Canyon
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
-
- Forum-lid
Hai,
Ik heb een tijdje geleden een Canyon racefiets gekocht bij onze oosterburen. Een prima fiets en ik ben blij met de aanschaf daarvan.
Echter bij de eerste rit hoorde ik een rammel in het voorwiel (Mavic Ksyrium Equipe), even gebeld met Canyon Heerlen en die vertelden mij dat er een bevestigingsblokje in de velg loszat, dat is voor u geen probleem, gewoon opsturen en alles komt voor elkaar. Het is a.s.vrijdag twee maanden geleden dat het voorwiel heb opgestuurd en en heb nog steeds geen vervanging. Ik ben best wel flexibel en heb een voorwiel te leen van mijn broer, maar dit loopt toch een beetje alle spuigaten uit.Canyon Heerlen kan zeggen wat het wil, dat het een internet winkel is en ze geen service kunnen bieden zoals een FM op de hoek, of dat de velg niet bij Mavic op voorraad blijkt te zijn, maar dit kan zelfs Canyon niet maken zijn dacht ik zo te weten. Na wat telefoontjes Canyon Heerlen is er niets veranderd. God mag weten wanneer het nieuwe voorwiel bij mij arriveert. Wat zijn mijn rechten?
Ik wil zo langzamerhand toch wel op enige wijze gecompenseerd worden, moreel ben ik ook wel verplicht om mijn broer een vergoeding te geven voor het gebruik van zijn voorwiel.
Alle tips en let wel, opbouwende kritiek zijn welkom.
Grt Ben.
A Little Less Conversation, A Little More action Please
Ik heb een tijdje geleden een Canyon racefiets gekocht bij onze oosterburen. Een prima fiets en ik ben blij met de aanschaf daarvan.
Echter bij de eerste rit hoorde ik een rammel in het voorwiel (Mavic Ksyrium Equipe), even gebeld met Canyon Heerlen en die vertelden mij dat er een bevestigingsblokje in de velg loszat, dat is voor u geen probleem, gewoon opsturen en alles komt voor elkaar. Het is a.s.vrijdag twee maanden geleden dat het voorwiel heb opgestuurd en en heb nog steeds geen vervanging. Ik ben best wel flexibel en heb een voorwiel te leen van mijn broer, maar dit loopt toch een beetje alle spuigaten uit.Canyon Heerlen kan zeggen wat het wil, dat het een internet winkel is en ze geen service kunnen bieden zoals een FM op de hoek, of dat de velg niet bij Mavic op voorraad blijkt te zijn, maar dit kan zelfs Canyon niet maken zijn dacht ik zo te weten. Na wat telefoontjes Canyon Heerlen is er niets veranderd. God mag weten wanneer het nieuwe voorwiel bij mij arriveert. Wat zijn mijn rechten?
Ik wil zo langzamerhand toch wel op enige wijze gecompenseerd worden, moreel ben ik ook wel verplicht om mijn broer een vergoeding te geven voor het gebruik van zijn voorwiel.
Alle tips en let wel, opbouwende kritiek zijn welkom.
Grt Ben.
-
- Forum-lid
Leuk dat er een speciaal topic is voor Canyon racefietsen, maar als mijn bericht helemaal achteraan verschijnt leest bijna geen hond het en heeft het geen zin meer om hier om een constructieve reactie te vragen.
Help!!!!! Ik wijk wel weer uit naar usenet. Een slechte ontwikkeling, kijk daar even naar moderator.
Grt Ben.
Help!!!!! Ik wijk wel weer uit naar usenet. Een slechte ontwikkeling, kijk daar even naar moderator.
Grt Ben.
Volgens mij is het juist gebruikelijk om de laatste berichten in een topic te lezen..rijkenberg schreef:Leuk dat er een speciaal topic is voor Canyon racefietsen, maar als mijn bericht helemaal achteraan verschijnt leest bijna geen hond het en heeft het geen zin meer om hier om een constructieve reactie te vragen.
Grt Ben.
Gazelle Team TVM \'99
-
- Forum-lid
shhhht ... effe laten sudderen in eigen natc.zaballa schreef:Volgens mij is het juist gebruikelijk om de laatste berichten in een topic te lezen..
