Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Carbon clinchers uit China vragen

Orlok
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Orlok 05 jun 2020 18:57

Een naaf stelt eigenlijk niets voor, t'is een stuk aluminium met doorheen een holle as die in (industrie)lagers draait. De kwaliteit daarvan wordt bepaald door de gebruikte lagers, de afdichting, de stevigheid van de flensen, het type/materiaal van de hub en of de lagers/hub makkelijk zijn te vervangen. De prijs verschillen zijn soms enorm terwijl het kwaliteit verschil misschien marginaal is.!
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Claris_Kees
Forum-lid

Claris_Kees 05 jun 2020 20:28

Zelf vind ik ook het verschil in kwaliteit van de body wel belangrijk. Bij sommige wielen slijt de cassette er erg snel in.

Kan iemand wat nuttigs zeggen over kwaliteitsverschillen in het vrijloop-systeem? Het kan aan mij liggen, maar voor mijn gevoel wordt de vertanding van de ratel tegenwoordig steeds meer benadrukt. Maakt dit nou zo'n groot verschil?

Gravelist
Forum-lid

Gravelist 06 jun 2020 08:18

Claris_Kees schreef: 05 jun 2020 20:28 Zelf vind ik ook het verschil in kwaliteit van de body wel belangrijk. Bij sommige wielen slijt de cassette er erg snel in.

Kan iemand wat nuttigs zeggen over kwaliteitsverschillen in het vrijloop-systeem? Het kan aan mij liggen, maar voor mijn gevoel wordt de vertanding van de ratel tegenwoordig steeds meer benadrukt. Maakt dit nou zo'n groot verschil?
De vertanding speelt bij wegfietsen veel minder mee dan bij mtb’s. Tenzij je extreem klein verzet rijd.
Hier een leuk stukje: https://novemberbicycles.com/blogs/blog ... gaged-hubs

hayes

hayes 06 jun 2020 08:35

CSC wielen met R13 naven. Na anderhalf jaar en 10.000+ km nog weinig problemen.
De spaken trilden los en de Fm heeft dat gefikst met 1 druppeltje loctite per spaak. Sindsdien helemaal probleemloos rijden. Setje kostte net geen 300 euro + verzendkosten.
Niet de allerlichtste wielen, maar dat hoefde voor mij ook niet.

nielsharten
Forum-lid

nielsharten 07 jun 2020 11:20

nielsharten schreef: 05 jun 2020 15:15 Op het moment overweeg ik de volgende wielset aan te schaffen: https://www.aliexpress.com/item/32776764756.html en dan specifiek de 50x25 clincher met R13 hub.

Iemand hier ervaring mee en/of een mening of het een miskoop of goede deal is voor zo'n 300 euro?
Ik heb de wielen uiteindelijk gekocht, voor 303 euro incl. verzending (mogelijk komen er nog invoerkosten bij). Ben heel benieuwd maar denk dat het in elk geval een verbetering gaat zijn ten opzichte van mijn huidige Shimano WH-RS10. Nu een paar weekjes afwachten...

Aesch
Forum-lid

Aesch 09 jun 2020 19:20

Iemand hier al van gehoord / ervaring mee?

https://carbonbikewheels.com.au/eu

Schier oneindig positief ontvangen/positieve reviews en niks negatiefs over te vinden ook (tot nu toe).

Weliswaar uit Australië, maar naven uit Duitsland en velgen uit far east (wel Europese verdelers).

nielsharten
Forum-lid

nielsharten 10 jun 2020 10:42

nielsharten schreef: 07 jun 2020 11:20 Ik heb de wielen uiteindelijk gekocht, voor 303 euro incl. verzending (mogelijk komen er nog invoerkosten bij). Ben heel benieuwd maar denk dat het in elk geval een verbetering gaat zijn ten opzichte van mijn huidige Shimano WH-RS10. Nu een paar weekjes afwachten...
Ik heb nu bericht van de verkoper met de vraag of ik de wielen wil laten verzenden via DPD voor $60 extra. Het schijnt invoerkosten te schelen en eerder aan te komen dan standaard Aliexpress shipping. Is dat het (financieel) waard?

