Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het dopingtopic 2.0

fizik
Forum-lid
Berichten: 2262
Lid geworden op: 20 feb 2008 21:16
Locatie: Staphorst

fizik 01 aug 2011 21:42

Is dat een bekentenis of een lokkertje om het nieuwe blad te kopen? Ik vind verder nergens iets hierover terug.

evrieselaar
Forum-lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 09 jan 2011 14:47

evrieselaar 02 aug 2011 09:33

Hij ontkent het ook alweer, en dreigt met stappen

otje2
Forum-lid
Berichten: 397
Lid geworden op: 07 jul 2009 17:24

otje2 02 aug 2011 09:53

Raar verhaal van Nusport.............geluidsdrager een 'diskette'? volgens mij zijn die recorders al 20 jaar niet meer in productie. Iedereen die een recorder gebruikt heeft of een digitale of eentje met tape. Ik zet mijn vraagtekens bij dit verhaal.

Mr_T
Forum-lid
Berichten: 1435
Lid geworden op: 29 aug 2008 14:26

Mr_T 02 aug 2011 10:29

Het gaat om een minidiscrecorder. Daar worden nog steeds nieuwe modellen van uitgebracht, kun je zo kopen en dat ding dat je er in stopt heet een diskette. Ik zie niet in wat daar zo raar aan is.

btw, lees dat Horner een bloedprop heeft, daar heb ik bij wielrenners altijd zo mijn gedachten bij

dario
Forum-lid
Berichten: 3864
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 02 aug 2011 10:29

zorroi schreef:Nee, je gaat er niet betere schijn bewegingen van krijgen maar wel:

Opbouw van de spieren
Versterking van de botten
Instandhouding en versterking van de hartfunctie
Afname van de hoeveelheid vet
Regulering van de hoeveelheid vocht in het lichaam

Oftwel doping hetgeen pertinent door de FIFA niet geaccepteerd moeten worden. Messi was te klein. Vette pech. Zo werkt topsport. Zonder dat Messi een genadigde voetballer zou zijn en dus een gewoon burger heb ik er geen problemen mee dat hij groeihormoon toegediend kreeg maar in geval Messi is het pure doping en zou hij dus niet meer mogen voetballen.
Dus had Armstrong na zijn kankerbehandeling ook niet meer mogen fietsen.
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 02 aug 2011 11:14

cliors schreef:
dus volgens jouw mag iemand wel behandeld worden voor een afwijking /ziekte maar mag dan vervolgens geen topsport meer bedrijven?
Sja, je hebt anatomische varianten, afwijkingen en ziektes. Wat nou wat is, daar kun je lang over twisten.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

Mr_T
Forum-lid
Berichten: 1435
Lid geworden op: 29 aug 2008 14:26

Mr_T 02 aug 2011 17:45

cunego en ballan moeten 7 september voor de rechter verschijnen ivm onderzoen Mantova

hendrikjan
Forum-lid
Berichten: 1486
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:25

hendrikjan 02 aug 2011 18:29

het zou om minidisc kunnen gaan..
:winkthumb:

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 02 aug 2011 20:13

dario schreef:
zorroi schreef:Nee, je gaat er niet betere schijn bewegingen van krijgen maar wel:

Opbouw van de spieren
Versterking van de botten
Instandhouding en versterking van de hartfunctie
Afname van de hoeveelheid vet
Regulering van de hoeveelheid vocht in het lichaam

Oftwel doping hetgeen pertinent door de FIFA niet geaccepteerd moeten worden. Messi was te klein. Vette pech. Zo werkt topsport. Zonder dat Messi een genadigde voetballer zou zijn en dus een gewoon burger heb ik er geen problemen mee dat hij groeihormoon toegediend kreeg maar in geval Messi is het pure doping en zou hij dus niet meer mogen voetballen.
Dus had Armstrong na zijn kankerbehandeling ook niet meer mogen fietsen.
Nou, ik ben het wel gedeeltelijk met jou en cliors (Quote van 26 jul 2011 23:45: '
dus volgens jouw mag iemand wel behandeld worden voor een afwijking /ziekte maar mag dan vervolgens geen topsport meer bedrijven?') en wouterj (Quote 26 jul 2011 23:47: 'Ook topsporters hebben recht op medische zorg wanneer ze die nodig hebben.') eens echter. Besef wel dat je dan over een erg dun lijntje gaat lopen.
Renners mogen vedorie niet eens vocht/mineralen intraveneus toe laten dienen.

