De grote wielren quiz!
Die geit en dat hoen horen er niet bij.
Verder zie ik Coppi, Hinault, Savoldelli, Bahamontes en Garzelli.
Verder zie ik Coppi, Hinault, Savoldelli, Bahamontes en Garzelli.
Toch wel. van alles zijn er fatsoenlijke gerechten behalve van de das.dario schreef:Geen gastronomie
Moeilijk. Nu lijkt er een cryptisch element in te zitten.
Ik ken geen renner met de bijnaam (dwerg)geit.
Mogelijk doel je op klimmers en met wat goede wil zijn ze dat allemaal.
En dan zou die kip nog kunnen verwijzen naar Rasmussen.
Heb ik nog steeds geen kloppend antwoord....
@GastheerG: gestoofde reiger?
Ik ken geen renner met de bijnaam (dwerg)geit.
Mogelijk doel je op klimmers en met wat goede wil zijn ze dat allemaal.
En dan zou die kip nog kunnen verwijzen naar Rasmussen.
Heb ik nog steeds geen kloppend antwoord....
@GastheerG: gestoofde reiger?
De reiger (Cunego 2004), de das (Hinault 1980/'82/'85), de valk (Savoldelli 2002/'05), de geit (gems: Di Luca 2007) en de eekhoorn (Garzelli 2000) wonnen allemaal de Giro een keer (of meerdere keren). De adelaar (Bahamontes) won de Giro nooit (wel het bergklassement in 1956), dus die past niet in het rijtje.
Ging toch nog even twijfelen, ...adelaar - Bahamontes - geen Girowinnaar, ...leek me een te eenvoudig antwoord voor een vraag van Dario. Is het dan toch geen adelaar maar misschien een buizerd?? --> Felice Gimondi (winnaar in 1967, '69 en '76). Dan was de vraag een stuk moeilijker geweest (zes Girowinnaars), ...maar nee, het is toch echt een adelaar!
Je bent er ongeveer; je antwoord lijkt me alvast voldoende om het te kunnen goed rekenen. De uitleg die ik zocht was de volgende: het zijn renners die allemaal één ding met elkaar gemeen hebben: ze wonnen (minstens) de ronde van hun eigen land (geitje of "Biquet" was een bijnaam van Jean Robic, die de Tour van 1947 won) - behalve dus Bahamontes, die wel de Ronde van Frankrijk, maar nooit die van Spanje won.
Helemaal niet slecht voor een tennisser!
Helemaal niet slecht voor een tennisser!
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)
Ik had 'm dus niet helemaal goed, ...had van 't geitje een berggeit (gems -> Di Luca) gemaakt, wat ook mooi in 't rijtje paste. Maar goed, aangezien je zelf de volledige oplossing gegeven hebt zal ik er maar een nieuwe ingooien:
Welke renner hoort niet in het rijtje thuis? (nr. 4 is een rebus)
1.
2.
3.
4.
5.
6.
Welke renner hoort niet in het rijtje thuis? (nr. 4 is een rebus)
1.
2.
3.
4.
5.
6.
-
- Forum-lid
-
Laatst gewijzigd door Deleted_User op 26 jul 2017 21:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Tjonge, sterk hoor! Nu ik het zo lees is het me allemaal glashelder (behalve Casartelli: die rebus daar raak ik niet uit ), maar je moet er maar opkomen!
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)
Weylandt en Simpson had ik ook gelijk gezien maar de rest was ik nog niet aan toe op de vroege ochtend