+1thestudent schreef:.
Het Grote China Topic (frames + onderdelen)
- thestudent
- Forum-lid HC
Open mould frames zijn frames die verkocht worden onder meerdere namen. Vaak ontwikkelen kleine fietsmerken niet meer hun eigen frames. Maar ze kopen de rechten van de modellen in bij de giganten uit Azië. Hierdoor kan het voorkomen dat meerdere identieke frames als verschillende fietsenmerken door het leven gaan. Soms zijn deze frames ook beschikbaar om gewoon los verkocht te worden. Merken zoals Pedalforce verkopen alleen maar open moulds. Sommige van deze frames zie je bij andere fabrikanten onder een andere naam. Er zijn ook nog frames die een fractie goedkoper gaan en vrijwel alleen maar los of aan handelaren worden doorverkocht. Dit zijn frames die je bijvoorbeeld op websites van hongfu bikes of flyxii vindt.
Misschien wel de meeste populaire openmould van het moment is de fm066sl ( dacht van hongfu ofzo). Een jaar of twee terug waren dat de fm028 of fm015. Dit soort frames zijn prima voor het geld.
Misschien wel de meeste populaire openmould van het moment is de fm066sl ( dacht van hongfu ofzo). Een jaar of twee terug waren dat de fm028 of fm015. Dit soort frames zijn prima voor het geld.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
Nadat de zending op 1 april bij de douane is afgeleverd, is deze eindelijk bij mij thuis bezorgd.
Helaas wel met een rekening van 148 euro (belasting en inklaringskosten) er bij .
Maar goed. Ik wist dat dat zou kunnen gebeuren, dus ik ben er evengoed wel blij met het spul.
Dankzij eerdere tips in deze thread, was het me binnen een kwartier gelukt om het balhoofd in elkaar te knutselen. Daarna snel nog even stuur, zadel en bidonhouders erop gezet.
Omdat we zometeen gaan eten met vrienden moet de rest helaas tot later wachten.
Zadel/zadelpen, vorkbuis, moet nog afgesteld/afgezaagd worden. De wielen die er nu in staan zijn de meest goedkope wielen die ik had staan en worden door mijn vriendin normaal gesproken gebruikt op haar tacx fortius (vandaar de blauwe tacx trainingsband). Deze wielen blijven dus NIET op deze fiets.
Op een detail na, ben ik heel tevreden over de afwerking tot nu toe. De "verdunning" boven aan de zitbuis is niet afgewerkt en is hoger dan de bijgeleverde zadelpenklem. Er moet dus een andere klem komen.
Verdere plannen:
Ik ga mijn Ultegra 6800 groep hierop monteren.
Er komen 50mm carbon wielen in van Farsports (zijn nog onderweg), met waarschijnlijk Schwalbe Ultrema Tubeless banden. Ik heb hier enkele reviews van gelezen en filmpjes van gezien, en ben zeer geinteresseerd. Alleen de montage-euvels (zie berichten JoostG) zijn wat minder.
Ik wil er waarschijnlijk nog zelf ontworpen decals op maken (tekst moet ik nog verzinnen, maar waarschijnlijk iets met mijn naam) en wil waarschijnlijk nog kleuraccenten aanbrengen (Wit, of blauw).
Mijn schoonbroer heeft een plotter voor zijn bedrijf waarmee decals kan snijden. Ik denk dat ik hem even een decal in wit en eentje in hoogglans zwart, en eentje in blauw laten maken. Hieruit zal ik dan een keuze maken en overige onderdelen (spacers, derailleurhanger, zadelpenklem snelspanners,..) dan eventueel qua kleur op aanpassen.
Wordt vervolgd.
Helaas wel met een rekening van 148 euro (belasting en inklaringskosten) er bij .
Maar goed. Ik wist dat dat zou kunnen gebeuren, dus ik ben er evengoed wel blij met het spul.
Dankzij eerdere tips in deze thread, was het me binnen een kwartier gelukt om het balhoofd in elkaar te knutselen. Daarna snel nog even stuur, zadel en bidonhouders erop gezet.
Omdat we zometeen gaan eten met vrienden moet de rest helaas tot later wachten.
Zadel/zadelpen, vorkbuis, moet nog afgesteld/afgezaagd worden. De wielen die er nu in staan zijn de meest goedkope wielen die ik had staan en worden door mijn vriendin normaal gesproken gebruikt op haar tacx fortius (vandaar de blauwe tacx trainingsband). Deze wielen blijven dus NIET op deze fiets.
Op een detail na, ben ik heel tevreden over de afwerking tot nu toe. De "verdunning" boven aan de zitbuis is niet afgewerkt en is hoger dan de bijgeleverde zadelpenklem. Er moet dus een andere klem komen.
Verdere plannen:
Ik ga mijn Ultegra 6800 groep hierop monteren.
Er komen 50mm carbon wielen in van Farsports (zijn nog onderweg), met waarschijnlijk Schwalbe Ultrema Tubeless banden. Ik heb hier enkele reviews van gelezen en filmpjes van gezien, en ben zeer geinteresseerd. Alleen de montage-euvels (zie berichten JoostG) zijn wat minder.
