Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

kharmanist
Forum-lid
Berichten: 58
Lid geworden op: 04 aug 2010 11:11

kharmanist 18 aug 2011 21:18

Denk dat het bij ons (België) al in de krant stond dat Lotto met Ridley zal rijden volgend jaar. Kheb het alleszins ook al ergens gelezen. Wat met Vacance-Soleil weet ik ook niet.

20veetee
Forum-lid
Berichten: 318
Lid geworden op: 28 jun 2005 02:11

20veetee 18 aug 2011 21:37

Hmmmm, Google geeft dit antwoord
http://sport.be.msn.com/nl/wielrennen/a ... medium=rss" onclick="window.open(this.href);return false;

Ben benieuwd wat Canyon en VacanceSoleil dan gaan doen.

Gebruikersavatar
bmwpower
Forum-lid
Berichten: 598
Lid geworden op: 28 apr 2011 17:34
Locatie: Alphen aan den Rijn

Gebruikersavatar bmwpower 18 aug 2011 21:52

Dan zal VS wel met een ander merk gaan rijden denk ik zo.. Misschien gaan die dan wel met Canyon rijden..
Freude am Fahren

Giant TCR 1 '11

haaldoor
Forum-lid
Berichten: 1323
Lid geworden op: 23 mei 2006 15:02

haaldoor 18 aug 2011 23:28

Volgens mij zie ik een nieuwe Speedmax Tijdrit fiets in het filmpje voorbij komen. Even pauze zetten op 0:33.
Wat betreft sponsoring doet Rose Versand ook niks met profploegen maar naamsbekendheid is prima. Zelf vindt ik het wel prettig als Canyon geen profploef sponsort. Zouden de frames goedkoper van moeten worden.

MooMoo
Forum-lid
Berichten: 187
Lid geworden op: 22 jun 2011 10:34

MooMoo 19 aug 2011 08:36

haaldoor schreef:Volgens mij zie ik een nieuwe Speedmax Tijdrit fiets in het filmpje voorbij komen. Even pauze zetten op 0:33.
Wat betreft sponsoring doet Rose Versand ook niks met profploegen maar naamsbekendheid is prima. Zelf vindt ik het wel prettig als Canyon geen profploef sponsort. Zouden de frames goedkoper van moeten worden.
Want, Canyon sponsort uit een soort van filantropie? :lol: .

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27881
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 19 aug 2011 08:45

Zeer naïef om te denken dat het schrappen van sponsoring leidt tot lagere prijzen. Sponsoring leidt juist vaak tot lagere prijzen. Meer klanten = gigantisch inkoopvoordeel = lagere prijzen, zelfs na aftrek van marketingcommunicatiekosten.

bv
Forum-lid
Berichten: 119
Lid geworden op: 09 mei 2010 20:36

bv 19 aug 2011 09:51

lotto rijdt wel degelijk met ridley volgend jaar

Gebruikersavatar
jackbrown
Forum-lid
Berichten: 725
Lid geworden op: 28 mar 2005 18:31

Gebruikersavatar jackbrown 19 aug 2011 09:58

havana schreef:Zeer naïef om te denken dat het schrappen van sponsoring leidt tot lagere prijzen. Sponsoring leidt juist vaak tot lagere prijzen. Meer klanten = gigantisch inkoopvoordeel = lagere prijzen, zelfs na aftrek van marketingcommunicatiekosten.
Tenzij je je produkt anders wilt positioneren. Je kunt een lagere kostprijs hebben maar alsnog beslissen dat je een hoge(re) prijs voor je produkt vraagt (met bijbehorende imago) omdat je in een duurder segment meer winst denkt te kunnen halen. Overigens, Canyon was al relatief gezien heel goedkoop voordat ze de Lotto ploeg gingen sponsoren. De prijzen zijn redelijk stabiel gebleven vind ik.
"Sometimes when you win, you really lose. And sometimes when you lose, you really win. And sometimes when you win or lose, you actually tie and sometimes when you tie, you actually win or lose."

haaldoor
Forum-lid
Berichten: 1323
Lid geworden op: 23 mei 2006 15:02

haaldoor 19 aug 2011 11:32

havana schreef:Zeer naïef om te denken dat het schrappen van sponsoring leidt tot lagere prijzen. Sponsoring leidt juist vaak tot lagere prijzen. Meer klanten = gigantisch inkoopvoordeel = lagere prijzen, zelfs na aftrek van marketingcommunicatiekosten.
Denk dat je eerst eens moet gaan rekenen voor dat je deze stelling zo makkelijk deponeert. Inkoop voordeel zwakt op een bepaald punt sterk af. Spreiding van ontwikkelingskosten is wel een punt. Ik weet het R&D budget van Canyon niet dus kan lastig inschatten of ze echt R&D driven zijn. Ik heb altijd bij Canyon het idee dat het om een cost driven organisatie gaat.

Als je stelling klopt Havana dan moet je verwachten dat alle merken die een protour ploeg sponsoren het goedkoopst zijn. Volgens mij is niks minder waar. En dat zit hem niet in dat die fiets fabrikanten extreem hogere productie kosten hebben in vergelijking met collega fabrikanten.

Enige twee cases waar ik de cijfers enigzins van ken zijn Cervelo en Pinarello. Bij beide wordt een onevenredig groot gedeelte van de verkoop prijs van een racefiets bepaald door de sponsoring. Bij Cervelo had dit natuurlijk wel te maken dat ze vaak als (co-)sponsor optraden bij ploegen.

Gebruikersavatar
Winston
Forum-lid
Berichten: 403
Lid geworden op: 11 nov 2007 21:54

Gebruikersavatar Winston 21 aug 2011 19:37

haaldoor schreef:Volgens mij zie ik een nieuwe Speedmax Tijdrit fiets in het filmpje voorbij komen. Even pauze zetten op 0:33.
Wat betreft sponsoring doet Rose Versand ook niks met profploegen maar naamsbekendheid is prima. Zelf vindt ik het wel prettig als Canyon geen profploef sponsort. Zouden de frames goedkoper van moeten worden.
Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us
Bikes&Coffee What else?

frenkie
Forum-lid
Berichten: 837
Lid geworden op: 23 mei 2008 13:09

frenkie 23 aug 2011 21:54

Er is vast iemand die mij kan vertellen wat de hoogte is van de bovenste cap (of hoe noem je zo'n ding?) van het balhoofd dat Canyon op zijn ultimate al racers monteert?
De één is een stylist, de ander knakt gewoon z'n fiets in tweeën
LRTV Swift

foosho
Forum-lid
Berichten: 3597
Lid geworden op: 02 jan 2008 00:32

foosho 23 aug 2011 22:28

frenkie schreef:Er is vast iemand die mij kan vertellen wat de hoogte is van de bovenste cap (of hoe noem je zo'n ding?) van het balhoofd dat Canyon op zijn ultimate al racers monteert?
Ik ik ik :D

Hij is 16mm. En ook nog 10+5mm aan spacers. Mocht je dat te veel vinden kun je ook een headset van 4.5mm krijgen ipv 16 als je dat doorgeeft.

Plaats reactie