Titanium fietsen
Mooie fiets!! Die Dura-Ace velgen, heb je daar zelf de labels afgehaald, of heeft de fm dat gedaan? Wat is het voordeel van een carbon zadelpen en voorvork boven een titanium?
Veel fiets plezier, ik krijg mijn titanium Ultegra Di2 afgemonteerde fiets over een maandje, dus nog even wachten.
Veel fiets plezier, ik krijg mijn titanium Ultegra Di2 afgemonteerde fiets over een maandje, dus nog even wachten.
- vrderuiter
- Forum-lid
Haha, het concept is je bekend. Grappig, ik zat gisteren deze draad even terug te lezen en zag inderdaad ook jouw foto met de welbekende achtergrond. Inderdaad: foto maken, kwijlen, in de auto leggen en gaan!depoldertoerist schreef:Mooi! bekende achtergrond ook Ook snel een plaatje geschoten voordat je 'm in je auto hebt gezet.
Dank, Di2 schakelt toch wel heerlijk soepel, wat een ervaring.Bauke schreef:Mooie fiets!! Die Dura-Ace velgen, heb je daar zelf de labels afgehaald, of heeft de fm dat gedaan? Wat is het voordeel van een carbon zadelpen en voorvork boven een titanium?
Labels heeft FM eraf gehaald, daar waag ik me niet aan. Ik wil best thuis een gaatje boren en een schilderijtje ophangen, maar dit doe ik liever niet zelf.
Carbon voorvork: ik heb eigenlijk niet over iets anders nagedacht. Lijkt me toch comfortabel en het rijdt iig super. Looks doen ook veel goeds in dezen.
Carbon zadelpen: tsja, daar ben ik nog niet over uit. Ik weet eigenlijk niet of de 3T Ergonova Pro zadelpen van carbon is. Anyone? Maar een Ti zadelpen is ook wel strak, hoor alleen wel verhalen dat Ti op Ti gaat werken. Eerst even inlezen wie hoe wat waar en dan een mooie bijpassende (kleur!) zadelpen uitzoeken. Iemand die daarover iets zinnigs zeggen kan?
En Bauke: succes nog met wachten. Waar komt jouw fiets straks vandaan? En wat voor een heb je besteld?
Hier had net zo goed niets kunnen staan...
Ik heb een op maat gemaakte fiets bij Pilot Cycles besteld. (http://www.pilotcycles.com) Hier kon ik alles naar wens uitkiezen. Geometrie, maten, BB, balhoofdbuis, etc. Het word dus een fiets met Ultegra Di2 maar met interne batterij. Verder een titanium voorvork en zadelpen, en verder Dura-Ace C35 wielen. Vandaar dat ik me afvroeg of je de stikkers er zelf af kan halen.
- Le Grimpeur
- Forum-lid
Vaak hebben Ti frames een aluminium bus in de zitbuis. Je kunt IMHO dan met 'normale' montagepasta werken. Gewoon even kijken of dat bij jouw frame ook het geval is...vrderuiter schreef:...Maar een Ti zadelpen is ook wel strak, hoor alleen wel verhalen dat Ti op Ti gaat werken. Eerst even inlezen wie hoe wat waar en dan een mooie bijpassende (kleur!) zadelpen uitzoeken...
60 x Ventoux
Graag zo ik op de hoogte blijven van het stuurgedrag van je titanium vork ik ben nl na een nare ervaring met een carbon vork wel geinteresseert in een titanium voorvork voor mijn Litespeed ArenbergBauke schreef:Ik heb een op maat gemaakte fiets bij Pilot Cycles besteld. (http://www.pilotcycles.com) Hier kon ik alles naar wens uitkiezen. Geometrie, maten, BB, balhoofdbuis, etc. Het word dus een fiets met Ultegra Di2 maar met interne batterij. Verder een titanium voorvork en zadelpen, en verder Dura-Ace C35 wielen. Vandaar dat ik me afvroeg of je de stikkers er zelf af kan halen.
-
- Forum-lid HC
Als gimmick kun je van titanium wel een voorvork maken maar tot op heden waren de exemplaren die ik mocht testen drie keer niets (en de rijkwaliteiten zeker minder dan die van een exemplaar uit carbon). De exemplaren die bij de russische titaniumframes werden geleverd (o.a. v. Tuyl) waren superslap en braken regelmatig, het exemplaar van Morati beter maar zwaar, onbetaalbaar en verre van strak.
Als vervanging van mijn huidige fiets ben ik mij aan het orienteren op een titanium fiets. Bij de lokale fietsenboer (pedaleur doetinchem) staan Van Nicholas fietsen en ben daar toch wel een beetje verliefd op geworden!
Heb alleen het idee dat er op dit moment nagenoeg niks tot helemaal niks met de prijs valt te doen weet hier iemand of er straks met de modelwisselingen voor 2014 nog wat valt te verwachten bij het merk Van Nicholas?
Heb alleen het idee dat er op dit moment nagenoeg niks tot helemaal niks met de prijs valt te doen weet hier iemand of er straks met de modelwisselingen voor 2014 nog wat valt te verwachten bij het merk Van Nicholas?
je kunt altijd op de website zien, voor de aanbiedingen.
Ik weet wel niet of je dit via je dealer kunt regelen of dat dit alleen rechstreeks via Van Nicholas gaat.
http://www.vannicholas.com/Clearance.aspx
Ik weet wel niet of je dit via je dealer kunt regelen of dat dit alleen rechstreeks via Van Nicholas gaat.
http://www.vannicholas.com/Clearance.aspx
-
- Forum-lid
Bauke als je je titanium pilot race fiets binnen hebt kun je dan een foto plaatsen op het titanium forum.
En ben benieuwd naar het gedrag van je titanium voorvork of dit in snelle afdalingen niet te slap zal zijn.
En ben benieuwd naar het gedrag van je titanium voorvork of dit in snelle afdalingen niet te slap zal zijn.