De grote wielren quiz!
- ophetkantje
- Forum-lid
Nee niet Steven Rooks GastheerG was warmer.
Ach, ik zeg ook maar wat
Laatste poging
Eddy Boumans wel winnaar witte trui maar kreeg geen trui!
Eddy Boumans wel winnaar witte trui maar kreeg geen trui!
- ophetkantje
- Forum-lid
GastheerG heeft het helemaal goed. In het jaar dat Eddy Bouwmans het jongerenklassement won (en 14e werd in de eindstand) was er geen trui aan dit klassement verbonden. In de meeste jaren was aan dit klassement de witte trui verbonden. Of wit een kleur is? Aan u de eer heer GastheerG
Toch nog even het antwoord op de eerder gestelde vraag. De club waarmee Eddy mee heeft gedaan aan het NCK in Dronten was Gosandekant uit Gemert. Ze deden het uiteindelijk nog zeer verdienstelijk.
Het jaar was 2002, de Peddelaars wonnen Gosandekant werd 41 in de A categorie waar 87 ploegen deelnamen.
Toch nog even het antwoord op de eerder gestelde vraag. De club waarmee Eddy mee heeft gedaan aan het NCK in Dronten was Gosandekant uit Gemert. Ze deden het uiteindelijk nog zeer verdienstelijk.
Het jaar was 2002, de Peddelaars wonnen Gosandekant werd 41 in de A categorie waar 87 ploegen deelnamen.
Ach, ik zeg ook maar wat
Leuke vraag toch. We moesten allemaal even diep in de beugel
De vraag waar won ik mijn eerste koers en waarom telde deze niet mee voor de competitie is zeker ook te lastig
Even een rapport afmaken daarna bedenk ik wat.
De vraag waar won ik mijn eerste koers en waarom telde deze niet mee voor de competitie is zeker ook te lastig
Even een rapport afmaken daarna bedenk ik wat.
Rodolfo Massi en Bjarne Riss bezitten allebei iets wat voor een bepaalde gemeenschappelijkheid zorgt.
Idd. Allebei een bijnaam die verwijst naar doping.c.zaballa schreef:Hebben de bijnamen daar iets mee te maken? De Apotheker / Monsieur 60 % ?
Overigens is er in de jaren 60 volgens mij ook een Italiaan geweest die ze de Apotheker noemde maar kan ik even niet meer opkomen.
c.zaballa haalde de eeuwige roem maar ook de gruwelijke verantwoording om ons op een nieuwe vraag te trakteren. Ik haal de popcorn vast
De Tour de France is al jaren de grootste wielerwedstrijd van het jaar. Toch besloten enkele grote namen uit de wielersport in 1948 niet van start te gaan.
Ik zoek de namen van 3 coureurs, met internationale allure, die in 1948 niet van start gingen. Om het wat gemakkelijker te maken: een Nederlander, een Italiaan en een Zwitser.
Om in aanmerking te komen voor de bonuspunten, dient ook de reden vermeld te worden.
Ik zoek de namen van 3 coureurs, met internationale allure, die in 1948 niet van start gingen. Om het wat gemakkelijker te maken: een Nederlander, een Italiaan en een Zwitser.
Om in aanmerking te komen voor de bonuspunten, dient ook de reden vermeld te worden.
Gazelle Team TVM \'99
Volgens mij was dat om meer redenen een heel heftige Tour. De Zwitser zal wel Kubler zijn die startgeld wilde hebben. Als z'n vrouw zwanger was bied ik alsnog m'n excuses aan
Italiaan had Coppi kunnen zijn maar die is wel gestart. Ga even knutselen aan een fietsje. Werkt wel inspirerend om in de grijze massa te zoeken
Italiaan had Coppi kunnen zijn maar die is wel gestart. Ga even knutselen aan een fietsje. Werkt wel inspirerend om in de grijze massa te zoeken
Ferdi Kübler deed niet mee omdat hij elders meer kon verdienen. Zo ook Theofiel Middelkamp en Gerrit Schulte. En Jean Goldschmidt en Bim Diederich waren geblesseerd.
Het zijn er meer dan drie ...
Het zijn er meer dan drie ...
Fiorenzo Magni wilde na winst in de Giro wellicht ook de Tour winnen maar de Italiaanse man vond dat ze de Il Terzo Uomo niet moesten sturen. Bartali won en dat was maar goed ook want anders was er in Italië een burgeroorlog uitgebroken!