Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.
-
Lcsmet
- Forum-lid HC
Lcsmet
22 aug 2023 19:53
In Wallonië is er een gemiddelde werkloosheid van ongeveer 9%.
In West Vlaanderen hebben ze arbeidskrachten nodig en die wil Voka West-Vlaanderen uit Indië en Mexico halen.
Hoe komt het dat de Belgische politieke klasse hier niets aan wil doen?
Werkloosheidsgraad neemt toe in Wallonië
Tussen het vierde kwartaal van 2022 en het eerste kwartaal van 2023 evolueert de werkloosheidsgraad van 11,5% naar 11,4% in Brussel, van 3,3% naar 3,1% in Vlaanderen en van 8,5% naar 8,8% in Wallonië.
https://statbel.fgov.be/nl/themas/werk- ... rkloosheid
Laatst gewijzigd door
Lcsmet op 22 aug 2023 19:55, 1 keer totaal gewijzigd.
I know myself like no one else
Nothing to defend
-
Jans
- Forum-lid HC
Jans
22 aug 2023 19:55
havana schreef: ↑22 aug 2023 19:39
Jij kijkt naar waarom mensen op een partij stemmen. Dat kan ik goed volgen.
Ik kijk naar de verwachte langetermijneffecten van een compleet partijprogramma.
En daar vertrouw je op en geloof je in? Ik weet mensen die in tegenstelling wat velen denken wel de partijprogramma's uitpluizen en dan 4 of 8 jaar later er achter komen dat het papier geduldig was, de werkelijkheid vaak anders.
@lcsmet, ik denk dat jij zelf ook niet heel makkelijk ver van je familie zou gaan werken.
-
hopjes
- Forum-lid
hopjes
22 aug 2023 20:10
havana schreef: ↑22 aug 2023 19:39
Jij kijkt naar waarom mensen op een partij stemmen. Dat kan ik goed volgen.
Ik kijk naar de verwachte langetermijneffecten van een compleet partijprogramma.
Een ervaring van mij een jaar of 7-8 geleden...
Ik associeerde pvv-stemmers met racisme en extreem-rechts. Tijdens een zakelijke meeting kwam het gesprek op politiek en pvv... Zonder gêne vertelden diverse mensen dat ze op pvv gingen stemmen.
Deze personen waren voornamelijk universitair afgestudeerd, middelbare leeftijd, goed in de slappe was en internationaal werkzaam.
Na enig doorvragen van mij bleek dat ze deze keuze bewust maakten, voornamelijk vanwege het geld wat naar zuid-europa gaat, de verwaarlozing van de ouderzorg en de pensioen potten. Ps allemaal bijna hun huis afbetaald en diverse bewust kinderloos.
Voor wat het waard is.... Niet veel. Maar sinds dit moment associeer ik pvv niet meer alleen met extreem rechts en domme mensen.
-
havana
- Forum-lid HC
havana
22 aug 2023 20:12
@Jans
Logisch want in werkelijkheid blijft er na al dat Hollandse polder vrij weinig meer van over, en blijft het volk zitten met een oplossing waar niemand écht blij mee is.
Zie hier het probleem van de Nederlandse politiek in 1 zin.
@hopjes
Er zullen heus fatsoenlijke mensen op de PVV stemmen. Dat geloof ik best en is hun goed recht. Overigens vind ik Wilders een uitstekend politicus ondanks het feit dat ik geen PVV stem.
-
daniel1975
- Forum-lid HC
daniel1975
22 aug 2023 21:02
Wat is jouw definitie van een uitstekend politicus?
Less is bore
-
wasbeer2006
- Forum-lid HC
wasbeer2006
22 aug 2023 21:06
Fatsoenlijk is ook weer een lastige kwalificatie.
Wat nou als jij steeds naast een huis grijpt door immigratie, op een gegeven moment is de kans heel groot dat je "rasistisch" gaat denken.
Die lijn is veel dunner dan we denken. Ik snap ook dat die mensen daar niets aan kunnen doen, wij laten ze binnen.
Wat nou als je op het strand in Zandvoort als vrouw/meisje steeds wordt lastig gevallen.
Ben benieuwd hoe we gaan denken. Veel van ons redeneren net als Jesse Klaver uit zijn dure grachtenpand.
Ga eens in eens in bepaalde wijken wonen.
-
havana
- Forum-lid HC
havana
22 aug 2023 21:15
Effect van immigratie op huisvesting is vrij gering. Wat niet wegneemt dat er een woningnood is.