It's all fun and games ... until it gets on YouTube!
-
- Forum-lid
Volgens mij had ik al antwoord gegeven in een ander topic. Maar ik zou bellen met canyon. Mocht je er echt niet uitkomen dan kan je gerechtelijke stappen ondernemen maar ik denk dat je daar niets mee opschiet. Over het algemeen is canyon goed met garantie afhandelingen.rijkenberg schreef:Leuk dat er een speciaal topic is voor Canyon racefietsen, maar als mijn bericht helemaal achteraan verschijnt leest bijna geen hond het en heeft het geen zin meer om hier om een constructieve reactie te vragen.
Grt Ben.
-
- Forum-lid
Ik lees je post nu pas. Inmiddels zijn de stickers vd velgen af, zit er een syntace stuurpen op, is het stuur matt zwart gespoten en zit er een (tijdelijk) zwart zadel en matt zwarte stuurpen in. Het zadel en de zadelpen komen rechtstreeks uit de cyclocrosser. Deze word nog vervangen door een andere matt zwarte pen en zadel. Ben er wel uit dat hij helemaal zwart gaat worden. Als hij klaar is zal ik wel een foto posten.BonoCross schreef:@ gaisdergerman: het kan zeker een hele mooi bak worden! Die rode stickers van de Zonda's afhalen scheelt al een beetje (in elk geval op mijn witte AL met zilvere Zonda's) en ook het zadel + stuurlint zou wat mij betreft helemaal zwart mogen zijn. En wat het denk ik helemaal af zou maken is dat je de zadelpen en stuurpen vervangt voor mooi zwart Syntace spul (maar de financiën moeten het natuurlijk ook toelaten . Of de Ritchey-logo's misschien verwijderen met aceton? Het is in elk geval een fiets waar je nog wel wat leuks mee kunt doen
Via een oude bekende ben ik aan sneakpreview foto's gekomen van 2012 modellen van Canyon. Ziet er erg gaaf uit!
Wat vinden jullie ervan?
Check de volgende link: http://gallery.me.com/canyon_bicycles#1 ... lack&sel=4" onclick="window.open(this.href);return false;
Wat vinden jullie ervan?
Check de volgende link: http://gallery.me.com/canyon_bicycles#1 ... lack&sel=4" onclick="window.open(this.href);return false;
L_H schreef:Via een oude bekende ben ik aan sneakpreview foto's gekomen van 2012 modellen van Canyon. Ziet er erg gaaf uit!
Wat vinden jullie ervan?
Supercool, grijze logo's in combi met ultegra glossy grey op de zwarte 2012 versie staan erg goed
Misschien wel mijn volgende koersfiets nadat ik op 10 juni 2012 (= PR voor toeristen) mijn huidige fiets afschrijf
Andere wielen er in en mijn vertrouwde Pro Vibe stuurtje overzetten en gaan met die banaan
Vind het erg nette upgrades voor deze frameset t.o.v dit jaar; pressfit lagers, interne bekabeling, Onderbuis en bovenbuis lopen wat wijder uit bij de balhoofdbuis vergeleken met 2010. Zal de stijfheid wel wat ten goede komen (en ook de looks op dranghek maatje 66cm wat ik nodig heb)
Ik blijf het wel jammer vinden dat canyon van haar alu frames geen versie maakt met gladde lasnaden.
De één is een stylist, de ander knakt gewoon z'n fiets in tweeën
LRTV Swift
LRTV Swift
Merci voor de link.
Hier nog wat meer lekkers: http://gallery.me.com/canyon_bicycles
Geen idee als dit de modellen voor 2012 zijn.
Hier nog wat meer lekkers: http://gallery.me.com/canyon_bicycles
Geen idee als dit de modellen voor 2012 zijn.
Smaken verschillen maar ik vind het echt een über saaie fiets. Daarbij zijn die lasnaden niet meer van deze tijd mijn inziens. Interne bekabeling is wel weer netjes.L_H schreef:Via een oude bekende ben ik aan sneakpreview foto's gekomen van 2012 modellen van Canyon. Ziet er erg gaaf uit!
Wat vinden jullie ervan?