Pagina 285 van 540

Re: Scott Topic

Geplaatst: 19 mar 2012 21:58
door sharkman113
oude CR1 zou dan optimaal zijn maar Addict xl kan net (xxl zou ook nog kunnen....)

Re: Scott Topic

Geplaatst: 21 mar 2012 19:56
door adirem
Net terug van mijn eerste km-ers op de Foil. heerlijk hoor, geweldige bocht- en koersvastheid, valt echt op. Nu was ik niet veel gewent, maar toch fijn dat je aankoop ook na wat meer proefkilometers dan alleen het kleine rondje om de kerk zo goed bevalt. Hier ga ik veel plezier aan beleven.

Re: Scott Topic

Geplaatst: 23 mar 2012 22:01
door lokker
Vandaag is mijn Scott Addict R1 weer 610 gram afgevallen. Upgrade van Cosmic Carbon SL naar DT Swiss RRS1250. Zal morgen eens een paar foto's plaatsen. P.s. @Sharkman heb toch je advies in de wind geslagen.

Re: Scott Topic

Geplaatst: 24 mar 2012 07:39
door jansen01
lokker schreef:Vandaag is mijn Scott Addict R1 weer 610 gram afgevallen. Upgrade van Cosmic Carbon SL naar DT Swiss RRS1250. Zal morgen eens een paar foto's plaatsen. P.s. @Sharkman heb toch je advies in de wind geslagen.

Dan vraagt eenieder zich af: wat weegt ie nu dan? Ik helemaal, want heb ook een R1 ;)

Re: Scott Topic

Geplaatst: 24 mar 2012 08:43
door sharkman113
P.s. @Sharkman heb toch je advies in de wind geslagen.
Iedereen moet kopen wat hij zij mooi vindt. De sets die ik heb gemonteerd kregen stuk voor stuk spaakproblemen en remden gewoon belabberd (zeker na langere tijd).
Weet je trouwens zeker dat het de RRS zijn (die zijn er maar heel kort geweest en zijn weer snel van de markt gehaald), meestal kom je de duurdere RRC's tegen met de lagere Reynolds velgen. Volgens mij zijn ze door dt inmiddels vervangen door een nieuwere versie waar de feedback in is verwerkt (en die 1300 heten omdat dat het werkelijke gewicht is).
Heb je de wielen gewogen want ze zijn relatief licht (de rrc's zaten op mijn weegschaal op 1320 gram, de SL van mavic zo rond de 1760) maar ook weer niet zo licht.

Re: Scott Topic

Geplaatst: 24 mar 2012 09:10
door lokker
@Sharkman dat weet ik toch :-) Ze zijn - volgens mij - 2010 maar nieuw. Het zijn de DT Swiss velgen en niet de Reynolds. De set kaal zonder spanners weegt 1270 gram. Totoaal gewicht van mijn fiets in nu 6,41kg. Winst door de wielen maar ook cassettte DA ipv Force, banden Vittoria Diamante Pro Radiale ipv Vredestein Fortezza Tricomp. En als klap op de vuurpijl 10 gram door het vervangen van Tune snelspanners voor KCNC. Ja je kan overdrijven :-)

Re: Scott Topic

Geplaatst: 24 mar 2012 09:24
door sharkman113
Als het ud carbon velgen zijn heb je gewoon reynolds velgen (midden 2009 had Dtswiss heel kort een eigen velg in de RR1250 (3k carbon) gemonteerd, staat op weight weenies onder de kop "vopourware" wat wil zeggen wel voorgesteld maar om welke reden dan ook niet verder dan de pre produktiestatus gekomen).
anyway mooi gewicht en doe je eigen ervaringen op (wees er zuinig op want nabestellen van een velg is niet mogelijk).

Re: Scott Topic

Geplaatst: 24 mar 2012 12:34
door lokker
Hier dan de foto's van de Scott Addict R1. De rode stickers gaan van de wielen. Achter al gedaan.

Afbeelding

Afbeelding

Welke wielen zijn het nu? Geen Reynolds.
Afbeelding

Re: Scott Topic

Geplaatst: 24 mar 2012 16:18
door sharkman113
Dat zijn de pre produktiemodellen, tenminste als er dt naven zitten. Er is ook een chinese knockoff met deze stickers beschikbaar dan met Sapim spaken een goedkope naven met een zilveren body.

Re: Scott Topic

Geplaatst: 24 mar 2012 16:28
door lokker
Gelukkig geen Chinees :-) Zitten voor en achter mooie zwarte DT naven op. Prachtige zwarte body.

Afbeelding

Afbeelding

Re: Scott Topic

Geplaatst: 24 mar 2012 21:25
door amclassic-fan
Komen die wielen van Ebay.de af? Daar zijn een maand of wat geleden nogal wat setjes langs gekomen met 240s naven en Chineze velgen met DT stickers.

Re: Scott Topic

Geplaatst: 24 mar 2012 21:36
door havana
Reynolds wielen met KCNC snelspanners gaat je gekraak opleveren, of je moet ze idioot strak aandraaien. Ik zou de Tune's maar snel weer terug zetten...