Orlok
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Orlok 10 jun 2020 11:31

nielsharten schreef: 10 jun 2020 10:42
nielsharten schreef: 07 jun 2020 11:20 Ik heb de wielen uiteindelijk gekocht, voor 303 euro incl. verzending (mogelijk komen er nog invoerkosten bij). Ben heel benieuwd maar denk dat het in elk geval een verbetering gaat zijn ten opzichte van mijn huidige Shimano WH-RS10. Nu een paar weekjes afwachten...
Ik heb nu bericht van de verkoper met de vraag of ik de wielen wil laten verzenden via DPD voor $60 extra. Het schijnt invoerkosten te schelen en eerder aan te komen dan standaard Aliexpress shipping. Is dat het (financieel) waard?
Tja, goede vraag. Het is eigenlijk de landelijke importheffingen omzeilen door een standaard bedrag aan import te (laten) betalen. M.i. zal daar op een gegeven moment een einde aan komen maar tot die tijd zou je kunnen overwegen of het de moeite waard is door vooraf de te betalen import over de totale prijs incl. verzending (4,5% + 21% btw + 17,50 inclaringskosten) te berekenen zonder de eventuele anti-dumpheffing. ;)
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Philippos
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar Philippos 10 jun 2020 11:41

Met DPD zul je ook invoerrechten moeten betalen (mogelijk, hoeft niet, misschien heb je mazzel), alleen zal het sneller hierheen komen. Of dat 60$ waard is, dat kan alleen jij bepalen.

Spykerracing90
Forum-lid

Spykerracing90 10 jun 2020 12:47

Orlok schreef: 10 jun 2020 11:31
nielsharten schreef: 10 jun 2020 10:42 Ik heb nu bericht van de verkoper met de vraag of ik de wielen wil laten verzenden via DPD voor $60 extra. Het schijnt invoerkosten te schelen en eerder aan te komen dan standaard Aliexpress shipping. Is dat het (financieel) waard?
Het is eigenlijk de landelijke importheffingen omzeilen door een standaard bedrag aan import te (laten) betalen.
DPD is gewoon een andere vervoerder. Je hebt nog steeds kans op moeten betalen van btw en invoerrechten. Wellicht dat verzending wat sneller gaat.

Dat wat Orlok bedoelt is XDB. Daarbij betaal je vooraf een heffing (vaak ca. 100 dollar), en wordt het via een 'tussenadres' in Europa verstuurd. Door deze constructie wordt je pakket in Nederland gezien als verzonden vanuit een Europees land, en betaal je geen btw en invoerrechten.

JKBiker
Forum-lid

JKBiker 10 jun 2020 13:10

nielsharten schreef: 10 jun 2020 10:42 Ik heb nu bericht van de verkoper met de vraag of ik de wielen wil laten verzenden via DPD voor $60 extra. Het schijnt invoerkosten te schelen en eerder aan te komen dan standaard Aliexpress shipping. Is dat het (financieel) waard?
Ik heb begin mei ook een wielset besteld, met daarbij XDB/DPD shipping. Van de snellere levertijd weet ik niet of dit nog uitmaakt. Mijn tracking zegt alleen nog 'order information has been transmitted to DPD'. Door corona kan het wel eens een tijdje duren gok ik.

nielsharten
Forum-lid

nielsharten 10 jun 2020 15:09

Oke, qua verzendtijd kan het misschien wat schelen maar is een onzekere factor en doe je weinig aan. Wat betreft de invoerkosten, ze noemen het wel DPD XDB shipping: https://www.aliexpress.com/item/4000982765684.html, en ze lijken wel overtuigd te zijn dat je dan geen invoerkosten hoeft te betalen. Wat vooral nog een onduidelijke factor is van welke waarde de douane uitgaat als ik het via standaard shipping laat verzenden. Als dit 300 euro is, en er dan 97 euro bijkomt (4,5% + 21% btw + 17,50 inklaringskosten) is XDB shipping wel de moeite waard. Maar als er ook een kans is dat de douane uitgaat van 100 euro (heb ik eerder in dit topic volgens mij langs zien komen) kan ik de gok misschien nog wel wagen.

Plaats reactie