Het Grote China Topic (frames + onderdelen)
Chique bak! Maar inderdaad, de shifters staan verre van normaal.
Ik weet dat ze lager staan wat je normaal ziet, maar ik vind het juist zo lekker rijden. Pak schifters alleen van de 'bovenkant' wanneer ik sta op de pedalen. Zittend benader ik ze van de zijkant, maar 99% van de tijd rijd ik in de beugels of met handen op het stuur.
insta #gravelgremmen
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
-
- Forum-lid
- Berichten: 1473
- Lid geworden op: 25 sep 2012 20:58
Puur persoonlijk inderdaad. Mooie bak!JoostG schreef:Ik weet dat ze lager staan wat je normaal ziet, maar ik vind het juist zo lekker rijden. Pak schifters alleen van de 'bovenkant' wanneer ik sta op de pedalen. Zittend benader ik ze van de zijkant, maar 99% van de tijd rijd ik in de beugels of met handen op het stuur.
Inderdaad, mooie combinatie van mat zwart met rode accenten, je moet er wel van houden. Maar wat een verval zeg, ik zou zeggen meer dan 15cm (2 lagen bakstenen + 3 lagen specie). Vwb de shifters, m.i. staan zij iets te laag, maar enfin kwestie van wat is prettig rijden. Als je ze omhoog zet komen de grepen misschien te ver uit de beugel te staan? Nogmaals mooie fiets en omdat je die zelf hebt gebouwd mag je gerust trots zijn.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Op de "mijn pakket" site van PostNL staat dat mijn R-002 frame (+ stuur + stuurpen + stuur + zadelpen + zadel + bidonhouders) vrijdag bezorgd worden.
Op die spullen, de wielen en het stuurlint na heb ik alles al in huis (denk ik).
Hoewel ik mijn huidige alu fiets wel eens helemaal uit en weer elkaar heb geknutseld wil ik me niet heel erg ervaren noemen. Ik wil deze fiets zelf gaan bouwen. Met alle info die beschikbaar gaat dat vast lukken. Met carbon heb im echter 0,0 ervaring. Vandaar enkele vragen mbt de montage:
Niet draaiende onderdelel zoals zadelpen, stuurpen en stuur wil ik gaan vastzetten met tacx carbonpasta. Maar wat te doen met het balhoofd? Normaal vet ik dat goed in, maar ik lees dat vet kwetsbaar is voor carbon.
En wat moet ik met schroefjes (zoals bijvoorbeeld die van de bidonhouder) gebruiken? Meestal doe ik daar een klein likje Shimano antiseize aan.
Daarnaast ben ik ook niet zo bekend met momenten. Op mijn alu fiets heb ik altijd alles op gevoel vast geschroefd zonder problemen.
Hoe weet ik welke momenten ik kan aanhouden bij stuurpen, zadelpen en andere schroefverbindingen? Ik begrijp van anderen dat Zhongwei geen handleidingen meelevert met deze info.
Als jullie antwoorden en tips hebben hoor ik het graag. Bedankt alvast.
Op die spullen, de wielen en het stuurlint na heb ik alles al in huis (denk ik).
Hoewel ik mijn huidige alu fiets wel eens helemaal uit en weer elkaar heb geknutseld wil ik me niet heel erg ervaren noemen. Ik wil deze fiets zelf gaan bouwen. Met alle info die beschikbaar gaat dat vast lukken. Met carbon heb im echter 0,0 ervaring. Vandaar enkele vragen mbt de montage:
Niet draaiende onderdelel zoals zadelpen, stuurpen en stuur wil ik gaan vastzetten met tacx carbonpasta. Maar wat te doen met het balhoofd? Normaal vet ik dat goed in, maar ik lees dat vet kwetsbaar is voor carbon.
En wat moet ik met schroefjes (zoals bijvoorbeeld die van de bidonhouder) gebruiken? Meestal doe ik daar een klein likje Shimano antiseize aan.
Daarnaast ben ik ook niet zo bekend met momenten. Op mijn alu fiets heb ik altijd alles op gevoel vast geschroefd zonder problemen.
Hoe weet ik welke momenten ik kan aanhouden bij stuurpen, zadelpen en andere schroefverbindingen? Ik begrijp van anderen dat Zhongwei geen handleidingen meelevert met deze info.
Als jullie antwoorden en tips hebben hoor ik het graag. Bedankt alvast.
Ik heb 3 dingen gebruikt: campa vet voor bewegende delen en delen die ik wil beschermen tegen corrosie (onder andere lagers van balhoofd), tacx carbonpasta voor zadelpen en loctite voor schroefde die niet mogen lostrillen (bijvoorbeeld derailleurhanger). Ik heb een momentsleutel, maar ook veel zaken op gevoel aangedraaid en gezond verstand gebruikt. Na mijn eerste rondje heb ik achteraf de crank nog wat vaster gezet en heb ik de schroefjes van het stuur wat strakker gezet. De rest zit er na 1700km nog vast op.
Veel plezier met het opbouwen. Ik krijg meteen ook weer zin in een nieuw project.
Veel plezier met het opbouwen. Ik krijg meteen ook weer zin in een nieuw project.
insta #gravelgremmen
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
- Wolfhound32
- Forum-lid
- Berichten: 1861
- Lid geworden op: 13 nov 2013 07:06
- Locatie: Dronten
Ik weet niet hoe het anderen vergaat, maar ik heb wel interesse in een fotoverslagje van het bouwen FranX78.
__________________
Jarig zijn is gezond! Onderzoek heeft aangetoond dat mensen die vaker jarig zijn, langer leven.
