Carbon clinchers uit China vragen
Je zal de verkoper moeten vragen of hij de body voor je vervangt voor een xdr, de meeste fabrikanten (zoals Novatec) hebben vervangende bodies gemaakt voor hun naven.
Ik snap de punt van Keezx wel maar als je eenmaal Sram 12 speed hebt ingekocht zul je wel moeten.
Ik snap de punt van Keezx wel maar als je eenmaal Sram 12 speed hebt ingekocht zul je wel moeten.
Was net nieuwe banden aan het monteren toen ik dit opmerkte bij m'n achtervelg:
Vorig weekend in de streek rond Namen en in de ardennen veel slechte wegen en kasseistroken voor de wielen geschoven gehad. Dus ik vermoed ergens een steen ofzo geraakt.
Wielen zijn van bij Dforce, dus zal daar ook eens informeren, maar ook graag jullie mening eens gehoord:
zou ik hiermee (veilig) kunnen blijven rijden? Is in feite net boven de remrand, maar toch, speel liever op safe dan op sorry.
thx
Vorig weekend in de streek rond Namen en in de ardennen veel slechte wegen en kasseistroken voor de wielen geschoven gehad. Dus ik vermoed ergens een steen ofzo geraakt.
Wielen zijn van bij Dforce, dus zal daar ook eens informeren, maar ook graag jullie mening eens gehoord:
zou ik hiermee (veilig) kunnen blijven rijden? Is in feite net boven de remrand, maar toch, speel liever op safe dan op sorry.
thx
@Swannie , gebruik schade, kan voorkomen dus garantie zal er niet te claimen zijn. Ik zou met een 2 componenten epoxy en een penceel alles netjes dichten om te voorkomen dat er carbolvezels los komen.
( althans zo heb ik het op de onderstaande set gedaan. )
Ik heb eens een set nieuwe Reynolds wielen gekocht van iemand. Die had een fiets incl. wielen een week ervoor gekocht en had de wielen niet nodig. Verkocht de wielen zonder banden, maar had helaas wel een bandenlichter ( waarschijnlijk metaal ) nodig die de velg nagenoeg dezelfde beschadiging gaf als wat ik nu bij jou zie.
( althans zo heb ik het op de onderstaande set gedaan. )
Ik heb eens een set nieuwe Reynolds wielen gekocht van iemand. Die had een fiets incl. wielen een week ervoor gekocht en had de wielen niet nodig. Verkocht de wielen zonder banden, maar had helaas wel een bandenlichter ( waarschijnlijk metaal ) nodig die de velg nagenoeg dezelfde beschadiging gaf als wat ik nu bij jou zie.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
Ik heb 2 setjes van farsports aangekregen.
Moeten deze na een inrijperiode terug even bijgespannen worden?ze lopen niet meer zo mooi recht nu.
Moeten deze na een inrijperiode terug even bijgespannen worden?ze lopen niet meer zo mooi recht nu.
Als ze niet meer recht lopen zou ik ze bijspannen ja maar mijn ervaring bij Farsport is meestal niet dat dat nodig is.
Dat er bij anderen nog recht loopt heb je nu niets aan. Hoort niet. Pech gehad. Laat ze bij een LBS of liefst een wielbouwer nalopen (alles dus, niet alleen de spaken op de plek waar het wiel niet recht is).
Bij een lokale wielbouwer zit deze service inbegrepen (omdat het niet hoort). Bij China wielen is dit eigen risico.
Bij een lokale wielbouwer zit deze service inbegrepen (omdat het niet hoort). Bij China wielen is dit eigen risico.
Geïnspireerd door de foto zo'n 20 pagina's terug toch ook maar een setje besteld bij CSC. Ze hebben nu 50x25 R13 ook op voorraad in Spanje, dus de wielen waren er snel en zonder importkosten gedoe.
Wielen zien er top uit, nu even afwachten hoe ze zich houden.
Wielen zien er top uit, nu even afwachten hoe ze zich houden.
Waar bestel je deze dan in Spanje? Gewoon volgens hun eigen site?demmac schreef: ↑19 aug 2020 21:02 Geïnspireerd door de foto zo'n 20 pagina's terug toch ook maar een setje besteld bij CSC. Ze hebben nu 50x25 R13 ook op voorraad in Spanje, dus de wielen waren er snel en zonder importkosten gedoe.
Wielen zien er top uit, nu even afwachten hoe ze zich houden.
IMG_8184 (1).jpg