gouda, Gouderak, Ouderkerk aan den IJssel, Krimpen aan den IJssel.
Daar de dijk af naar de Loet en door naar Krimpen aan den IJssel om het laatste stukje terug naar Krimpen aan de Lek nog even een stukje wind mee te pakken.
Lekker weer en de winterkleding deze keer niet aan gedaan.
Stond wel een stevige wind.
65.76 KM.
https://connect.garmin.com/modern/activity/713273898
https://www.strava.com/activities/264277972
Merida Scultura Endurance 4000

scottpch
Forum-lid HC

scottpch 08 mar 2015 07:47

Netjes Johan! Met je nieuwe schoenen? ;)

DeletedUser01
Forum-lid

DeletedUser01 08 mar 2015 12:27

Zorro schreef:Je ziet er sinds afgelopen jaar october echt compleet anders uit WalterG. Welke make over show heb ik gemist?
Drie weken geleden naar de kapper geweest, verder niks... :o

Slam_HGV
Forum-lid

Slam_HGV 08 mar 2015 12:28

Vorige week met m'n fietsmaatje een ritje gemaakt van ongeveer 52 kilometer. Dat viel m vies tegen. Doel van vandaag, een vergelijkbaar rondje, maar dan met iets meer snelheid.

Dat is gelukt. Rond half 9 vertrokken. Via Alteveer, Zuidwolde, Balkbrug, Witharen naar Dedemsvaart. In tegenstelling tot vorige week een extra hoekje gemaakt richting Slagharen, Hollandscheveld, Noordseschut weer terug naar Hoogeveen. In totaal 62 km met een beter tempo.

http://app.strava.com/activities/264686544

Ow ja.... Ben onderweg ook besprongen door een haas. Zie andere topic met bijzondere verhalen.

Jac
Forum-lid

Jac 08 mar 2015 12:38

Na de donderdagmiddag rit van 81 km, en de Rabo voorjaarstocht 106 km van gisteren , Vanmorgen toch ook nog maar meegegaan met Vélo Heuvelrug om het eerste gedeelte van de ontwakingstocht mee te rijden ,
Wekkertje om 6.15 uur pff om ongeveer 7.20 uur op de fiets naar de rotonde in Amerongen , 7.45 vanuit Amerongen naar Driebergen, de tocht gereden tot de controle ,even koffie gedaan onderaan de Amerongseberg en samen nog naar Veenendaal gereden ,waar de andere de tocht verder reden ,en ik weer thuis was .met 79 km op de teller . mooi week totaal van 266 km in 3 ritten .
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Blauw
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Grijs

JoostG
Forum-lid

JoostG 08 mar 2015 14:23

Wie heeft er niet gefietst vandaag? Man wat een drukte! Je kon wel merken dat het voor velen het eerste tochtje van het jaar was: regelmatig breeduit over de weg, paar vreemde capriolen her en der gezien, en wat een herrie van droge kettingen e.d.
Om 9 uur meteen begonnen in de korte broek en dat was redelijk te doen. Rond 10-en was het zelfs al aangenaam en zijn ook de mouwstukken naar beneden gegaan. Op de heuvelrug heb ik op een paar klimmetje goed doorgetrokken en zit na 105km heerlijk met licht vermoeide beentjes in de achtertuin.

https://www.strava.com/activities/264763752
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

Plaats reactie