Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Marianne Vos !

tom de groot
Forum-lid
Berichten: 889
Lid geworden op: 03 jul 2011 11:53

tom de groot 08 jan 2012 14:18

Trapt 6.6watt/kg Nice

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 08 jan 2012 16:34

Lekker nietszeggende post, is dat het het maximaal vermogen aan 't eind van een drempelwaarde test of is dat 't vermogen op omslagpunt. Bronvermelding?
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

ace1978
Forum-lid
Berichten: 1035
Lid geworden op: 09 aug 2004 16:35

ace1978 08 jan 2012 16:42

Het maximaal vermogen en de bron is haar eigen Twitter-account, want ik las het van de week ook.

Livio Livius
Forum-lid HC
Berichten: 5547
Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10

Livio Livius 08 jan 2012 16:45

Leuk hoor al die getalletjes maar wat voor mij telt (als we naar getallen kijken) is wat is het max gemiddeld vermogen bij 10, 30 of 60 min. Daarnaast Marianne zal de wereldtitel niet verloren hebben op max vermogen denk ik zo.
What makes the boat go faster?

tom de groot
Forum-lid
Berichten: 889
Lid geworden op: 03 jul 2011 11:53

tom de groot 08 jan 2012 18:40

Ochja niet veel zeggend maar denk meld het eens. Bron is radio 1 verslaggeving van veldrijden vandaag maar is een Rabobank test geweest zal daar wel ook ergens te vinden zijn.

timbo16
Forum-lid
Berichten: 411
Lid geworden op: 06 jul 2009 21:01
Locatie: Gorinchem
Contact

timbo16 08 jan 2012 20:33

Ze had geloof ik een test met/tegen lars boom gedaan stuurde ze op twitter
Cube litening super hpc race sram red (total los)
Cube aerium super hpc race ultegra 11spd
Flanders CX ultegra/dura-ace

Gebruikersavatar
marconi
Forum-lid
Berichten: 2459
Lid geworden op: 10 mei 2004 14:00

Gebruikersavatar marconi 09 jan 2012 12:08

liviolivius schreef:Leuk hoor al die getalletjes maar wat voor mij telt (als we naar getallen kijken) is wat is het max gemiddeld vermogen bij 10, 30 of 60 min. Daarnaast Marianne zal de wereldtitel niet verloren hebben op max vermogen denk ik zo.
In de Sportwereld van het AD van vandaag stond te lezen dat Marianne Vos zo met de mannen mee zou kunnen.
Quote
In een Veldhovens ziekenhuis bleek donderdag day dit niet eens zo'n raar idee is. Alle renners van de verschillende wielerploegen van Rabobank, die dit seisonen start met een vrouwenteam rondom Vos, werden daar aan een z.g. maximaaltest onderworpen. Dat begint met rustig fietsen"Maar elke drie minutenwordt het zwaarder"legt Rabobank-trainer Louis Delahaije uit. "Todat je echt niet meer verder kan. Marianne hield het een half uur vol. Echt heel lang, dat alleen voor renners van het kaliber Robert Gesink is weggelegd. Delahaije wist dat Mariannne Vos goed was . Maar zó goed? Nee! De inspanningsfysioloog viel vooral van zijn stoel door het vermogen dat de renster kan wegtrappen. Voor kenners: 6,6 Watt per kilo lichaamsgewicht."Daar komen veel mannelijke renners van ons niet aan. Het overtrof mijn stoutste verwachtingen. De cijfers zeggen me dat ze heel goed bergop kan rijden en een heel brede basis heeft. Zij rijdt zoveel op reserve,hier ook. Ze kan nog veel meer " unquote

Zijn deze gegevens iets voor je?
Mvg,
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

Livio Livius
Forum-lid HC
Berichten: 5547
Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10

