Wahoo ELEMNT GPS
Ik heb vorige week een rit gereden en deze opgenomen met mijn wahoo elemnt bolt. Ik heb een speed sensor en hartslagmeter en cadans sensor. De wahoo gaf aan 82.6 kilometer met een gemiddelde snelheid van 30.6 kilometer per uur.
Synchroniseren naar strava gaat automatisch via wifi.
Echter zag ik dat op strava de afstand 82.4 kilometer was geworden en de gemiddelde snelheid 29.9 kilometer per uur.
Iemand enig idee waar dit verschil vandaan komt? Bij terugkijken zag ik dat er bij meer ritten een klein verschil is maar nooit 0.7 kilometer per uur verschil.
Synchroniseren naar strava gaat automatisch via wifi.
Echter zag ik dat op strava de afstand 82.4 kilometer was geworden en de gemiddelde snelheid 29.9 kilometer per uur.
Iemand enig idee waar dit verschil vandaan komt? Bij terugkijken zag ik dat er bij meer ritten een klein verschil is maar nooit 0.7 kilometer per uur verschil.
Null (engels) wordt gebruikt wordt om ontbrekende/geen waarde aan te duiden; een leeg database veld bijvoorbeeld. Als er geen data in het veld staat wordt dit veld ook de totale berekening mee genomen. Als je "ook nullen" aanzet, dat wordt dit veld wel mee genomen in de berekening.
Practisch gezien betekent dit dat de tijd dat je je benen stil houdt ook wordt meegenomen in de berekening van het gemiddelde.
- alliance_0
- Forum-lid
Dat antwoord is enkele dagen geleden ook al gegeven.
-
- Forum-lid
- Infinito GB
- Forum-lid
Als ik het me goed kan herinneren kun je dit in de app instellen, bij instellingen onder sensoren o.i.d.
Staat volgens mij standaard op AUTO ingesteld.
- Infinito GB
- Forum-lid
Voor iphone: naast het koppelen van de Elemnt in de app, door middel van het uitlezen van de QR code, dien je ook nog de Wahoo daadwerkelijk als bluetooth device te pairen (in instellingen -> Bluetooth). Heb je dat laatste ook gedaan?