Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Het grote OAKLEY topic

tiest
Forum-lid HC

tiest 16 feb 2010 22:45

Ik zou een setje nieuwe vented lensen kopen. Dremelen in die lensen lijkt me sowieso niet heel handig.

japiecarbon
Forum-lid HC

japiecarbon 16 feb 2010 22:50

Nee dremel leek me ook niet handig. Maar met non vented kan ik niet echt rijden. Slaan conctant aan. Zou een brillenzaak het wel kunnen?

masterb
Forum-lid

masterb 16 feb 2010 22:52

Nee, het enigste wat zijn kunnen en heel graag willen doen is jou voorzien van een nieuw setje lenzen. De Jawbone lenzen zijn wel voor een prikkie te krijgen dus ik zal daar ook niet zo moeilijk over doen.

japiecarbon
Forum-lid HC

japiecarbon 16 feb 2010 22:57

Ik heb de positive red polarized, en die zijn niet in vented te krijgen.

Ik heb die zwarte met rode icons, welke lens zou daar dan mooi bij passen?

mattbeone
Forum-lid

mattbeone 16 feb 2010 23:34

japie carbon schreef:Ik heb de positive red polarized, en die zijn niet in vented te krijgen.

Ik heb die zwarte met rode icons, welke lens zou daar dan mooi bij passen?

Gewoon een Black Irridum? staat wel strak altijd vindt ik

tiest
Forum-lid HC

tiest 16 feb 2010 23:36

Als je even een laagje dreft op je lensen smeert en het vervolgens met heet water er weer af spoelt is de kans heel groot dat je geen last meer hebt van het aanslaan. Doe het al jaren zo!.
Harder fietsen helpt ook:D

danny1407
Forum-lid

danny1407 17 feb 2010 10:14

Als Tiest z'n optie niet voldoende werkt bij jou, misschien eens clearshield proberen?

Geen rainex ofzo, dat beslaat volgens mij juist meer.

Clearshield is voor de sanitair industrie ontwikkeld, met als hoofddoel het voorkomen van beslaan van douchewanden en spiegels.
Volgens mij gewoon bij de bouwmarkt.
FacebookS3RSSite

soilworker
Forum-lid

soilworker 17 feb 2010 12:51

Ik ga geloof ik om. Ik ben toe aan een nieuwe bril en het moest maar eens een Oakley worden. Als ik alle 'goedkope' brilletjes optel had ik al een Oakley kunnen hebben...

Maar goed, heb al wat rondgekeken en vanwege een niet al te groot hoofd denk ik aan een Radar straight stem. Ik heb een tijdje terug een normale Radar gepast en die valt toch wat te breed uit.
De vraag zal allicht al eerder gesteld zijn, vergeef mij ik ben een leek op Oakley gebied, maar ik stel hem dan nog maar eens: welke lens is hier in Nederland meest geschikt?
En waar kan ik online goed shoppen naar deze bril buiten de shop van Oakley zelf?

kxlight
Forum-lid HC

kxlight 17 feb 2010 13:10

Soilworker schreef:De vraag zal allicht al eerder gesteld zijn, vergeef mij ik ben een leek op Oakley gebied, maar ik stel hem dan nog maar eens: welke lens is hier in Nederland meest geschikt?

Is wel een heel algemene vraag. Vraag is of je de lens in het bos of op de weg gaat gebruiken. En of je alle seizoenen de bril op hebt, of alleen in bv voorjaar/zomer. Of juist alleen met slecht weer.
Dacht dat de G30 behoorlijk allround is. Je kunt ook opteren voor transition-lenzen (heet dat zo?). Die verkleuren/passen zich aan afhankelijk van licht intensiteit.

soilworker
Forum-lid

soilworker 17 feb 2010 13:17

Ik ga hem op de weg gebruiken. En tijdens het wedstrijdseizoen, dus voorjaar zomer najaar. Nu heb ik ook altijd een clear lens gebruikt bij donker en slecht weer en wil dan een lens erbij voor licht/zonnig weer.

kxlight
Forum-lid HC

kxlight 17 feb 2010 13:25

Soilworker schreef:Ik ga hem op de weg gebruiken. En tijdens het wedstrijdseizoen, dus voorjaar zomer najaar. Nu heb ik ook altijd een clear lens gebruikt bij donker en slecht weer en wil dan een lens erbij voor licht/zonnig weer.

Ah, als je al een clear hebt, dan kun je voor zonnig weer een iridium lens nemen. Zelf gebruik ik ook een clear lens voor in het bos en voor bewolkt/regenachtig weer op weg. En daarnaast een fire of black iridium voor half-bewolkt / zonnig weer. Bevalt prima. Daarbij heeft de fire ir. mijn persoonlijke voorkeur in NL en black ir. in de bergen (veelal feller licht).

soilworker
Forum-lid

soilworker 17 feb 2010 13:29

Nou ik heb nog helemaal niets, ik wil alles nog gaan aanschaffen maar ik gebruikte in de andere brillen die ik gehad heb altijd de clear lens als de omstandigheden ernaar waren.

Heb je ook een goede shop waar ik terecht kan?

Plaats reactie