Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

Gianni
Forum-lid
Berichten: 115
Lid geworden op: 05 aug 2011 00:52
Locatie: België

Gianni 23 aug 2011 23:01

Bij deze mijn eerste bericht op dit forum. Heb al veel gelezen en geleerd.
Ben nl. op zoek naar een nieuwe fiets voor volgend seizoen mee te koersen (U23), de canyon ultimate lijkt me een mooie optie.
Weet iemand of de fietsen geleverd worden zoals op de website of dat je nog kan kiezen voor bv wit stuurlint ipv zwart?
Nu had ik ook een oogje op een canyon die bij de outlet staat, enige probleem is dat er een lightweight wielset inzit, denken jullie dat het mogelijk is de fiets aan te kopen en de lightweights dan door te verkopen voor 2500 euro aan iemand die het geld er wel voor over heeft? Of zou ik er dan mee blijven zitten?
Mvg Gianni

dennad
Forum-lid
Berichten: 111
Lid geworden op: 31 jul 2009 20:34
Locatie: Heerhugowaard

dennad 24 aug 2011 10:06

Gianni schreef:denken jullie dat het mogelijk is de fiets aan te kopen en de lightweights dan door te verkopen voor 2500 euro aan iemand die het geld er wel voor over heeft? Of zou ik er dan mee blijven zitten?
Mvg Gianni
Kan niet in je portemonnee kijken maar vind je 2500 euro extra betalen niet een beetje teveel omdat je perse die ene fiets wil hebben? Die wielen zul je heus wel kwijtraken maar tegen welke prijs durf ik niet te zeggen.

Stuur ze gewoon een mailtje of bel ze met de vraag of je de fiets kunt kopen met andere wielen..

BonoCross
Forum-lid
Berichten: 856
Lid geworden op: 24 jan 2007 23:32

BonoCross 24 aug 2011 11:32

Door de uitgelekte plaatjes hier op het forum van de nieuwe Ultimate AL begin ik te overwegen om volgend jaar voor deze te gaan (in het zwart). Nu rijd ik op een witte AL uit 2009 met 110mm stuurpen (6 graden) en een 4.5mm headset. Ik denk dat ik echt perfect op de fiets zit als de stuurpen nog iets verder naar beneden staat. Mijn vraag: kun je tegenwoordig bij Canyon ook de stuurpen kiezen in aantal graden (12 of 17 ofzo) en de 4.5mm headset vooraf laten monteren? Heb nu namelijk zelf aardig wat moeten sleutelen aan mijn fiets aangezien ik de headset later heb bijbesteld en de stuurpen 2 keer heb vervangen door een langere.
Canyon Ultimate CF SL 2016

gaisdergerman
Forum-lid
Berichten: 2862
Lid geworden op: 11 jan 2008 12:05

gaisdergerman 24 aug 2011 12:46

BonoCross schreef:Door de uitgelekte plaatjes hier op het forum van de nieuwe Ultimate AL begin ik te overwegen om volgend jaar voor deze te gaan (in het zwart). Nu rijd ik op een witte AL uit 2009 met 110mm stuurpen (6 graden) en een 4.5mm headset. Ik denk dat ik echt perfect op de fiets zit als de stuurpen nog iets verder naar beneden staat. Mijn vraag: kun je tegenwoordig bij Canyon ook de stuurpen kiezen in aantal graden (12 of 17 ofzo) en de 4.5mm headset vooraf laten monteren? Heb nu namelijk zelf aardig wat moeten sleutelen aan mijn fiets aangezien ik de headset later heb bijbesteld en de stuurpen 2 keer heb vervangen door een langere.
Ik denk dat je het beste een mailtje kan sturen naar canyon om het zeker te weten.

Ik denk dat de -17 graden stuurpen wel kan (tegen een kleine meerprijs). De 4.5mm headset wordt volgens mij in heerlen zelf gemonteerd en daar moet je gewoon de normale prijs voor betalen (dacht ik).

Nog even een reactie op de post hierboven:
Canyon levert fietsen niet met een ander stuurlint of andere wielset. What you see is what you get. Een stuurlint kan je natuurlijk ook wel heel handig zelf vervangen. Als je een andere wielset wilt dan moet je voor een ander model gaan.

aristos
Forum-lid
Berichten: 576
Lid geworden op: 13 apr 2009 12:09

aristos 24 aug 2011 12:59

gaisdergerman schreef: Nog even een reactie op de post hierboven:
Canyon levert fietsen niet met een ander stuurlint of andere wielset. What you see is what you get. Een stuurlint kan je natuurlijk ook wel heel handig zelf vervangen. Als je een andere wielset wilt dan moet je voor een ander model gaan.
Toch vind ik dat wel een nadeel hoor. Ik zou graag een carbon CF willen kopen met Cosmic wielen. Maar moet dan de standaard wielen die erbij zitten gaan verkopen. Ik vind Canyon een gaaf merk, maar een andere Duitse collega komt daardoor wel weer in de picture....
Canyon Aeroad 9.0 | Canyon Grand Canyon AL 29'er 7.9 | Principia 700 Limited Edition Number 05

berniev
Forum-lid
Berichten: 239
Lid geworden op: 23 jul 2007 15:30

berniev 24 aug 2011 13:15

aristos schreef:
gaisdergerman schreef: Nog even een reactie op de post hierboven:
Canyon levert fietsen niet met een ander stuurlint of andere wielset. What you see is what you get. Een stuurlint kan je natuurlijk ook wel heel handig zelf vervangen. Als je een andere wielset wilt dan moet je voor een ander model gaan.
Toch vind ik dat wel een nadeel hoor. Ik zou graag een carbon CF willen kopen met Cosmic wielen. Maar moet dan de standaard wielen die erbij zitten gaan verkopen. Ik vind Canyon een gaaf merk, maar een andere Duitse collega komt daardoor wel weer in de picture....
Misschien eens uitrekenen als je enkel een frame zou kopen hoeveel nadeliger het uitkomt dan een complete fiets waarvan je zaken moet gaan verkopen?
Ik ben ook van plan een Canyon aan te schaffen maar zal (wellicht) opteren voor een frameset.

