Is een mechanische Campagnolo groep geen optie dan? Ik heb zelf geen enkele ervaring met elektronisch schakelen dus daarom heb ik gekozen voor mechanische Campa Record 12speed! Voor mij persoonlijk schakelt het super precies en heb ik niet het idee dat ik iets mis qua schakel beleving!icemus schreef: ↑25 aug 2020 13:14daniel1975 schreef: ↑25 aug 2020 08:49 Ik zou tot een paar jaar geleden hetzelfde hebben gezegd. Maar ik vind de nieuwe 12sp groepen niet echt fraai meer, en met de 9100 groep heeft Shimano echt wel een stap gezet in de goede richting qua looks. De 9100 groep vind ik op dit moment de mooiste groep die er is die nieuw te koop is. Bij Sram vind ik het Red crankstel echt heel lelijk.
EPS is inderdaad idioot duur, dat gaat nergens over.
Enne, Ernesto zelf kiest net zo makkelijk voor Shimano
+1... .. moet ik wel eerlijk bekennen dat alle fabrikanten kopen op marges vs prijs/kwaliteit en Campagnolo is daar niet in geslaagd... wel erg jammer want blijft stukje nostalgie met een rijk verleden.
Colnago
-
- Forum-lid
- borgmonster
- Forum-lid
@ COLNAGOFERRARI: ook mijn idee. Gewoon de manuele versie.
Of zitten er dan allemaal loze gaten en openingen in het C64 frame voor kabels die je niet hebt?
Of zitten er dan allemaal loze gaten en openingen in het C64 frame voor kabels die je niet hebt?
ex-CUBE Litening full carbon Ultegra 3x10
ex-Benotto SL Campagnolo Record 2x6
Frame is gemaakt voor volledig geïntegreerd schakelen/remmen. Mech groepset betekent dan kabels buiten om .. dan is de essentie van volledig kabelvrij wegborgmonster schreef: ↑25 aug 2020 15:19 @ COLNAGOFERRARI: ook mijn idee. Gewoon de manuele versie.
- borgmonster
- Forum-lid
“Vroeger” had je mechanische kabels binnendoor. “Nu” nog steeds. Ook met buitenkabels die je mee binnendoor voert. Waarom dan nu er een probleem van maken door mechanische kabels buitenom te leiden?icemus schreef: ↑25 aug 2020 16:39Frame is gemaakt voor volledig geïntegreerd schakelen/remmen. Mech groepset betekent dan kabels buiten om .. dan is de essentie van volledig kabelvrij wegborgmonster schreef: ↑25 aug 2020 15:19 @ COLNAGOFERRARI: ook mijn idee. Gewoon de manuele versie.
ex-CUBE Litening full carbon Ultegra 3x10
Ik maak er geen probleem van ...ik twijfel wat te monteren en probeer met suggesties van anderen een keuze te maken..thats allborgmonster schreef: ↑25 aug 2020 18:13“Vroeger” had je mechanische kabels binnendoor. “Nu” nog steeds. Ook met buitenkabels die je mee binnendoor voert. Waarom dan nu er een probleem van maken door mechanische kabels buitenom te leiden?icemus schreef: ↑25 aug 2020 16:39Frame is gemaakt voor volledig geïntegreerd schakelen/remmen. Mech groepset betekent dan kabels buiten om .. dan is de essentie van volledig kabelvrij wegborgmonster schreef: ↑25 aug 2020 15:19 @ COLNAGOFERRARI: ook mijn idee. Gewoon de manuele versie.
Uiteindelijk maak ik een keuze voor mezelf
- daniel1975
- Forum-lid HC
-
- Forum-lid
De foto’s doen de groepset van Campagnolo geen recht! In werkelijkheid ziet de groep er ontzettend mooi uit. Als je wilt kan ik een foto van mijn Record groepset in “real life” laten zien om je te overtuigen
- daniel1975
- Forum-lid HC
He, smaken mogen verschillen
Maar mooie fotos zijn altijd goed!
Maar mooie fotos zijn altijd goed!
Less is bore
-
- Forum-lid
Dat mag uiteraard al kijk ik tijdens het fietsen niet zo heel vaak naar mijn crankset of derailleur P.S. ik heb zo geen foto van mijn crankset bij de hand helaas. Nogmaals in real life veel beter dan op de foto!
C64 is wat mij betreft een droomframe, veel plezier ermee.
Los van de looks, waar ik het met Daniël eens ben, is het best bijzonder dat je bij campa elektronisch en disc alleen Superrecord hebt, of zie ik iets over het hoofd?
Op een of andere manier vindt ik ook het 3G spakenpatroon in het voorwiel geen porem.
Los van de looks, waar ik het met Daniël eens ben, is het best bijzonder dat je bij campa elektronisch en disc alleen Superrecord hebt, of zie ik iets over het hoofd?
Op een of andere manier vindt ik ook het 3G spakenpatroon in het voorwiel geen porem.
Abide.
- daniel1975
- Forum-lid HC
3g achter en radiaal voor vind ik mooi. 2x 3g doet mij denken aan de goedkope Vento wieltjes van vroeger.
Less is bore