Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Wat gaat of heeft de fietsforum renner gegeten vandaag.

xml
Forum-lid

Gebruikersavatar xml 20 jan 2017 10:22

Zorro schreef:Ik mag toch echt hopen dat je zo allemaal ook nog lekker vindt @xml.
Iedereen zijn of haar smaak maar mij bekruipt het gevoel dat je obsessief zo eet.

Je eet om te leven maar je leeft ook om te eten. Het laatste behelst genieten van zowel de bereiding als het eten zelf al dan niet in een sociale omgeving.
jazeker. enkele jaren geleden zou het geen waar zijn, maar smaken kun je aanpassen. ik laat idd veel dingen zoals kaas, vlees, melk, room, vis, ... niet dat ik mezelf veganist wil noemen. een keer per week eet ik wel nog wat vlees of vis en soms wel eens wat rijstpap of een chocolademelk (of een broodje haring in Yerseke). maar ik wil het zeker een kans geven en dat lukt perfect in feite. qua hoeveelheden eet ik meer dan voldoende :mrgreen: en ik vind dat het trouwens lekker hoor (niet dat ik gegrilde ribbetjes of een chocomousse niet meer lekker vind ;) )
ben natuurlijk vooral blij dat het mijn gezondheid en conditie een pak vooruit helpt en dat het goed is voor de planeet.

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 20 jan 2017 13:45

Ben best wel met een stoer klusje bezig dus daar mag wel een stoer boterhammetje bij. Wat restjes van de spareribs van deze week. Ik ben geen voorstander van je bord en de pan leeg te maken want dan eet je doorgaans teveel. Maar ik ben ook tegenstander van eten weggooien. Ipv een boterham met kaas.............

Afbeelding

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 20 jan 2017 13:49

En om die reden eten wij altijd kliekjes op laatste dag voor de wekelijkse inkopen. Deze week was dat gisteren.

We hadden nog over

- kippendijfilet
- een halve rode paprika
- enkele champions
- een paar snackworteltjes
- stuk of 20 sperzieboontjes

In de kast vond ik nog

- een ui
- knoflook
- kokosmelk
- tomatenblokjes
- rijst
- gember
- kruiden (kerrypoeder, kurkuma)
- een bouillonblokje

Het werd dus een lekkere curry. En het viel in de smaak, de kinderen zijn er dol op. Natuurlijk moet je het niet te pittig maken met kleine kinderen. Volwassenen kunnen met sambal of tabasco op het bord de boel op smaak brengen.

Uiteraard gaat er niks boven een ijskoud biertje bij een curry....

Vanavond overigens weer rijst... die keer boeuff stroganoff. Het rundvlees staat vanaf een uurtje op 11:00 al te pruttelen (moet 3 uur garen).

Verder gaat er in de saus

- champions (ik gebruik kastanje)
- 1/2 rode paprika
- ui
- augurken (ik zweer bij corninchons van Maille)
- tomatenpuree
- gerookt paprikapoeder

Als alles gaar is het vlees erbij en dan flamberen met wodka of cognac. Daarna monteren met crème fraîche. Klaas is kees....

TumTumTum
Forum-lid

Gebruikersavatar TumTumTum 20 jan 2017 23:29

Gastheerg schreef:
Nou effe snel dan :mrgreen:

1/4 liter slagroom
350 gram pure chocolade
1 stevige borrel zoete whisky
100 gram poedersuiker
cacaopoeder

ipv de whiksy kan je prima Southern Comfort om een mooie rum nemen.
Dat ziet er verdomd goed uit. Heb je ook zo'n recept zonder whiskey want dat heb ik echt nooit in huis. Of ze moeten een keer ergens van die miniflesje uitdelen ofzo.
Veni. Vidi. Fietsie.

lb117
Forum-lid

lb117 21 jan 2017 11:02

gisteren uit eten geweest!

- haring met komkommer en mierikswortel.
- coquille met zwam en zwezerik
- mosselsoep
- corvina met cavolo Nero
- spruitjes met kaas en ham en
- eendenborst 5 spices met zoute aardappel en chilli peper
- toetje met karamel en olijf

Supergrover
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Supergrover 21 jan 2017 12:34

Gastheerg schreef:
Supergrover schreef:Iemand toevallig nog een lekker recept (hoeft geen toetje te zijn) met Southern Comfort?

Ligt hier nog een driekwart volle fles rond te slingeren.....
Kan je prima gebruiken om bbq saus te maken.

Maar zou er ook een keer een portie chocolade truffels mee maken.