ultimatecf
Forum-lid
Berichten: 297
Lid geworden op: 23 feb 2007 10:20

ultimatecf 24 aug 2011 14:47

berniev schreef:
aristos schreef:
gaisdergerman schreef: Nog even een reactie op de post hierboven:
Canyon levert fietsen niet met een ander stuurlint of andere wielset. What you see is what you get. Een stuurlint kan je natuurlijk ook wel heel handig zelf vervangen. Als je een andere wielset wilt dan moet je voor een ander model gaan.
Toch vind ik dat wel een nadeel hoor. Ik zou graag een carbon CF willen kopen met Cosmic wielen. Maar moet dan de standaard wielen die erbij zitten gaan verkopen. Ik vind Canyon een gaaf merk, maar een andere Duitse collega komt daardoor wel weer in de picture....
Misschien eens uitrekenen als je enkel een frame zou kopen hoeveel nadeliger het uitkomt dan een complete fiets waarvan je zaken moet gaan verkopen?
Ik ben ook van plan een Canyon aan te schaffen maar zal (wellicht) opteren voor een frameset.

Een frameset aanschaffen, en zelf opbouwen kan voordelig zijn. Je moet dan eigenlijk wel een frameset kopen met licentie-korting. En dan je onderdelenkopen bij bijv. Hopmans, Salden of een goedkope (duitse) webshop.

fazant3101
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 aug 2011 11:50

fazant3101 24 aug 2011 14:58

Een frameset aanschaffen, en zelf opbouwen kan voordelig zijn. Je moet dan eigenlijk wel een frameset kopen met licentie-korting. En dan je onderdelenkopen bij bijv. Hopmans, Salden of een goedkope (duitse) webshop.
Kan je een woordje uitleg geven over 'licentie-korting'?

gaisdergerman
Forum-lid
Berichten: 2862
Lid geworden op: 11 jan 2008 12:05

gaisdergerman 24 aug 2011 15:01

fazant3101 schreef:
Een frameset aanschaffen, en zelf opbouwen kan voordelig zijn. Je moet dan eigenlijk wel een frameset kopen met licentie-korting. En dan je onderdelenkopen bij bijv. Hopmans, Salden of een goedkope (duitse) webshop.
Kan je een woordje uitleg geven over 'licentie-korting'?
Als je wedstrijden rijdt dan krijg je van de knwu een licentie. Als je die één hebt krijg je korting op je frame (zie website canyon).

BonoCross
Forum-lid
Berichten: 856
Lid geworden op: 24 jan 2007 23:32

BonoCross 24 aug 2011 18:43

Zelfs met een licentie van één van de 'vrije bonden' (BWF, TMZ, WVAN etc.) kun je de korting voor elkaar krijgen. De BWF is onderdeel van WFN/ICF en dat leek uiteindelijk de doorslag te geven (want eerst was het niet ok)
Canyon Ultimate CF SL 2016

feddek
Forum-lid
Berichten: 730
Lid geworden op: 10 nov 2009 21:40

feddek 25 aug 2011 14:45

BonoCross schreef:Door de uitgelekte plaatjes hier op het forum van de nieuwe Ultimate AL begin ik te overwegen om volgend jaar voor deze te gaan (in het zwart). Nu rijd ik op een witte AL uit 2009 met 110mm stuurpen (6 graden) en een 4.5mm headset. Ik denk dat ik echt perfect op de fiets zit als de stuurpen nog iets verder naar beneden staat. Mijn vraag: kun je tegenwoordig bij Canyon ook de stuurpen kiezen in aantal graden (12 of 17 ofzo) en de 4.5mm headset vooraf laten monteren? Heb nu namelijk zelf aardig wat moeten sleutelen aan mijn fiets aangezien ik de headset later heb bijbesteld en de stuurpen 2 keer heb vervangen door een langere.
Ik heb toevallig laatst even gebeld (ook voor een ultimate al frameset). De 4,5 mm headset kost, meen ik mij ter herinneren, 35,00 extra en de -17 graden stuurpen maarliefst 95,00! Misschien dus voordeliger om zelf naar een dergelijke pen uit te kijken bij bijvoorbeeld Syntace.. volgens mij zijn die pennen nog wat lichter en stijver ook. De standaard Ritchey kan je dan nog bewaren voor ' comfort' duurtrainingen of proberen hem te verkopen.

BonoCross
Forum-lid
Berichten: 856
Lid geworden op: 24 jan 2007 23:32

BonoCross 25 aug 2011 14:55

@ feddek: Is die pen 95 euro als je er 1 nabesteld of is dat als je die vooraf wilt laten monteren? In het laatste geval is dat inderdaad immens duur!!! Voor die 4.5mm headset heb ik in de nabestelling ruim 50 euro moeten betalen en die headset die er eerst op zat kan ik nergens anders voor gebruiken door de maat (en raak ik aan de straatstenen niet kwijt). Vond die 50 euro eigenlijk ook te duur maarja ik had geen keus.

Ik blijf dit toch echt een groot nadeel vinden aan de Canyons maar ze rijden helaas zo verdomd goed!
Canyon Ultimate CF SL 2016

Plaats reactie