Als ik de artikelen over Messi zo lees dan was erg geen echt noodzakelijk medische indicatie. Afgezien van het feit dat hij nooit groter dan 1m40 zou worden. Mocht iemand keiharde feiten hebben die het tegendeel bewijzen en dat Messi, afgezien van klein gebleven te zijn nog grotere (fatale) gevolgen zou ondervinden op latere leeftijd dan hoor ik het graag. Vooralsnog blijf ik dus bij mijn standpunt dat Messi nooit als prof zou mogen voetballen. Doping hoeft niet per se samen te vallen met de actieve cariere alhoewel Messi al groeihormoon kreeg voordat hij op op zeer hoog niveau begon te voetballen. Gelukkig waren daar de filantropen van FC Barcelona ;)

Al met al kun je hier urenlang over van gedachten wisselen maar het grijze gebied blijft groot en zeer vaag/onduidelijk.
wouterj (26 jul 2011 23:47) zei : 'Mijns inziens minder erg dan het overgrote deel van de duursporters, die allemaal (inspannings-) astma hebben en aan de salbutamol zitten.' Twee problemen als je dit zegt:

1-Ik weet het percentage duursporters niet dat idd inspanningsastma hebben
2-Ik zie een 'pufje' toch wel op een iets ander niveau dan 42 maanden groeihormoon toedienen

Wellicht zou je die pufjes idd ook moeten verbieden, medisch attest of niet. De redenering dat zij (zonder pufje) anders nadeel hebben gaat niet op. Je bevoordeelt ze nu dan wel benadeel je degenen die de pufjes niet nodig hebben en dus ook niet mogen nemen.
Sport is niet 'eerlijk' en waar leg je de grens om die verschillen mogelijk te nivelleren? In het geval Messi maak je dus van een vlo een super vlo. Zonder zijn 30cm extra lengte en spiermassa etc. zou hij het ondanks zijn sublieme techniek/tactiek waarschijnlijk nooit zover hebben gebracht als nu het geval is. Is dat doping? In mijn optiek dus wel.

Zoals gezegd blijft alles een zeer groot en grijs gebied.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

whocares
Forum-lid
Berichten: 2889
Lid geworden op: 25 feb 2005 19:28

whocares 03 aug 2011 09:15

Cycling.it meldt :
DOPING
TRE "NON NEGATIVI" ALLA MARATONA DELLE DOLOMITI

2/8/2011 7:22:07 PM

Dopo lo «scandalo Maccanti» del 2010, ci sarebbero tre non negativi ai controlli antidoping (Ministero della Salute) della più celebre gran fondo europea. Tra loro una donna. A breve i nomi.

Incredibile ma vero. A dispetto dei controlli preventivi e annunciati sulla salute (decine gli atleti testati con prelievi di sangue alle cinque del mattino) e dei controlli sulle urine dei primi classificati e di alcuni atleti a sorteggio, ci sarebbero tre «non negativi» all'ultima Maratona delle Dolomiti. Dopo il «caso Maccanti» che sconvolse l'evento della 2010 (il vincitore era risultato positivo all'Epo un mese prima dela corsa e nessuno aveva avvertito gli organizzatori) un altra tegola si abbatte sulla più celebre gran fondo europea. La notizia arriva da ambienti del Ministero della Salute, che ha effettuato i controlli a Corvara lo scorso 10 luglio tramite gli ispettori medici della Commissione di Vigilanza Antidoping. I tre «non negativi» sarebbero due uomini e una donna. I nomi degli uomini non sono ancora stati resi noti, mentre la donna, già identificata, sarebbe un'atleta che ha occupato una delle primissime posizioni del tracciato lungo. A Corvara sono stati controllati i primi tre classificati del percoso lungo e di quello medio oltre ad altri sette uomini e una donna, quasi tutti nomi noti del fodismo nazionale: una F2, due M2, un M3, tre M4 e un M5.
vrij vertaald via een translator krijg je ???
THREE "not bad" MARATHON OF THE DOLOMITES

02/08/2011 7:22:07 PM

After the "scandal Maccanti" of 2010, there would be three non-negative doping control (Ministry of Health) of the most famous European large fund. Among them a woman. In the short names.

