Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cervélo

maus_1990
Forum-lid
Berichten: 1216
Lid geworden op: 26 aug 2006 16:23

maus_1990 24 apr 2008 14:26

Vandaag te horen gekregen dat me nieuwe Cervélo binnen is :) weer een Soloist, alleen dit maal met een 3T vork. Hopelijk houdt deze het veel langer uit dan mijn vorige! Zaterdag ga ik hem ophalen, en zondag alweer mee koersen :) Foto's zijn denk ik niet nodig, op de vork en pedalen na...
Afbeelding

rezne
Forum-lid
Berichten: 1907
Lid geworden op: 09 jul 2006 16:27

rezne 24 apr 2008 15:22

Goed nieuws maus. Is de kans nou echt zo groot dat je carbon frame sneuvelt tijdens wedstrijden, of heb jij gewoon pech gehad? Beschadigingen oké, maar 't frame doormidden is een ander verhaal natuurlijk.
Let the legs do the talking
CR1 Update
Update 2

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 24 apr 2008 16:25

In de meeste valpartijen valt de schade wel mee, maar als je frame een tik krijgt (hekje, stoeprand enz) dan scheurt een licht carbon frame gewoon.
Bij de elite zijn er in de criteriums nauwlijks valpartijen en als er al eens iemand gaat gaan er meestal niet zoveel mee tegen de grond. In alle lagere categoriën gaan ze er wat vaker bij op de grond liggen. Als 't regent vallen er ook altijd veel meer renners, maar dan kan je meestal weer opstaan zonder dat je wat hebt.
In waaierklassiekers heb je de grootste kans op enorme valpartijen, in de Ster van Zwolle bijv liggen er ieder jaar weer zoveel renners op 't asfalt en breken er een aantal botten. In het buitenland gaat 't er wat rustiger aan toe. Voorin zitten is dan ook wel belangrijk, maar iets verder naar achteren rijden is niet zo erg. Als 't breekt op een klim is dat nog wel dicht te rijden meestal.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

pjotr
Forum-lid
Berichten: 947
Lid geworden op: 19 aug 2005 21:54

pjotr 24 apr 2008 16:39

maus_1990 schreef:Vandaag te horen gekregen dat me nieuwe Cervélo binnen is :) weer een Soloist, alleen dit maal met een 3T vork. Hopelijk houdt deze het veel langer uit dan mijn vorige! Zaterdag ga ik hem ophalen, en zondag alweer mee koersen :) Foto's zijn denk ik niet nodig, op de vork en pedalen na...


Heb je nog korting gekregen? Of moet je de volle mep betalen?
Anti-Spacers!

kuiper
Forum-lid
Berichten: 2041
Lid geworden op: 13 nov 2005 15:17
Locatie: Wateringen
Contact

kuiper 24 apr 2008 16:40

Vrij lullig als je schoenplaatje breekt en vervolgens onderuit gaat en je frame scheurt Maus_1990 ;).
Iedergeval kan je gauw weer op een ander Cervélo frame rijden.

maus_1990
Forum-lid
Berichten: 1216
Lid geworden op: 26 aug 2006 16:23

maus_1990 25 apr 2008 12:34

Amclassic-fan schreef:In de meeste valpartijen valt de schade wel mee, maar als je frame een tik krijgt (hekje, stoeprand enz) dan scheurt een licht carbon frame gewoon.
Bij de elite zijn er in de criteriums nauwlijks valpartijen en als er al eens iemand gaat gaan er meestal niet zoveel mee tegen de grond. In alle lagere categoriën gaan ze er wat vaker bij op de grond liggen. Als 't regent vallen er ook altijd veel meer renners, maar dan kan je meestal weer opstaan zonder dat je wat hebt.
In waaierklassiekers heb je de grootste kans op enorme valpartijen, in de Ster van Zwolle bijv liggen er ieder jaar weer zoveel renners op 't asfalt en breken er een aantal botten. In het buitenland gaat 't er wat rustiger aan toe. Voorin zitten is dan ook wel belangrijk, maar iets verder naar achteren rijden is niet zo erg. Als 't breekt op een klim is dat nog wel dicht te rijden meestal.


klopt inderdaad, in Nederland wordt heel nerveus gekoerst! Daarom rij ik vaak ook in België, mooiere omlopen, en niet iedereen wilt daar vanaf de eerste kilometer bij de eerste 10 zitten. Dat heb ik in de loop der tijd ook wel afgeleerd om dat te doen. Ik zit wel bij de laatste 10 in de laatste km.

