Het is ook geen baanframe maar een tijdritframe. Zijn dit soort achterpatten eigenlijk gebruikelijk voor een tijdritfiets. Hebben ze voordelen/nadelen? Het frame heeft trouwens een BB30.rikkert schreef:Gaaf. Maar gezien de achterpatten en het niet zien van een derailleuroogje: is het geen baanframe. Als tijdritframe zou ik m cool vinden.
Tijdritfietsen
Achterpatten worden idd gebruikt voor baanframes maar ook wel bij tijdritframes, dan kun je je wiel dichter op de zitbuis zetten. Maar nogmaals ik zie geen deraileuroogje achter. Dat lijkt me toch wel handig voor tijdritfiets. Vandaar mijn opmerking of het een baanframe is. Ik zie ook geen nok voor een voorderriailleur. Een voor een klemband lijkt me de zitbuis wat lastig van vorm. Dus ook dat doet mij vermoeden dat het een baanframe is. Andere forummers: of zie ik het verkeerd?
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.
Zijn tijdritfietsen geschikt om als "wegfiets" te gebruiken?
Ik vraag dit omdat ik een 2e hands Planet x stealth pro carbon, dura ace afgemonteerd, tijdritfiets van ca 5 jaar oud kan overkopen.
Mijn eigen "normale" fiets is na een crash total loss verklaard, dus dit zou wellicht een mooi alternatief kunnen zijn.
Ik rijd 8.000-10.000 km per jaar maar niet in wedstrijd verband en heb ook geen plannen daar toe.
Ik vraag dit omdat ik een 2e hands Planet x stealth pro carbon, dura ace afgemonteerd, tijdritfiets van ca 5 jaar oud kan overkopen.
Mijn eigen "normale" fiets is na een crash total loss verklaard, dus dit zou wellicht een mooi alternatief kunnen zijn.
Ik rijd 8.000-10.000 km per jaar maar niet in wedstrijd verband en heb ook geen plannen daar toe.
je kunt er een gewoon koersstuur op monteren.
hou er wel rekening mee dat je trapas +-2a3cm dichter tegen het asfalt komt, dus in de korte bochten stoppen met trappen !!
zo een frame is normaal gezien ook stijver , harder (minder comfort )
hou er wel rekening mee dat je trapas +-2a3cm dichter tegen het asfalt komt, dus in de korte bochten stoppen met trappen !!
zo een frame is normaal gezien ook stijver , harder (minder comfort )
Gilbertson Allure TI - Campa Ath. EPS
Kuota Kross - Shimano Ult. Di2
Kuota Kalibur TT -Campa Chorus
Kuota Kross - Shimano Ult. Di2
Kuota Kalibur TT -Campa Chorus
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Ik heb geen ervaring met tijdrijden, maar kan wel wat zeggen over wat ik zie en dat bevalt me wel! Erg mooi ding!fred12 schreef:Zal mijn winterprojectje ook even showen,
toen ik hem kocht.
en de tussenstand
Is alleen het frame onaangetast gebleven?
Het frame, voorwiel (met nieuwere stickers) en achterrem zijn nog origineel, het achterwiel komt uit de juiste periode en de rest is/ wordt vervangen door meer recentere onderdelen.pontius schreef:fred12 schreef:Zal mijn winterprojectje ook even showen,
toen ik hem kocht.
en de tussenstand
Ik heb geen ervaring met tijdrijden, maar kan wel wat zeggen over wat ik zie en dat bevalt me wel! Erg mooi ding!
Is alleen het frame onaangetast gebleven?