Tijdritfietsen
-
- Forum-lid
- Berichten: 1791
- Lid geworden op: 04 aug 2010 01:20
Die zipp fiets is master man!! TE cool
Gaaf! Ga je geen zadelpen zonder setback gebruiken? Wat is de zitbuishoek van dit frame?
Ja, ik denk het wel. Thomson Masterpiece lijkt me wel mooi. Een tijdritzadel zal er ook wel op komen. Verder zit ik te denken aan Sram Rival en voor het stuur aan 3t Aura of Mistral. Eigenlijk hoort er Campa record 10 speed op deze generatie Cannondales maar ik denk niet dat het Campa gaat worden. Zithoek is 77 gaden. Maat 60 met een 57 cm bovenbuis en 17 cm balhoofd. Beide 2 cm kleiner dan de normale racegeometrie maat 60.
Tips zijn verder welkom.
Tips zijn verder welkom.
Een vraag van een tijdritframe-newbie: Als ik de geometrie-tabel van een S5 (in maat 54) vergelijk met de maattabel van een P5, waar kom ik dan op uit?
Ik weet dat de houding op een TT anders als op een wegfiets, maar wordt de overeenkomstige maat dan toch ook 54 of kleiner?
Ik weet dat de houding op een TT anders als op een wegfiets, maar wordt de overeenkomstige maat dan toch ook 54 of kleiner?
S5 is een van de uitzonderingen om een wegfiets perfect om te bouwen tot TT-fiets. Dankzij de 2-standen zadelpen kun je, voor triatleten, een betere zit vinden. De lange balhoofdbuis zorgt ervoor dat je praktisch geen spacers nodig hebt voor je TT-stuur (wat bij veel atleten wel het geval is als ze een gewoon TT-frame gebruiken.)embee64 schreef:Een vraag van een tijdritframe-newbie: Als ik de geometrie-tabel van een S5 (in maat 54) vergelijk met de maattabel van een P5, waar kom ik dan op uit?
Ik weet dat de houding op een TT anders als op een wegfiets, maar wordt de overeenkomstige maat dan toch ook 54 of kleiner?
LET WEL, ik spreek hier nu niet voor gewone wielrenners maar specifiek naar triatleten toe.
-
- Forum-lid
- Berichten: 33
- Lid geworden op: 18 jun 2011 20:55
Ik ben ook een tijdritfiets aan het opbouwen, een Ridley Dean
Je kan het volgen op deze pagina:
http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php?f=2&t=52805" onclick="window.open(this.href);return false;
Je kan het volgen op deze pagina:
http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php?f=2&t=52805" onclick="window.open(this.href);return false;
Basso Astra 2012 Sram Red
Zheroquadro Carbon Sram Red
Ridley Dean Shimano Ultegra
http://www.thomasdemolder.webs.com
Zheroquadro Carbon Sram Red
Ridley Dean Shimano Ultegra
http://www.thomasdemolder.webs.com
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Dat ligt er aan wat je met de fiets wilt gaan doen. Triathlons of tijdritten (onder UCI regelement)?embee64 schreef:Ja, dat weet ik wel, maar mijn vraag is eigenlijk: Welke maat van de P5 moet ik hebben als ik maat 54 van de S5 gebruik?
Wordt dit dan ook 54? Of kleiner?
Wie kan mij weer wat wijzer maken?
Bij ons in het team zijn er verschillende atleten die wegfiets (S5 of R5) hebben en ook een P5 nemen als TT en allemaal nemen ze dezelfde maat voor P5 als voor hun wegfiets.embee64 schreef:Een vraag van een tijdritframe-newbie: Als ik de geometrie-tabel van een S5 (in maat 54) vergelijk met de maattabel van een P5, waar kom ik dan op uit?
Ik weet dat de houding op een TT anders als op een wegfiets, maar wordt de overeenkomstige maat dan toch ook 54 of kleiner?
Vorige jaren was dit anders en was hun P3/2/4 meestal een maat kleiner dan hun wegfiets. Dit omdat met de vorige geometrie ze meestal een grotere maat nodig hadden voor de wegfiets. Sinds Cervelo de geometrie veranderde (stack and reach principe) en de kopbuis in verhouding langer maakte is iedereen een maat kleiner gegaan (uitgenome diegenen die reeds op een 51 zaten), waardoor ze dezlfde maat gebruiken voor beide types.
Het ziet er naar uit dat Cube het tijdrijden ook behoorlijk serieus gaat nemen. Vond de 2013 tt-fietsen van Canyon al mooi, maar de Cube Aerium Super HPC 2013 tijdrit/ triathlonfietsen zien dr zeer fraai uit. Alleen zijn ze behoorlijk prijzig(4600,-/ 9000,-/11000,-).. Zouden ze hiermee kunnen concurreren met bijv Cervelo, en zou de fiets kwalitatief in de buurt komen?