Daarnaast valt inderdaad de schade nagenoeg altijd wel mee. Ik ben vorig jaar in Bladel ook twee maal onderuit gegaan, daar was alleen me carbon zadel kapot en me shifter beschadigd. Daarnaast had ik een armband om die mij nu officieël ongeluk brengt! Vorig jaar ook al twee maal mee onderuit gegaan, en vorige week had ik die voor het eerst weer is aan, en ik viel gelijk. Dat ding ligt nu mooi thuis bij mij, en zal ik alleen nog maar dragen als ik geen koers heb!
pjotr schreef:
maus_1990 schreef:Vandaag te horen gekregen dat me nieuwe Cervélo binnen is :) weer een Soloist, alleen dit maal met een 3T vork. Hopelijk houdt deze het veel langer uit dan mijn vorige! Zaterdag ga ik hem ophalen, en zondag alweer mee koersen :) Foto's zijn denk ik niet nodig, op de vork en pedalen na...


Heb je nog korting gekregen? Of moet je de volle mep betalen?


Gelukkig was Profile Goossens zo medewerkend om te kijken wat ze voor me konden doen. Die hebben contact opgenomen met Cervélo en hebben in overleg met Cervélo een mooi prijsje kunnen maken! Mijn dikke complimenten ook naar Goossens, want die belde we zaterdag nog zaterdagavond een uur na sluitingstijd, toen werd er nog gewoon op genomen, en gelijk actie ondernomen naar de vertegenwoordiger van Cervélo toe!
Afbeelding

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27878
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 25 apr 2008 13:10

Goed nieuws Maus. Maar onder het mom van "een ezel stoot zich in het algemeen, niet 2x aan dezelfde steen", zou je niet een goedkoop wedstrijdfietsje voor erbij opbouwen?

Natuurlijk snap ik dat de patsfactor van zo'n Cervelo schitterend is, maar als je 'm straks nog eens breekt, wat dan?

maus_1990
Forum-lid
Berichten: 1216
Lid geworden op: 26 aug 2006 16:23

maus_1990 25 apr 2008 13:38

havana schreef:Goed nieuws Maus. Maar onder het mom van "een ezel stoot zich in het algemeen, niet 2x aan dezelfde steen", zou je niet een goedkoop wedstrijdfietsje voor erbij opbouwen?

Natuurlijk snap ik dat de patsfactor van zo'n Cervelo schitterend is, maar als je 'm straks nog eens breekt, wat dan?


Ik ga mijn nieuwe Cervélo niet weer breken!!! naja en als het wel zo is, denk ik dat ik weer op me oude Look ga, die staat nu ook kant en klaar om erop te springen.
Afbeelding

dolphinman
Forum-lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 19 okt 2007 12:43

dolphinman 25 apr 2008 14:48

Had je niet beter zoals havana zei een soloist team voor de wedstrijden kunnen nemen.
Dan had je er voor dat geld in inmiddels 4 klaar staan.

Maar goed het is te hopen dat het nu lang goed gaat. Ben je al op andere pedalen over ?
speedplay schijnt populair te zijn onder cervélo rijders ...

Wat vind je het grootste verschil tussen je look en de Cervélo eigenlijk ?

succes..
Ride like it\'s your last day

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27878
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 25 apr 2008 16:03

Een Cervelo Team vind ik ook nog veel te duur voor wedstrijden. Ik zou persoonlijk de SLC houden voor training (toch de meeste kilometers) en toertochten (mocht je die rijden). en voor wedstrijden een goedkoop alu frame (Red Bull overjarig ofzo) met Centaur o.i.d. gebruiken.

intersantos
Forum-lid
Berichten: 1313
Lid geworden op: 12 mei 2005 21:24

intersantos 25 apr 2008 17:14

havana schreef:Een Cervelo Team vind ik ook nog veel te duur voor wedstrijden. Ik zou persoonlijk de SLC houden voor training (toch de meeste kilometers) en toertochten (mocht je die rijden). en voor wedstrijden een goedkoop alu frame (Red Bull overjarig ofzo) met Centaur o.i.d. gebruiken.


De Team vind je al voor €900. Denk dat je dat voor een (goed) wedstrijdframe al gauw kwijt bent.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27878
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 25 apr 2008 17:18

Denk het niet, zo'n Soloist is echt niet beter dan een overjarig Red Bull of Canyon frame hoor. Zelfs een Bianchi 1885 zou een prima wedstrijdfiets kunnen zijn.

Plaats reactie