Livio Livius 09 jan 2012 12:38

marconi schreef:
liviolivius schreef:Leuk hoor al die getalletjes maar wat voor mij telt (als we naar getallen kijken) is wat is het max gemiddeld vermogen bij 10, 30 of 60 min. Daarnaast Marianne zal de wereldtitel niet verloren hebben op max vermogen denk ik zo.
In de Sportwereld van het AD van vandaag stond te lezen dat Marianne Vos zo met de mannen mee zou kunnen.
Quote
In een Veldhovens ziekenhuis bleek donderdag day dit niet eens zo'n raar idee is. Alle renners van de verschillende wielerploegen van Rabobank, die dit seisonen start met een vrouwenteam rondom Vos, werden daar aan een z.g. maximaaltest onderworpen. Dat begint met rustig fietsen"Maar elke drie minutenwordt het zwaarder"legt Rabobank-trainer Louis Delahaije uit. "Todat je echt niet meer verder kan. Marianne hield het een half uur vol. Echt heel lang, dat alleen voor renners van het kaliber Robert Gesink is weggelegd. Delahaije wist dat Mariannne Vos goed was . Maar zó goed? Nee! De inspanningsfysioloog viel vooral van zijn stoel door het vermogen dat de renster kan wegtrappen. Voor kenners: 6,6 Watt per kilo lichaamsgewicht."Daar komen veel mannelijke renners van ons niet aan. Het overtrof mijn stoutste verwachtingen. De cijfers zeggen me dat ze heel goed bergop kan rijden en een heel brede basis heeft. Zij rijdt zoveel op reserve,hier ook. Ze kan nog veel meer " unquote

Zijn deze gegevens iets voor je?
Mvg,
Nee, maximaal test geeft een indicatie maar zegt niets over vermogen om 30 of 60 min op/over je omslagpunt te rijden. Daarnaast telt ook koersverloop en inzicht. Als ze 6,6 W/kg wegtrapt waarom wint ze de wereldtitel dan niet?
What makes the boat go faster?

Gebruikersavatar
marconi
Forum-lid
Berichten: 2459
Lid geworden op: 10 mei 2004 14:00

Gebruikersavatar marconi 09 jan 2012 12:52

liviolivius schreef:
marconi schreef:
liviolivius schreef:Leuk hoor al die getalletjes maar wat voor mij telt (als we naar getallen kijken) is wat is het max gemiddeld vermogen bij 10, 30 of 60 min. Daarnaast Marianne zal de wereldtitel niet verloren hebben op max vermogen denk ik zo.
In de Sportwereld van het AD van vandaag stond te lezen dat Marianne Vos zo met de mannen mee zou kunnen.
Quote
In een Veldhovens ziekenhuis bleek donderdag day dit niet eens zo'n raar idee is. Alle renners van de verschillende wielerploegen van Rabobank, die dit seisonen start met een vrouwenteam rondom Vos, werden daar aan een z.g. maximaaltest onderworpen. Dat begint met rustig fietsen"Maar elke drie minutenwordt het zwaarder"legt Rabobank-trainer Louis Delahaije uit. "Todat je echt niet meer verder kan. Marianne hield het een half uur vol. Echt heel lang, dat alleen voor renners van het kaliber Robert Gesink is weggelegd. Delahaije wist dat Mariannne Vos goed was . Maar zó goed? Nee! De inspanningsfysioloog viel vooral van zijn stoel door het vermogen dat de renster kan wegtrappen. Voor kenners: 6,6 Watt per kilo lichaamsgewicht."Daar komen veel mannelijke renners van ons niet aan. Het overtrof mijn stoutste verwachtingen. De cijfers zeggen me dat ze heel goed bergop kan rijden en een heel brede basis heeft. Zij rijdt zoveel op reserve,hier ook. Ze kan nog veel meer " unquote