Jarig zijn is gezond! Onderzoek heeft aangetoond dat mensen die vaker jarig zijn, langer leven.
Hierbij een link naar een pdf van Pinarello waar o.a. ook de aanhaalmomenten in zijn opgenomen.FranX78 schreef:......Daarnaast ben ik ook niet zo bekend met momenten. Op mijn alu fiets heb ik altijd alles op gevoel vast geschroefd zonder problemen.
Hoe weet ik welke momenten ik kan aanhouden bij stuurpen, zadelpen en andere schroefverbindingen? .......
http://www.ciclipinarello.com/else/gara ... NDSweb.pdf
Veel succes en zie er naar uit wat het is geworden, dus hou ons op de hoogte.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Wolfhound32 schreef:Ik weet niet hoe het anderen vergaat, maar ik heb wel interesse in een fotoverslagje van het bouwen FranX78.
Ga ik zeker doenOrlok schreef: Veel succes en zie er naar uit wat het is geworden, dus hou ons op de hoogte.
Bedankt voor jullie reacties en interesse
-
- Forum-lid
- Berichten: 43
- Lid geworden op: 21 feb 2014 18:24
Ook ik heb koudwatervrees om rechtstreeks uit China te bestellen.
Wat is betrouwbaar, wat niet ? Nattevinger of zijn er toch enkele richtlijnen.
Ik moet toegeven dat een overkoepelende webstek zoals aliexpress 'goesting' geeft om het toch te riskeren ... (wat is de waarde van de costumerswaarderingen der verschillende leveranciers ???).
Concreet: ik heb een zwak voor Cipollini bikes, maar 5000 euro voor een frame, waarbij je waarschijnlijk een 2000 euro meer betaalt voor de naam tov vergelijkbare kwaliteit is erover.
Op voormelde webstek kan je een keuze maken tussen carbonkwaliteiten: T1000, T800 ...
Wat dan voor mij weer bewijst dat de fietsen geen echte' zijn.
Vraag: hoe vergelijken de replicas zich met de echte merkfietsen ? Zijn het dezelfde en nemen de chinezen een loopje met patenten ed, of stopt de gelijkenis bij de lay-out ?
Maw, krijg je een goede, betrouwbare fiets als je kiest voor de duurdere T1000 uitvoering ?
Wat is betrouwbaar, wat niet ? Nattevinger of zijn er toch enkele richtlijnen.
Ik moet toegeven dat een overkoepelende webstek zoals aliexpress 'goesting' geeft om het toch te riskeren ... (wat is de waarde van de costumerswaarderingen der verschillende leveranciers ???).
Concreet: ik heb een zwak voor Cipollini bikes, maar 5000 euro voor een frame, waarbij je waarschijnlijk een 2000 euro meer betaalt voor de naam tov vergelijkbare kwaliteit is erover.
Op voormelde webstek kan je een keuze maken tussen carbonkwaliteiten: T1000, T800 ...
Wat dan voor mij weer bewijst dat de fietsen geen echte' zijn.
Vraag: hoe vergelijken de replicas zich met de echte merkfietsen ? Zijn het dezelfde en nemen de chinezen een loopje met patenten ed, of stopt de gelijkenis bij de lay-out ?
Maw, krijg je een goede, betrouwbare fiets als je kiest voor de duurdere T1000 uitvoering ?
- thestudent
- Forum-lid HC
- Berichten: 5531
- Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
- Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn
Op het forum is het niet toegestaan om het over namaak frames te hebben. Dus als je er eentje met tekst bestelt dan ga je er hier zeker geen foto van kunnen plaatsen. De frames lijken in de verste verte niet op het echt en zeker niet qua carbon en layup. Die chinezen hebben echt de ontwerpen van cipo niet. Sterker nog ze kopiëren het eerder van foto's en dergelijke. Cippolini is juist een van de weinige merken die wel degelijk hun frames volledig in Italië produceert. De namaak merken zullen het dus in de verste verte niet halen. Zeker niet omdat dit soort frames niet verkocht worden om de kwaliteit, maar om de naam die erop staat. Het zal het grootste deel van chinezen een worst zijn of die heel blijft. Ze liften mee op het succes van andere merken. Beter koop je een goed ontworpen open-mould frame. Deze merken moeten hun kwaliteit wel degelijk zelf bewijzen. Gaan deze stuk, dan is er geen afzetmarkt meer. Ze er je eigen tekst op, maak je eigen ontwerp etc. Ik snap niet wat er de lol aan is om net te doen of je een echte hebt.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
-
- Forum-lid
- Berichten: 43
- Lid geworden op: 21 feb 2014 18:24
Het gaat voor mij ook niet over het feit dat er cipollini zou opstaan, ik vind het frame van de rb1000 gewoon schitterend; zou dit ook niet doen.
Ik trachtte enkel daardoor bij wijze van voorbeeld een vergelijking te krijgen tussen merkframes en chineze frames.
Wat zijn open-mould frames ? Hoe erken je ze (regel: aanduiding frame met letters en nummers als regel ?) ? Wat zijn goede/zeer goede/top kwaliteit en wat zijn slappen dweilen ?
Ik trachtte enkel daardoor bij wijze van voorbeeld een vergelijking te krijgen tussen merkframes en chineze frames.
Wat zijn open-mould frames ? Hoe erken je ze (regel: aanduiding frame met letters en nummers als regel ?) ? Wat zijn goede/zeer goede/top kwaliteit en wat zijn slappen dweilen ?