SRAM ETAP
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16475
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Volgens de BMC Store in Eke zal deze voor particulieren ten vroegste in maart/april beschikbaar zijn.imarc schreef:Is er al meer bekend wanneer de SRAM Red Etap versie met discs (Hrd) beschikbaar komt?
Als de datum niet nog eens opgeschoven gaat worden.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Inmiddels is wel de Mid-cage (lange kooi derry) voor de etap leverbaar.
Heb vandaag alle pagina's over dit onderwerp gelezen en kan aanvullen dat het accu probleem waarvover sommigen twijfels hebben niet relevant is.
Zodra bijvoorbeeld de accu van de achterderry leeg is kun je altijd de accu van de voorste derry overzetten. Voor schakel je dan je ketting op het gewenste blad zodat je komt thuis.
Maar als dat nodig is heb je zitten slapen bij vertrek want de lampjes op alle componenten geven de laadtoestand aan.
Met rood kun je nog 6 tot 15 uur fietsen. Rood knipperend nog iets <dan 5uur.
Dat moet geen enkel probleem opleveren dus.
Ik neem aan dat je het niet zover laat komen!
Tenzij je tot het gaatje wilt gaan...
Heb vandaag alle pagina's over dit onderwerp gelezen en kan aanvullen dat het accu probleem waarvover sommigen twijfels hebben niet relevant is.
Zodra bijvoorbeeld de accu van de achterderry leeg is kun je altijd de accu van de voorste derry overzetten. Voor schakel je dan je ketting op het gewenste blad zodat je komt thuis.
Maar als dat nodig is heb je zitten slapen bij vertrek want de lampjes op alle componenten geven de laadtoestand aan.
Met rood kun je nog 6 tot 15 uur fietsen. Rood knipperend nog iets <dan 5uur.
Dat moet geen enkel probleem opleveren dus.
Ik neem aan dat je het niet zover laat komen!
Tenzij je tot het gaatje wilt gaan...
...
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13737
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
zo leeg mogelijk dat accu scheelt gewicht
Zie ik zeker niet als probleem net als de cr2032, die heb je altijd reserve bij je in je cadans meter, snelheid meter of powermeter en ja daar heeft iedereen er minimaal 1 van die met deze groep rijd.
Zie ik zeker niet als probleem net als de cr2032, die heb je altijd reserve bij je in je cadans meter, snelheid meter of powermeter en ja daar heeft iedereen er minimaal 1 van die met deze groep rijd.
Stukje makkelijker dan een derailleurkabel omwisselen lijkt me.
+1
Als ik dan toch een minpuntje moet noemen is dat voor het verwisselen van een batterij in de shifters een kruiskop schroevendraaier nodig is. Een kleintje weliswaar maar toch.
Een goed gesealde draaiverbinding, die te open is met een muntje bijv., was handiger geweest.
Natuurlijk... in het geval ik zelf de sufferd ben die vergeten is de batterij te controleren op zijn fitheid...
Als ik dan toch een minpuntje moet noemen is dat voor het verwisselen van een batterij in de shifters een kruiskop schroevendraaier nodig is. Een kleintje weliswaar maar toch.
Een goed gesealde draaiverbinding, die te open is met een muntje bijv., was handiger geweest.
Natuurlijk... in het geval ik zelf de sufferd ben die vergeten is de batterij te controleren op zijn fitheid...
...
Gewoon niet kopen scheelt een hoop mogelijk problemen waar je als echte fietser niet op zit te wachten tochOppbogga schreef:+1
Als ik dan toch een minpuntje moet noemen is dat voor het verwisselen van een batterij in de shifters een kruiskop schroevendraaier nodig is. Een kleintje weliswaar maar toch.
Een goed gesealde draaiverbinding, die te open is met een muntje bijv., was handiger geweest.
Natuurlijk... in het geval ik zelf de sufferd ben die vergeten is de batterij te controleren op zijn fitheid...
Afzien is de kunst om je protesterende organen in slaap te wiegen... onamihs stal die van P.Winnen.
- boswielrenner
- Forum-lid
- Berichten: 3042
- Lid geworden op: 29 nov 2004 10:08
Het is heel simpel. Gewoon in je zakje het volgende doen en meenemen tijdens het fietsen
1: twee patronen + pomp
2: binnenband met lang ventiel
3: verloop nippeltjes zodat je bij pompstation kunt pompen of gewone pomp aan huis.
4: reserve batterij Etap
5: 2x CR2032 batterijen
6: tooltje
7: plakkertjes
8: 10 euro
Past allemaal hier in:
1: twee patronen + pomp
2: binnenband met lang ventiel
3: verloop nippeltjes zodat je bij pompstation kunt pompen of gewone pomp aan huis.
4: reserve batterij Etap
5: 2x CR2032 batterijen
6: tooltje
7: plakkertjes
8: 10 euro
Past allemaal hier in:
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40094
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Reserveaccu is niet nodig toch? Als je zonder rode lampjes vertrekt kun je hooguit je achterderrie leegtrekken maar dan ruil je de accus om.
Zit ook nog steeds heel serieus naar etap te kijken. Value4money ook duidelijk beste deal imho, gezien de verwachte prijzen van de DA9150 en de huidige EPS.
Zit ook nog steeds heel serieus naar etap te kijken. Value4money ook duidelijk beste deal imho, gezien de verwachte prijzen van de DA9150 en de huidige EPS.
Less is bore
- boswielrenner
- Forum-lid
- Berichten: 3042
- Lid geworden op: 29 nov 2004 10:08
Nee reserve accu is niet persé nodig, maar wel handig. Je komt niet voor een verrassing te staan als je net wil vertrekken en je bent vergeten je battterij op te laden. Als je optijd je batterij oplaadt dan is er geen enkel probleem. Etap batterijen gaan best lang mee. Langer dan dat Sram zegt , is mijn indruk.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29