Re: Het grote schijfremmentopic
Geplaatst: 24 apr 2016 12:15
Ja hoor, vast. Jij weet het!
Fiets - Race en MTB website voor race, gravel en mtb
https://www.fiets.nl/forum/
Gisteren zelf lbl gereden eerste uren nat en voor het eerst met de racer in de regen gedaald. Ik had niet echt last van mijn velgremmen, gewoon rekening mee houden dat je de eerste 10meter wat minder remt. Nou zitten er niet echt lastige afdalingen in waar je echt hard moet remmen.Keezx schreef:Bij regen wil je juist slechtwerkende remmen om niet op den muil te gaan.bontempi schreef:Denk dat de heren vandaag in LBL nog weleens aan schijfremmen denken, die werken tenminste in dat slechte weer
Ingebouwde ABS!
Ach, ook een mening, wellicht onder de invloed van alcohol?campasuper schreef:Ach, ook een mening.
Slechts 20% van alle auto-ongelukken wordt veroorzaakt door automobilisten die alcohol gedronken hebben.
Daarom iedereen verplichten om met een slok op achter het stuur te kruipen, dan wordt het 80% veiliger?
Wat daaronder volgt is niet een samenvatting van de discussie. Je lijkt je persoonlijke mening te herformuleren. Als je aankondigt een discussie samen te vatten om vervolgens met een volstrekt eenzijdig verhaal te komen kan je dit soort reactie (als van campasuper) verwachten.eonderde schreef:Als we discussie hierboven eens samen vatten:
Je hebt gelijk, ik heb slechts de feiten samengevat, niet de meningensloeren schreef:Wat daaronder volgt is niet een samenvatting van de discussie. Je lijkt je persoonlijke mening te herformuleren. Als je aankondigt een discussie samen te vatten om vervolgens met een volstrekt eenzijdig verhaal te komen kan je dit soort reactie (als van campasuper) verwachten.eonderde schreef:Als we discussie hierboven eens samen vatten:
De conclusie uit jouw stelling - ongeacht of ik het daarmee eens ben - is correct, echter de beredenering dat Dus velgremmen moeten worden verboden en schijfremmen verplicht, als veiligheid belangrijk is. is niet juist. Want als veiligheid de issue zou zijn moeten schijfremmen worden verboden omdat deze uit jouw 'samenvatting' verwondingen door schijfremmen kunnen veroorzaken bij en dus gevaarlijk is voor 'andere' wielrenners.eonderde schreef:Als we discussie hierboven eens samen vatten:
1-het lijkt onwaarschijnlijk dat de verwondingen door schijfremmen zijn veroorzaakt, in ieder geval ontbreekt daarvoor elke vorm van bewijs
2-alle ernstig gewonden hadden geen schijfremmen
3-bij de ploegen met schijfremmen zijn geen ernstige verwondingen geconstateerd
Dan is er slechts een (voorlopige) conclusie mogelijk:
Fietsen in een peloton is voor de gebruikers van schijfremmen minder gevaarlijk dan voor de gebruikers van velgremmen. Dus velgremmen moeten worden verboden en schijfremmen verplicht, als veiligheid belangrijk is.
UCI: als de veiligheid van wielrenners werkelijk belangrijk is, is er werk aan de winkel en moet het schijfremmen besluit zo snel mogelijk worden teruggedraaid.