Tijdritfietsen
iemand al ergens aangepaste aero bottles gespot die voldoen aan de nieuwe UCI regels voor 2013?
De één is een stylist, de ander knakt gewoon z'n fiets in tweeën
LRTV Swift
LRTV Swift
Heren,
Door alle tijdritfietsen die ik bekeken heb raak ik het overzicht een beetje kwijt. Daarom een vraag aan jullie als ervaringsdeskundigen. Mijn oog is gevallen op 4 mogelijke kanshebbers.
Argon E-80 (http://www.argon18bike.com/velos/clm-tr ... /e-80.html" onclick="window.open(this.href);return false;)
Canyon speedmax al 8.0/9.0 (http://www.canyon.com/_nl/triathlonbike ... ax-al.html" onclick="window.open(this.href);return false;)
Planet x Stealth Sram Rival (http://www.planet-x-bikes.co.uk/i/q/CBP ... trial_bike" onclick="window.open(this.href);return false;)
De planet x is nu in de bonus bij hun en heb je voor 1700,- ook nog hun hoog aangeschreven wielen met hoge velgen erbij (volgens bikerader zijn ze hoog aangeschreven)
Nu kwam een vriend van me nog met het idee om in china een frame te halen. Zelf ben ik hier niet al te huiverig in. Maar hebben jullie daar positieve ervaringen mee??
Daarnaast heb ik vrij lange benen, een binnenbeenlengte van 100,2cm. Denken jullie dat een van deze fietsen een beetje in mijn maat te verkrijgen is. Ik ben zelf niet echt bekend in de tijdrit wereld. Weet alleen dat je veel dichter op het stuur komt te zitten.
Zo dat waren mijn vragen en opmerkingen wel.
Graag hoor ik van jullie! Bedankt alvast!
Door alle tijdritfietsen die ik bekeken heb raak ik het overzicht een beetje kwijt. Daarom een vraag aan jullie als ervaringsdeskundigen. Mijn oog is gevallen op 4 mogelijke kanshebbers.
Argon E-80 (http://www.argon18bike.com/velos/clm-tr ... /e-80.html" onclick="window.open(this.href);return false;)
Canyon speedmax al 8.0/9.0 (http://www.canyon.com/_nl/triathlonbike ... ax-al.html" onclick="window.open(this.href);return false;)
Planet x Stealth Sram Rival (http://www.planet-x-bikes.co.uk/i/q/CBP ... trial_bike" onclick="window.open(this.href);return false;)
De planet x is nu in de bonus bij hun en heb je voor 1700,- ook nog hun hoog aangeschreven wielen met hoge velgen erbij (volgens bikerader zijn ze hoog aangeschreven)
Nu kwam een vriend van me nog met het idee om in china een frame te halen. Zelf ben ik hier niet al te huiverig in. Maar hebben jullie daar positieve ervaringen mee??
Daarnaast heb ik vrij lange benen, een binnenbeenlengte van 100,2cm. Denken jullie dat een van deze fietsen een beetje in mijn maat te verkrijgen is. Ik ben zelf niet echt bekend in de tijdrit wereld. Weet alleen dat je veel dichter op het stuur komt te zitten.
Zo dat waren mijn vragen en opmerkingen wel.
Graag hoor ik van jullie! Bedankt alvast!
-
- Forum-lid
Weet iemand of het volgende stuur geschikt is voor KNWU-tijdritten ?
Het gaat om de extensies die omhoog lopen. Is dit toegestaan ?
Het gaat om de extensies die omhoog lopen. Is dit toegestaan ?
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Beonerider
- Forum-lid
En onder een bepaalde hoek moeten ze staan.
En als ze gebruikt en je zadel na voren zet. Niet meer dan 5 cm voor je bracket
En als ze gebruikt en je zadel na voren zet. Niet meer dan 5 cm voor je bracket
Pijn leiden is tijdelijk. Maar de overwinning is voor altijd
Na 3jr nog steeds dezelfde fiets, dus niks te posten hier, dan maar even een recente actiefoto:
De fiets in kwestie:
Updates tov vorig jaar: SRM Pro Dura-Ace ipv een Ergomo....
Frame bevalt nog steeds erg goed, dus voorlopig niks nieuwers..
De Aquacell gaat vervangen worden door een Aero HC zodra deze los verkrijgbaar is. Heb ook nog even zitten na te denken over een disc wiel, maar het verschil tussen een disc en HED.3 is minimaal voor mij denk ik
snelheid 60-90km : 36kmh gemiddeld
snelheid 40km : 38+kmh gemiddeld
snelheid 20-30km: 40kmh gemiddeld
(in triathlons/duathlons) denk dat ik meer winst ga halen uit het leren sturen, kost me teveel tijd merk ik.... bochten halen bij mij teveel de snelheid omlaag.
De fiets in kwestie:
Updates tov vorig jaar: SRM Pro Dura-Ace ipv een Ergomo....
Frame bevalt nog steeds erg goed, dus voorlopig niks nieuwers..
De Aquacell gaat vervangen worden door een Aero HC zodra deze los verkrijgbaar is. Heb ook nog even zitten na te denken over een disc wiel, maar het verschil tussen een disc en HED.3 is minimaal voor mij denk ik
snelheid 60-90km : 36kmh gemiddeld
snelheid 40km : 38+kmh gemiddeld
snelheid 20-30km: 40kmh gemiddeld
(in triathlons/duathlons) denk dat ik meer winst ga halen uit het leren sturen, kost me teveel tijd merk ik.... bochten halen bij mij teveel de snelheid omlaag.
Planet-X Stealth Pro "Pink - DA7800TT SRM - HED.3
Planet-X Stealth Pro "Guru Blue"- DA7800 - PowertapPro+
Empella BonfireSL - CarbonFire - Ultegra6600 - CR420
Op bochtentechniek kan je een hoop winnen. Ik zat vorige week in een tijdrit op een gegeven moment steeds op zo'n 100 meter van een ander. We reden even hard, want ik kwam niets dichterbij, totdat er een bochtig stuk aan kwam, toen zat ik zo maar naast hem
Voorheen Tommeke14
@Tommeke
klopt, genoeg winst uit te halen... kwam daar in Horst achter toen ik redelijk dicht bij een Elite dame reed....op het vlakke won ik terrein, in de bochten zij weer...
@Rey
Thanks!
Wordt even zoeken dan, PlanetX levert ze niet meer in het roze helaas...was een gewaagde keus toen, maar ging overstag omdat de belgische dealer ook roze reed en mij verzekerde dat het geen vies roze was maar fel donker roze (iets donkerder nog dan de 2e foto)
dit is de kleur:
klopt, genoeg winst uit te halen... kwam daar in Horst achter toen ik redelijk dicht bij een Elite dame reed....op het vlakke won ik terrein, in de bochten zij weer...
@Rey
Thanks!
Wordt even zoeken dan, PlanetX levert ze niet meer in het roze helaas...was een gewaagde keus toen, maar ging overstag omdat de belgische dealer ook roze reed en mij verzekerde dat het geen vies roze was maar fel donker roze (iets donkerder nog dan de 2e foto)
dit is de kleur:
haha, ach...vreemde blikken krijg je toch wel....maar niks mis met wat exclusiefs
- daniel1975
- Forum-lid HC
Less is bore