Canyon
-
- Forum-lid
- Berichten: 58
- Lid geworden op: 04 aug 2010 11:11
Denk dat het bij ons (België) al in de krant stond dat Lotto met Ridley zal rijden volgend jaar. Kheb het alleszins ook al ergens gelezen. Wat met Vacance-Soleil weet ik ook niet.
Hmmmm, Google geeft dit antwoord
http://sport.be.msn.com/nl/wielrennen/a ... medium=rss" onclick="window.open(this.href);return false;
Ben benieuwd wat Canyon en VacanceSoleil dan gaan doen.
http://sport.be.msn.com/nl/wielrennen/a ... medium=rss" onclick="window.open(this.href);return false;
Ben benieuwd wat Canyon en VacanceSoleil dan gaan doen.
Volgens mij zie ik een nieuwe Speedmax Tijdrit fiets in het filmpje voorbij komen. Even pauze zetten op 0:33.
Wat betreft sponsoring doet Rose Versand ook niks met profploegen maar naamsbekendheid is prima. Zelf vindt ik het wel prettig als Canyon geen profploef sponsort. Zouden de frames goedkoper van moeten worden.
Wat betreft sponsoring doet Rose Versand ook niks met profploegen maar naamsbekendheid is prima. Zelf vindt ik het wel prettig als Canyon geen profploef sponsort. Zouden de frames goedkoper van moeten worden.
Want, Canyon sponsort uit een soort van filantropie? .haaldoor schreef:Volgens mij zie ik een nieuwe Speedmax Tijdrit fiets in het filmpje voorbij komen. Even pauze zetten op 0:33.
Wat betreft sponsoring doet Rose Versand ook niks met profploegen maar naamsbekendheid is prima. Zelf vindt ik het wel prettig als Canyon geen profploef sponsort. Zouden de frames goedkoper van moeten worden.
Zeer naïef om te denken dat het schrappen van sponsoring leidt tot lagere prijzen. Sponsoring leidt juist vaak tot lagere prijzen. Meer klanten = gigantisch inkoopvoordeel = lagere prijzen, zelfs na aftrek van marketingcommunicatiekosten.
Tenzij je je produkt anders wilt positioneren. Je kunt een lagere kostprijs hebben maar alsnog beslissen dat je een hoge(re) prijs voor je produkt vraagt (met bijbehorende imago) omdat je in een duurder segment meer winst denkt te kunnen halen. Overigens, Canyon was al relatief gezien heel goedkoop voordat ze de Lotto ploeg gingen sponsoren. De prijzen zijn redelijk stabiel gebleven vind ik.havana schreef:Zeer naïef om te denken dat het schrappen van sponsoring leidt tot lagere prijzen. Sponsoring leidt juist vaak tot lagere prijzen. Meer klanten = gigantisch inkoopvoordeel = lagere prijzen, zelfs na aftrek van marketingcommunicatiekosten.
"Sometimes when you win, you really lose. And sometimes when you lose, you really win. And sometimes when you win or lose, you actually tie and sometimes when you tie, you actually win or lose."
Denk dat je eerst eens moet gaan rekenen voor dat je deze stelling zo makkelijk deponeert. Inkoop voordeel zwakt op een bepaald punt sterk af. Spreiding van ontwikkelingskosten is wel een punt. Ik weet het R&D budget van Canyon niet dus kan lastig inschatten of ze echt R&D driven zijn. Ik heb altijd bij Canyon het idee dat het om een cost driven organisatie gaat.havana schreef:Zeer naïef om te denken dat het schrappen van sponsoring leidt tot lagere prijzen. Sponsoring leidt juist vaak tot lagere prijzen. Meer klanten = gigantisch inkoopvoordeel = lagere prijzen, zelfs na aftrek van marketingcommunicatiekosten.
Als je stelling klopt Havana dan moet je verwachten dat alle merken die een protour ploeg sponsoren het goedkoopst zijn. Volgens mij is niks minder waar. En dat zit hem niet in dat die fiets fabrikanten extreem hogere productie kosten hebben in vergelijking met collega fabrikanten.
Enige twee cases waar ik de cijfers enigzins van ken zijn Cervelo en Pinarello. Bij beide wordt een onevenredig groot gedeelte van de verkoop prijs van een racefiets bepaald door de sponsoring. Bij Cervelo had dit natuurlijk wel te maken dat ze vaak als (co-)sponsor optraden bij ploegen.
haaldoor schreef:Volgens mij zie ik een nieuwe Speedmax Tijdrit fiets in het filmpje voorbij komen. Even pauze zetten op 0:33.
Wat betreft sponsoring doet Rose Versand ook niks met profploegen maar naamsbekendheid is prima. Zelf vindt ik het wel prettig als Canyon geen profploef sponsort. Zouden de frames goedkoper van moeten worden.
Uploaded with ImageShack.us
Bikes&Coffee What else?
Er is vast iemand die mij kan vertellen wat de hoogte is van de bovenste cap (of hoe noem je zo'n ding?) van het balhoofd dat Canyon op zijn ultimate al racers monteert?
De één is een stylist, de ander knakt gewoon z'n fiets in tweeën
LRTV Swift
LRTV Swift
Ik ik ikfrenkie schreef:Er is vast iemand die mij kan vertellen wat de hoogte is van de bovenste cap (of hoe noem je zo'n ding?) van het balhoofd dat Canyon op zijn ultimate al racers monteert?
Hij is 16mm. En ook nog 10+5mm aan spacers. Mocht je dat te veel vinden kun je ook een headset van 4.5mm krijgen ipv 16 als je dat doorgeeft.