Carbon clinchers uit China vragen
Ik heb het alleen in m'n achterwiel. Door de grote krachten/klappen?
Enige oplossing is alle nippels vervangen door messing exemplaren?
Op zich vind ik het geen drama. Op twee jaar tijd is dat ca. elke 4 maanden een gebroken nippel.
Omdat de wielen zelf amper 260 euro kostten, kan ik er mee leven. Maar als het voor minder dan 100 euro definitief op te lossen is, gaan we dat uiteraard doen.
Enige oplossing is alle nippels vervangen door messing exemplaren?
Op zich vind ik het geen drama. Op twee jaar tijd is dat ca. elke 4 maanden een gebroken nippel.
Omdat de wielen zelf amper 260 euro kostten, kan ik er mee leven. Maar als het voor minder dan 100 euro definitief op te lossen is, gaan we dat uiteraard doen.
Breken ze willekeurig of alleen aan de NDS zijde?
Ik zou inderdaad messing of RVS gaan toepassen, ken je meteen zien of de spaken niet te kort zijn...(wat ik vermoed.)
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Net even gekeken.
Van de vier spaken waarvan ik zeker ben dat de nippel brak zijn er 3 NDS en 1 aan de kant van de cassette.
Van de vier spaken waarvan ik zeker ben dat de nippel brak zijn er 3 NDS en 1 aan de kant van de cassette.
Hm, niet echt nee.
Als de nippel breekt, zit de spaak wel effectief gewoon los. Dus niet los in het spaakgaatje, maar gewoon los.
Dus te kort?
Als de nippel breekt, zit de spaak wel effectief gewoon los. Dus niet los in het spaakgaatje, maar gewoon los.
Dus te kort?
Mijn nieuwe velgjes zijn vandaag binnen gekomen:
Zien er goed uit.
Volgende week eens opbouwen.
Ik twijfel alleen nog of ik de nippels zo ga gebruiken of dat ik er nog rondellen ga onder steken. Volgens Carbonal (fabrikant) is het allebei goed
Zien er goed uit.
Volgende week eens opbouwen.
Ik twijfel alleen nog of ik de nippels zo ga gebruiken of dat ik er nog rondellen ga onder steken. Volgens Carbonal (fabrikant) is het allebei goed
Wat voor nippels ga je gebruiken? Alu of messing?
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16475
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Als je de keuze hebt zou ik er de ringetjes/rondellen achter steken.
Geen echte reden maar ik heb het bij carbon velgen nog gezien. Er moet toch een reden zijn waarom sommige wielbouwers dit doen.
Ik zou ook messing nippels gebruiken. Aluminium is een beetje lichter maar zo veel scheurgevoeliger.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Ah uiteraard. Hetzelfde kleur zeker als je BMC? Ben benieuwd naar het resultaat!
Gebruik de washers maar, heb je een extra laag tussen carbon en aluminium.
Gebruik de washers maar, heb je een extra laag tussen carbon en aluminium.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4705
- Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44
Ik heb bij mijn wielen ook washers gebruikt, ik heb het gevoel dat er daardoor minder stress op de spaak gaten komt.