https://www.nu.nl/voetbal/6267730/zweed ... -2011.htmllugosi schreef: ↑12 jun 2023 23:37Waar haal je het in godsnaam. Het is geen begrip. Het is biologisch objectief vastgelegd en makkelijk controleerbaar. De wetenschap past helemaal niet, het zijn snode politici die er een boeltje van maken.
Er is helemaal geen grijs gebied behalve dan in sommigen hun hoofd.
UCI over transvrouwen in de sport
Mij lijken mensenrechten toch het zwaarst wegend, sport is, hoewel ontzettend leuk en gezond, toch echt maar een bijzaak. Hoe dit op te lossen op een voor iedereen bevredigende manier tav vrouwensport, die zie ik ook niet zo snel. Ingewikkelde materie.
bron: https://nl.wikipedia.org/wiki/Geslachtstestuit wiki geplukt schreef:De biologie leert ons dat iemand met twee X-chromosomen een vrouw is, mannen hebben een X- en een Y-chromosoom. Er zijn echter uitzonderingen op deze regel. Zo zijn er personen met XY die uiterlijk niet te onderscheiden zijn van vrouwen en XX-mannen en om het nog ingewikkelder te maken mensen die zowel cellen met XX als XY-chromosomen hebben of bijvoorbeeld meer dan twee geslachtschromosomen in een cel zoals syndroom van Klinefelter (XXY). Het antwoord op de vraag of iemand man of vrouw is, kan dus variëren naargelang het aangelegde criterium. Er zijn niet alleen genetische kenmerken, maar ook lichamelijke kenmerken en de psychologische opmaak van de persoon. Hormonen spelen een rol en natuurlijk sociale en culturele aspecten maken iemand tot man of vrouw. Sportbonden vonden echter dat vrouwen met een Y-chromosoom niet toegelaten konden worden tot de vrouwencompetitie.
Die man/vrouw verdeling blijkt in de praktijk ook geen 100% Booleanse logica te zijn. Er is echt wel een grijs gebied
Live fast; die young. mijn blog
Jouw redenatie
Dat ik ingewikkeld vind, is een passende indeling maken wat betreft sport. Voor de rest van de tijd mag iedereen zich wat mij betreft voelen en identificeren zoals men wil; wat raakt mij dat nou? Ik heb het liefst mensen die lekker in hun vel steken, welke identiteit of label daar dan ook bij/op past. Maar zoals ik al zei, voor vrouwensport zie ik geen panklare oplossing
- daniel1975
- Forum-lid HC
- thestudent
- Forum-lid HC
Volgens mij hebben velen ondertussen het probleem groter gemaakt dan het is. Er rijdt heus niet in elke vrouwenkoers een transgender op kop.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
Vergeet de BBB stemmers nietdaniel1975 schreef: ↑13 jun 2023 18:51mwaaaa….. ik denk dat heel veel VVD/CDA/CU stemmers zich niet geheel herkennen in het huidige beleid….
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/
Maar je wilt ook niet dat er in jouw koers wel één op kop rijdt.thestudent schreef: ↑13 jun 2023 19:10 Volgens mij hebben velen ondertussen het probleem groter gemaakt dan het is. Er rijdt heus niet in elke vrouwenkoers een transgender op kop.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Die zijn niet genaaid bij het vormen van de regering. Toen was BBB nog amper bekend.JPAR schreef: ↑13 jun 2023 19:16Vergeet de BBB stemmers nietdaniel1975 schreef: ↑13 jun 2023 18:51mwaaaa….. ik denk dat heel veel VVD/CDA/CU stemmers zich niet geheel herkennen in het huidige beleid….
Less is bore
Volgens mij is dit thema nog nooit een issue geweest bij verkiezingen, hooguit bij de religieuze partijen. De VVD heeft juist gepleit voor het makkelijker kunnen veranderen van geslacht. Dat hadden ze echt niet gedaan als ze dat stemmen had gekost.
Dit kun je niet wegzetten als een links vs rechts fittie.
Ik denk echt dat er wat over het hoofd is gezien bij het invoeren van de wet, zowel door de politiek als de burger. Als vantevoren duidelijk was geweest dat dit het gevolg kon zijn, zou er echt wel feller over gedebatteerd zijn geweest.
Dit kun je niet wegzetten als een links vs rechts fittie.
Ik denk echt dat er wat over het hoofd is gezien bij het invoeren van de wet, zowel door de politiek als de burger. Als vantevoren duidelijk was geweest dat dit het gevolg kon zijn, zou er echt wel feller over gedebatteerd zijn geweest.
Campagnolo Ultra Dork