Zijn deze gegevens iets voor je?
Mvg,
Nee, maximaal test geeft een indicatie maar zegt niets over vermogen om 30 of 60 min op/over je omslagpunt te rijden. Daarnaast telt ook koersverloop en inzicht. Als ze 6,6 W/kg wegtrapt waarom wint ze de wereldtitel dan niet?
Sorry, dan heb ik iets onnodigs gequote. Louis Delahaije was er wel verbaasd over. Dus dat zegt blijkbaar niet veel. Een vermogen van 6,6 Watt per kg lichaamsgewicht zegt je dus ook niets? Hierover heb ik andere dingen gelezen!
Natuurlijk zijn koersinzicht, steun van de ploeg etc ook van groot belang. Waarom won zij de wereldtitel niet ? Het bleek dat die Italiaanse gewoon rapper in de sprint was. Dat was de tweede keer al. Er zijn wel meer grote renners die met kop en schouders boven andere renners uitstaken maar op de sprint verloren.
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

Livio Livius
Forum-lid HC
Berichten: 5547
Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10

Livio Livius 09 jan 2012 13:01

6,6 W/kg zegt mij heus wel wat aangezien ik zelf middels Computrainer en Powertap gericht op vermogen train en inmiddels behoorlijk wat literatuur op dit gebied eigen heb gemaakt. 6,6 is absolute top (Armstrong boven de 7 W/kg) en ik haal het niet. Zoals eerder gezegd het is een indicatie over iemands mogelijkheden. Het zegt niets over winst of verlies. Het gaat uiteindelijk om het winnen van de belangrijke wedstrijden met of zonder 6,6 W/kg en daar laat Marianne af en toe wat liggen (wat daar ook de oorzaak van mag zijn). Wereldkampioen cross is leuk maar ook bij de vrouwen draait het om WK/Olympische Spelen op de weg.
What makes the boat go faster?

Gebruikersavatar
marconi
Forum-lid
Berichten: 2459
Lid geworden op: 10 mei 2004 14:00

Gebruikersavatar marconi 09 jan 2012 13:17

liviolivius schreef:6,6 W/kg zegt mij heus wel wat aangezien ik zelf middels Computrainer en Powertap gericht op vermogen train en inmiddels behoorlijk wat literatuur op dit gebied eigen heb gemaakt. 6,6 is absolute top (Armstrong boven de 7 W/kg) en ik haal het niet. Zoals eerder gezegd het is een indicatie over iemands mogelijkheden. Het zegt niets over winst of verlies. Het gaat uiteindelijk om het winnen van de belangrijke wedstrijden met of zonder 6,6 W/kg en daar laat Marianne af en toe wat liggen (wat daar ook de oorzaak van mag zijn). Wereldkampioen cross is leuk maar ook bij de vrouwen draait het om WK/Olympische Spelen op de weg.
Ik antwoordde op je vraag en opmerking:

Leuk hoor al die getalletjes maar wat voor mij telt (als we naar getallen kijken) is wat is het max gemiddeld vermogen bij 10, 30 of 60 min.
Ik meende dat mijn antwoord aansloot op je vraag.Haar vermogen is 6,6 Watt per kg lichaamsgewicht. Test duurde 30 minuten en toen was ze leeggereden.
Dat zij niet altijd en overal wint is alleen maar een teken dat ook zij een mens is . Het valt voor toppers niet mee overal en alles te winnen. Een kleine inschattingsfout, even verkeerd zitten en weg is je kans op een overwinning. Verder is er natuurlijk ook de vorm van de dag.
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

Livio Livius
Forum-lid HC
Berichten: 5547
Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10

Livio Livius 09 jan 2012 13:21

marconi schreef: Ik meende dat mijn antwoord aansloot op je vraag.Haar vermogen is 6,6 Watt per kg lichaamsgewicht. Test duurde 30 minuten en toen was ze leeggereden.
Niet helemaal ;) . Max test begint relatief gemakkelijk en gaat door tot uitputting met toename x watt per x minuten (meestal afhankelijk van lichaamsgewicht), in dit geval bij 30 minuten. Dat is wat anders dan het gemiddeld Wattage bij 30 minuten op vol vermogen rijden.
What makes the boat go faster?

Plaats reactie