@d75
Hij weet de publiciteit te halen, de oppositie te leiden in moelijk debatten. Punten op de agenda te zetten. In zoverre vind ik hem goed. Hij is ook een uitstekend debater.
-
wasbeer2006
- Forum-lid HC
wasbeer2006
22 aug 2023 21:21
Tuurlijk, maar er is echt een groot probleem met mensen uit bepaalde landen.
Veel groter dan andere groepen als je daar midden inzit doet dat wat met je. Onderschat dat niet.
Want wat je aangeeft klopt heel veel stemmen pvv ook voor immigratie en hebben niet door waar ze nogmeer voor stemmen dat overzien ze niet.
Maarja daar had 51% van de Engelse ook last van
-
JPAR
- Forum-lid HC
JPAR
22 aug 2023 21:34
lugosi schreef: ↑22 aug 2023 17:59
JPAR schreef: ↑22 aug 2023 16:53
Dat komt doordat ze niet verder kijken dan hun neus lang is. Veel van die mensen volgen de populistische uitspraken die ze via sociale media binnen krijgen. Daarin vinden ze dan iets dat ze aanspreekt en voila. Ze kijken niet naar een programma etc. Want ze hebben geen idee. En dit gebeurt in alle lagen van onze samenleving.
Bedoel je nu dat mensen die voor niet-populistische partijen stemmen bedachtzamer/verstandiger zijn? Als dat zo is lijkt dat me vooral een appreciatie van (arbitraire) criteria en verklarend noch wenselijk te zijn.
Nee, ik wil daarmee aangeven dat men niet meer verder durft te kijken en uitspraken in twijfel durft te trekken. Een keuze wordt veel te snel gemaakt. Populistische uitspraken worden niet alleen gedaan door populistische partijen.
-
Lcsmet
- Forum-lid HC
Lcsmet
22 aug 2023 21:44
wasbeer2006 schreef: ↑22 aug 2023 21:06
Veel van ons redeneren net als Jesse Klaver uit zijn dure grachtenpand.
Ik heb tijdens mijn jeugd onze straat weten veranderen van overwegende wit naar een beetje kleur en op mijn twintig stonden bij het begin van de zomervakantie de volgeladen camionettes bumper aan bumper van het begin tot einde van de straat klaar voor de grote trek naar het thuisland aan de Bosporus.
Ik stem al van bij de eerste verkiezing in 1981 waar ik aan mocht/moest deelnemen niet op de tolerante pamperende partijen.
I know myself like no one else
Nothing to defend
-
bever
- Forum-lid
bever
22 aug 2023 21:48
wasbeer2006 schreef: ↑22 aug 2023 21:06
Fatsoenlijk is ook weer een lastige kwalificatie.
Wat nou als jij steeds naast een huis grijpt door immigratie, op een gegeven moment is de kans heel groot dat je "rasistisch" gaat denken.
Die lijn is veel dunner dan we denken. Ik snap ook dat die mensen daar niets aan kunnen doen, wij laten ze binnen.
Wat nou als je op het strand in Zandvoort als vrouw/meisje steeds wordt lastig gevallen.
Ben benieuwd hoe we gaan denken. Veel van ons redeneren net als Jesse Klaver uit zijn dure grachtenpand.
Jesse Klaver woont gewoon in een rijtjeshuis in Den Haag met zijn vrouw en kinderen. Ik kom ze heel vaak tegen, ook in `bepaalde wijken` van Den Haag waar ik werk
-
Robber77
- Forum-lid
Robber77
22 aug 2023 21:48
Lcsmet schreef: ↑22 aug 2023 18:09
Ach, daar heb je diegenen die zich net iets beter voelen dan de anderen, diegenen die het wel allemaal begrijpen.
Al wie niet stemt op de partijen die al jaren bewijzen dat hun remedies niet werken zijn ..................
De kiezers van de niet traditionele partijen hebben het dus niet begrepen.
En, heel kort door de bocht, de oorzaak ligt bij diegenen die er hard van overtuigd zijn dat zij het wel allemaal weten maar geen manier vinden om het aan de anderen goed uit te leggen.
En zo veralgemenen we er met zijn allen weer heel leuk op los.
Voila ben volledig akkoord met wat je schrijft.
Allle grootsteden in België zijn een ramp aan. het worden door politici die alleen denken voor hun eigen zak en hun ogen sluiten voor wat de laatste 2 jaar precies continu is.
En dan zwijg ik nog over de mega staatsschuld.