Tubeless
Continental banden zijn officieel niet geschikt voor de hookless rims ( Zipp 303 Firecrest ). Cobrelli rijdt met Vision wielen ipv Zipp. Movistar daarentegen met Conti en Zipp - druksensor is trouwens van Sram/Zipp.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
- thestudent
- Forum-lid HC
De nieuwe S TL versie is dus WEL officieel geschikt voor hookles.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
-
- Forum-lid HC
Niet geschikt is vaak gewoon niet getest!
Toch zou ik ook wel eens met die sensor willen rijden. Zeker op de MTB, die geeft namelijk ook advies over de ideale bandendruk. Ik ben benieuwd wat daar uitkomt.
Je zou met een oaar zo'n apparaatje moeten kopen dan is het maar een aar tientjes de man. (of vrouw)
Toch zou ik ook wel eens met die sensor willen rijden. Zeker op de MTB, die geeft namelijk ook advies over de ideale bandendruk. Ik ben benieuwd wat daar uitkomt.
Je zou met een oaar zo'n apparaatje moeten kopen dan is het maar een aar tientjes de man. (of vrouw)
Continental heeft het zichzelf niet gemakkelijk gemaakt met de naamgeving, maar het is dus GP 5000S TR (Tubeless Ready), de opvolger van de GP5000 (clincher) én de GP5000 TL (Tubeless). Maar de S TR is dus wel hookless compatibel, de oude TL niet.thestudent schreef: ↑05 okt 2021 17:56 De nieuwe S TL versie is dus WEL officieel geschikt voor hookles.
Overigens is de maximaal toegelaten bandendruk bij een hookless velg maar 4,9 bar en zijn er ook beperking op de binnenbreedte.
-
- Forum-lid HC
Dat is niet waar, de maximale druk hangt af van de bandbreedte en is vaak per merk ook nog verschillend.
Er zit een max aan maar die ligt zo rond de 6bar voor 25mm netto!
Wat zijn dan de beperkingen op de binnenbreedte. Je koopt een velg en die heeft een binnenbreedte, daar kan je verder niet in beperken. Ik heb ze in. 21, 22, 24.5 en 28mm.
Wat zijn dan de beperkingen op de binnenbreedte. Je koopt een velg en die heeft een binnenbreedte, daar kan je verder niet in beperken. Ik heb ze in. 21, 22, 24.5 en 28mm.
Vraagje;
Als pure leek betreffende tubeless, wat als het lek zo groot is dat het niet door de vloeistof gedicht kan worden.
Ik lees dat er vele een biba mee hebben als thuiskomertje.
Maar hoe zit het dan met de anti-lekvloeistof.
Geeft dat niet een 'zooitje' als je je biba wilt plaatsen?
En ik kan me voorstellen dat deze vloeistof ook dan nog even rondgeslingert wordt voordat je stilstaat.
Dan zit je fiets dus onder deze vloeistof, is dit makkelijk te verwijderen?
Als pure leek betreffende tubeless, wat als het lek zo groot is dat het niet door de vloeistof gedicht kan worden.
Ik lees dat er vele een biba mee hebben als thuiskomertje.
Maar hoe zit het dan met de anti-lekvloeistof.
Geeft dat niet een 'zooitje' als je je biba wilt plaatsen?
En ik kan me voorstellen dat deze vloeistof ook dan nog even rondgeslingert wordt voordat je stilstaat.
Dan zit je fiets dus onder deze vloeistof, is dit makkelijk te verwijderen?
Je kan kiezen voor een binnenband, maar een steeds grotere groep kiest voor een plug die vanaf de buitenkant erin wordt geduwd. Voordeel, band hoeft er niet af.
Voor de GP5000S TR klopt dat niet. 5bar is echt de max op hookless velgen:wasbeer2006 schreef: ↑06 okt 2021 08:44 Dat is niet waar, de maximale druk hangt af van de bandbreedte en is vaak per merk ook nog verschillend.
bron: https://www.bikeradar.com/news/continen ... 5000-s-tr/
De melk die overal op je fiets zit na een groot gat in de band gaat er redelijk makkelijk af als je warm water gebruikt (Stan's dan toch)
Is voor mij althans meer dan genoeg. 4,5 achter, 4 voor... (28 mm banden)