Ik wil er waarschijnlijk nog zelf ontworpen decals op maken (tekst moet ik nog verzinnen, maar waarschijnlijk iets met mijn naam) en wil waarschijnlijk nog kleuraccenten aanbrengen (Wit, of blauw).
Mijn schoonbroer heeft een plotter voor zijn bedrijf waarmee decals kan snijden. Ik denk dat ik hem even een decal in wit en eentje in hoogglans zwart, en eentje in blauw laten maken. Hieruit zal ik dan een keuze maken en overige onderdelen (spacers, derailleurhanger, zadelpenklem snelspanners,..) dan eventueel qua kleur op aanpassen.
Wordt vervolgd.
Laatst gewijzigd door Fr3ggel op 13 apr 2014 08:28, 2 keer totaal gewijzigd.
Bij mij paste de zadelpenklem ook niet..... totdat ik hem omkeerde. Probeer dat nog even.
Wat betreft de Schwalbe Ultremo tubeless: eerst monteren op je huidige velgen om ze op te rekken. Met een bandenknecht zou het daarna moeten lukken.
Wat betreft de Schwalbe Ultremo tubeless: eerst monteren op je huidige velgen om ze op te rekken. Met een bandenknecht zou het daarna moeten lukken.
insta #gravelgremmen
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
- Jaap Telder
- Forum-lid
Hij bedoelt neem ik aan dat de klem wel past maar dat hij een grotere, bredere wil zodat het onafgewerkte carbon niet meer zichtbaar is? Zo te zien past hij wel, Franx?
Jij snapt 'm. Klopt helemaal.Jaap Telder schreef:Hij bedoelt neem ik aan dat de klem wel past maar dat hij een grotere, bredere wil zodat het onafgewerkte carbon niet meer zichtbaar is? Zo te zien past hij wel, Franx?
Ik heb de tekst even aangepast
Ik ben nu aan het shoppen naar een frame, ik heb heb mijn oog op de R022 bij velobuild laten vallen. Ik twijfel over de framemaat 56 of 58. Ik nijg naar de 56. Ik heb de bike fit calculator ingevuld waar onderstaande gegevens uitkwamen. Iemand met meer ervaring die hier wat over kan zeggen?
Ik ben 1.83 en dit kwam uit bike fit calculator
Top Tube Length 55.7 - 56.1 Cm
Seat Tube Range CC 57.6 - 58.1 Cm
Seat Tube Range CT 59.3 - 59.8 Cm
Stem Length 10.1 - 10.7 Cm
BB Saddle Position 82.3 - 84.3 Cm
Saddle Handlebar 54.3 - 54.9 Cm
Saddle Setback 5.6 - 6 Cm
Seatpost Type Setback
R022:
http://velobuildmall.com/product/r-022/ ... t_gal]/12/
Ik ben 1.83 en dit kwam uit bike fit calculator
Top Tube Length 55.7 - 56.1 Cm
Seat Tube Range CC 57.6 - 58.1 Cm
Seat Tube Range CT 59.3 - 59.8 Cm
Stem Length 10.1 - 10.7 Cm
BB Saddle Position 82.3 - 84.3 Cm
Saddle Handlebar 54.3 - 54.9 Cm
Saddle Setback 5.6 - 6 Cm
Seatpost Type Setback
R022:
http://velobuildmall.com/product/r-022/ ... t_gal]/12/
@JoostG: Weet je nog welke hanger je hebt gekocht? De hanger van mij is verchroomd en ik wil er ook graag eentje in een nog nader te bepalen kleur. Ik zie dat Pilo heel veel hangers maakt, maar heb geen enkel idee welke gaat passen.JoostG schreef:Het frame is zeker netjes afgewerkt. Ze slaan zelfs een beetje door: de originele derailleur had een zilveren kleur. De fiets is zwart, dus ze hadden hem gecoated. Uiteraard werkte dat niet en heb ik uiteindelijk de hanger vervangen door 1 van pilo.
@JJ5: Mijn gevoel zegt dat 56 erg krap is voor jou lengte. Ik heb ook die bike fit calculator gebruikt en daar klopte niet veel van. Ik ben 1,73/1,74 en heb recent hetzelfde frame gekocht (toen heette het nog R-002) in de maat 54. De maten hiervan kwamen overeen met alu specialized waar ik al jaren op rond reed.
Misschien een idee om je eens ergens te laten meten.
Succes
Misschien een idee om je eens ergens te laten meten.
Succes
D87, en ik heb hem besteld via hun Duitse partner. Ik had hem binnen 4 dagen binnen.FranX78 schreef:@JoostG: Weet je nog welke hanger je hebt gekocht? De hanger van mij is verchroomd en ik wil er ook graag eentje in een nog nader te bepalen kleur. Ik zie dat Pilo heel veel hangers maakt, maar heb geen enkel idee welke gaat passen.JoostG schreef:Het frame is zeker netjes afgewerkt. Ze slaan zelfs een beetje door: de originele derailleur had een zilveren kleur. De fiets is zwart, dus ze hadden hem gecoated. Uiteraard werkte dat niet en heb ik uiteindelijk de hanger vervangen door 1 van pilo.
insta #gravelgremmen