Taarten waar je de cake met drank moet doordrenken zijn ook prima kandidaten om die fles leeg te maken.
Om te flamberen is het alcholopercentage net even aan de lage kant.
Lekker idee Gerard, dankjewel !!!!!!
"nat hout brandt niet!! "

Bianchi via Nirone 7

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 21 jan 2017 16:10

De whisky kan gewoon weggelaten worden uit de truffels of vervangen worden door een andere sterke drank of likeur. Wijn en bier zijn NIET geschikt. Doe die maar in het stoofvlees :mrgreen:

Vanavond uit eten. Onze werkster komt ook bij m'n schoonouders en daardoor hebben wij wat meer tijd voor kwalitatieve mantelzorg. Om die waardering uit te spreken nemen we ze mee uit eten. Voor oma zo'n beetje het enige verzetje (rolstoel en nagenoeg blind) maar toch prima om zo een keer met onze hulp en aanhang te zitten.

Dus niet koken voor het avond eten....................

Maar ik heb vanmiddag al wel vast de babi ketjap opgezet. Het huis ruikt heerlijk. Kan deze vannacht lekker intrekken en maak ik er morgen nasi bij met wat bijgerechtjes.

Al 40 jaar gebruik ik hetzelfde kookboek voor de Indische keuken en gerechten als dit is zelf maken bijna simpeler dan uit een pakje.
Vlees moet je toch snijden en dat is het meeste werk :mrgreen:

Afbeelding

Heppiebianchi
Forum-lid

Heppiebianchi 21 jan 2017 16:58

Leuk die oude kookboeken,ik heb er nog twee van mijn oma van de Haagsche kookschool inmiddels 140 jaar oud en het papier is half vergaan.Ze zijn nog in oud Hollands geschreven,heerlijk om in te lezen.
Er uit koken doe ik niet meer,hier word meestal een eenvoudige maaltijd bereid omdat mijn vrouw alles licht verteerbaar en gemalen moet hebben vanwege darmproblemen.Maar af en toe verwen ik mezelf nog wel eens als ik zin heb.

Ik geniet er des te meer van als ik lees wat jullie allemaal op dit topic zetten,en hoe veel culinaire kennis hier aanwezig is :like: :like:
Olympia Ikon ultegra 2015
Sparta R5T LTD 2019
Giant FASTROAD SL 1 2020

vitamineb
Forum-lid

vitamineb 21 jan 2017 17:25

havana schreef:En om die reden eten wij altijd kliekjes op laatste dag voor de wekelijkse inkopen. Deze week was dat gisteren.

We hadden nog over

- kippendijfilet
- een halve rode paprika
- enkele champions
- een paar snackworteltjes
- stuk of 20 sperzieboontjes

In de kast vond ik nog

- een ui
- knoflook
- kokosmelk
- tomatenblokjes
- rijst
- gember
- kruiden (kerrypoeder, kurkuma)
- een bouillonblokje

Het werd dus een lekkere curry. En het viel in de smaak, de kinderen zijn er dol op. Natuurlijk moet je het niet te pittig maken met kleine kinderen. Volwassenen kunnen met sambal of tabasco op het bord de boel op smaak brengen.

Uiteraard gaat er niks boven een ijskoud biertje bij een curry....

Vanavond overigens weer rijst... die keer boeuff stroganoff. Het rundvlees staat vanaf een uurtje op 11:00 al te pruttelen (moet 3 uur garen).

Verder gaat er in de saus

- champions (ik gebruik kastanje)
- 1/2 rode paprika
- ui
- augurken (ik zweer bij corninchons van Maille)
- tomatenpuree
- gerookt paprikapoeder

Als alles gaar is het vlees erbij en dan flamberen met wodka of cognac. Daarna monteren met crème fraîche. Klaas is kees....
Had je niet wat beter kunnen plannen. Gister al een halve rode paprika gegeten op kliekjesdag en nu heb je voor de volgende dag ook weer een halve rode paprika. :lol:

mimarron
Forum-lid

mimarron 21 jan 2017 18:44

vandaag aan de sushi , zelf gemaakt natuurlijk
Sensa GF 2022
Eddy Merckx EMX525 Ultegra...2016 ( verkocht )
Koga BeachRacer 2016 ( verkocht )

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 22 jan 2017 19:13

We beginnen met een amuse van wagyu carpaccio gevuld met rucola en wasabimayo.

Afbeelding

Fietsen?altijd
Forum-lid

Fietsen?altijd 22 jan 2017 21:05

Pannenkoeken :P
Maak joe woar

Plaats reactie