Incredible but true. In spite of health screening tests, and announced (with dozens of athletes tested blood samples at five in the morning) and controls on the urine of some athletes and winners in the draw, there would be three "non-negative" last of the Marathon Dolomites. After the "case Maccanti" which swept the event of 2010 (the winner had tested positive EPO dela race a month before and no one had warned the organizers) a tile hits the other more famous European large fund. The news comes from areas of the Ministry of Health, who conducted the checks in Corvara last July 10 by the inspectors of the Supervisory Committee Anti-Doping Agency doctors. The three "non-negative" would be two men and a woman. The names of the men have not yet been released, while the woman, already identified, would be an athlete who has occupied one of the first positions along the track. In Corvara have been checked the first three finishers in the ritch longer than the average and seven other men and a woman, almost all of the known names fodismo national one F2, two M2, a M3, M4 and M5 three.
DOPING
DRIE 'Niet slecht' MARATHON OP DOLOMITE

08/02/2011 7:22:07 PM

Na het "schandaal Maccanti" van 2010, zou er drie niet-negatief om doping controle (Ministerie van Volksgezondheid) van de meest beroemde Europese grote financieren. Onder hen een vrouw. In de korte namen.

Ongelooflijk maar waar. In weerwil van de gezondheid screening tests, en kondigde aan (met tientallen atleten getest bloedmonsters om vijf uur in de ochtend) en controles op de urine van sommige atleten en winnaars in de trekken, zouden er drie 'niet-negatief "laatste van de Marathon Dolomieten. Na de "case Maccanti", die de gebeurtenis van 2010 (de winnaar had positief getest EPO dela ras een maand voor en niemand had de organisatoren gewaarschuwd ) een tegel raakt de andere, meer bekende Europese grote fonds geveegd. Het nieuws komt uit gebieden van het ministerie van Volksgezondheid, die de controles in Corvara in juli vorig jaar 10 door de inspecteurs van het Comite van toezicht Anti-Doping Agentschap voor artsen. De drie "niet-negatief" zou zijn twee mannen en een vrouw. De namen van de mannen zijn nog niet vrijgegeven, terwijl de vrouw, reeds geïdentificeerde, zou een atleet die bezet een van de eerste posities langs de baan. In Corvara zijn gecontroleerd de eerste drie finishers in de ritch langer dan de gemiddelde en zeven andere mannen en een vrouw, bijna alle van de bekende namen fodismo nationaal een F2, twee M2, een M3, M4 en M5 drie.
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.

Gebruikersavatar
cliors
Forum-lid
Berichten: 659
Lid geworden op: 09 mar 2005 22:16

Gebruikersavatar cliors 03 aug 2011 13:58

@ zorro, denk dat we het nooit eens zullen worden, is niet erg ieder zijn mening uiteraard
Wel een paar opmerkingen:
-Messi heeft de behandeling gehad van 13-16 jaar om hem te laten groeien, sindsdien moet ook hij het zelf doen. Het zou een ander verhaal zijn als hij tot op de dag van vandaag het groeihormoon toegediend zou krijgen.
-In de verhalen die ik ken van dit geval (en die zijn al oud overigens) las ik vooral dat bepaalde mensen in twijfel
trekken of de behandeling medisch noodzakelijk is, maar vervolgens geen bewijs daarvoor kunnen leveren...
-Overigens door een groeihormonentekort, en dus niet een normale lengte halen, is er grote kans op bijkomende complicaties op latere leeftijd!
-Niet alleen renners, maar alle topsporters mogen geen vocht/mineralen intraveneus toe laten dienen! (en terecht vind ik, maar dat is mijn mening)
-Cervelo R2 2015
-Cervelo RS 2010

koelekiller
Forum-lid
Berichten: 99
Lid geworden op: 08 jun 2010 13:02

koelekiller 03 aug 2011 15:09

cliors schreef:@
-Niet alleen renners, maar alle topsporters mogen geen vocht/mineralen intraveneus toe laten dienen! (en terecht vind ik, maar dat is mijn mening)
Waarom niet gewoon toestaan ? ga je alle arbeiders en bedienden die vocht krijgen toegediend ook 2 jaar schorsen om niet te gaan werken ?

Plaats reactie